تایلر پری، یک کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر است که توانسته است افتخارات بسیار بزرگی به دست آورد، و به یکی از بهترین کارگردانان در زمینه سرگرمی تبدیل شود. تایلر پری، کتاب های بسیار معروفی را نوشته است و فیلم های موفقی را کارگردانی، و حتی بازی کرده است. اگر می خواهید که در مورد این شخصیت برجسته در زمینه فیلم سازی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه ی این مطلب، با ما همراه باشید.

5

چکیده ای از بیوگرافی تایلر پری

نام: تایلر پری

تاریخ تولد: سیزدهم سپتامبر سال 1969 میلادی 

محل تولد: نیو اورلنان لوئیزیانا در ایالات متحده 

دین: مسیحیت

حرفه: کارگردان، بازیگر، نویسنده، تهیه کننده، فیلم نامه نویس

بیوگرافی تایلر پری

 

تایلر پری، در سال 1969 میلادی در سیزدهم ماه سپتامبر، در اورلنان واقع در ایالت لوئیزیانای آمریکا متولد شد. تاریخ تولد تایلر پری در تقویم شمسی، بیست و دوم شهریور سال 1349 است. 

تایلر پری، در یک خانواده ضعیف به دنیا آمد. خانواده او، نمی توانستند به اندازه کافی پول در بیاورند، در نتیجه تایلر نیز از هنگام کودکی به کار روی آورد و به طور کلی، دوران کودکی برای او بسیار دشوار گذشت. پدر تایلر پری، یک نجار به نام ویلی ماکسین پری بود. پدر تایلر، سال ها در داخل خانه، هنگامی که تایلر کودک بود، از او سوء استفاده کرد. تایلر پری، سال ها مورد سوء استفاده پدر خود قرار گرفت و شرایط بسیار سختی را می گذراند.

به گفته خود تایلر پری، او تنها در خانه مورد آزار قرار نمی گرفت، بلکه در هنگام کودکی خود، توسط چهار مرد بزرگسال مورد آزار جنسی قرار گرفته است. زندگی تایلر بسیار سخت می گذشت و هیچگاه فکر نمی کرد که با وجود این همه آزار و اذیت، در نهایت به چنین جایگاهی برسد. 

پدر تایلر پری، به هیچ عنوان کمکی به فرزند خود در هیچ زمینه ای نکرد. تایلر پری، در یک مصاحبه، در مورد پدر خود گفت که او، شخصی بود که به هیچ وجه دوست نداشت چیزی را در دستان فرزند خود ببیند، و پاسخ او به هر چیزی، کتک زدن بود و هیچ محبتی نداشت. تایلر پری، با وجود اینکه زندگی بسیار سختی را می گذراند، و همچنین از سوی پدر خود مورد آزار قرار می گرفت، توانست راه موفقیت را پیدا کند و وارد عرصه سرگرمی شود.

تایلر پری، پس از آغاز فعالیت حرفه ای خود تاکنون، توانسته است افتخارات بسیار زیادی را به دست آورد، و هم اکنون، یکی از پردرآمد ترین شخصیت هایی است که در زمینه فیلم و سرگرمی فعالیت می کند. 

آغاز فعالیت حرفه ای تایلر پری


اولین کار تایلر پری یک موسیقی درباره ی معضل کودک آزاری بوده است

اولین کاری که تایلر پری در آن شرکت داشت، یک موسیقی به نام من می دانم که تغییر کرده ام بود. تایلر پری، سناریو این موسیقی را نوشت، و این موسیقی درباره کودک آزاری بود، و تایلر پری این موزیک ویدئو را کارگردانی و تولید کرد. تایلر، حتی در موزیک ویدئو من می دانم که تغییر کرده ام، نقش ایفا کرد.

تایلر پری، برای اینکه این موسیقی را که در ادامه به صورت تئاتر های موزیکال اجرا شد را بسازد، 12 هزار دلار از سرمایه زندگی خود را برای آن گذاشت. البته در این موسیقی، علاوه بر کودک آزاری، مواردی مانند بخشش، عزت نفس و... نیز مطرح شدند و هدف از اجرای این پروژه، امید بخشیدن به کودکانی بود که مورد آزار قرار می گرفتند.

موسیقی من می دانم که تغییر کرده ام، نتوانست شهرت بسیار زیادی برای تایلر پری داشته باشد، و باعث شد که تایلر پولی را که برای ساخت این موسیقی خرج کرده بود، از دست بدهد و نتواند آن را برگرداند. 

پس از این شکست، تایلر ناامید نشد و به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه توانست در سال 1998، نمایشنامه ای را کارگردانی کند و آن را حتی در سالن تئاتر فاکس در ایالات متحده اجرا کرد. این تئاتر، تایلر را در مسیر موفقیت قرار داد. 

زندگی شخصی تایلر پری 

 

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، تایلر پری یک مسیحی است و به دین خودش بسیار پایبند است. تایلر پری، با گلیلا بکله ازدواج کرده است و آنها زندگی آرامی را با یکدیگر می گذرانند. 

-