کنعان ایمیرزالی اوغلو بازیگر ، مدل و مجری تلوزیونی ترکیه است که اولین نفر از مدل های ترکیه است که در جهان رتبه نخست را کسب کرده است. وی علاوه بر مدل به بازیگر و مجری گری تلویزیون نیز اهمیت می دهد و در آن ها نیز موفق بوده است. او تا کنون بیش از 16 فیلم بازی کرده است.

11

چکیده ای از بیوگرافی کنعان اوغلو

نام اصلی : کنعان ایمیرزالی اوغلو

تاریخ تولد : 18 ژوئن 1974

محل تولد : روستای اوچم

فعالیت : بازیگر ، مدل و مجری تلوزیونی ترکیه

بیوگرافی ایمیرزالی اوغلو

کنعان در سال 1975 میلادی در روستای اوچم در حومه آنکارا به دنیا آمد. او تا 12 سالگی در روستای اوچم تحصیل کرد و پس از آن برای تحصیل به آنکارا نزد عمه خود رفت. وی در دانشگاه فنی ییلدیز استانبول رشته ریاضی خواند و پس از آن در سن 41 سالگی ازدواج کرد.

 

شروع فعالیت مدلینگ و کسب مقام اول جهانی

کنعان ایمیرزالی اوغلو در سال 1997 در مسابقات بهترین مدل ترکیه شرکت کرد. او که در ان زمان 23 ساله بود میان 4000 نفر موفق شد به 20 نفر برتر صعود کند. پس از آن هم توانست از بین 20 مدل منتخب شده اول شود.

پس از اینکه کنعان اوغلو موفق شد رتبه اول مدلینگ را در کشور خودش به دست آورد به عنوان نماینده ترکیه در مسابقات بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و موفق شد با کسب مقام اول بهترین مدل مرد جهان شناخته شود.

 

این موفقیت او اولین موفقیت ترکیه در بهترین مدل مرد نیز بود.

شروع بازیگری کنعان ایمیرزالی اوغلو

کنعان با ایفای نقش در سریال تلوزیونی دل دیوانه فعالیت خود را در صنعت بازیگری آغاز کرد. او پس از ان توانست در کنار بازیگران معروف ترکیه در نقش های کلیدی ظاهر شود و در فیلم های معروفی ایفای نقش کند. از فیلم هایی معروفی که کنعان در آن ها درخشیده است می توان به "ایزال" و "رزوگار تلخ" اشاره کرد.

یکی دیگر از موفقیت های حیرت انگیر کنعان ایمیرزالی اوغلو دریافت 4 میلون دلار دستمزد در ازای ایفای نقش در سریال کارادایی بود که در سال 2012 اتفاق افتاد. به گفته اخبار و منابع ترکی این دستمزد بیشترین دستمزد تاریخ سینما و تلوزیون ترکیه محسوب می شود.

گلچینی از صحبت های کنعان اوغلو

نظر کنعان ایمیرزالی اوغلو در مورد هوادارانش : 

خوشحالم که از هر تیپ و قشری هوادار دارم ، به خصوص از پدر مادر ها واکنش های مثبت زیادی دریافت کرده ام. هواداران من محدود به جوان ها نیستند و من از همه ی رده های سنی طرفدار دارم که این را از رفتار آن ها در خیابان ها دیده ام.

 

من فکر می کنم علت اینکه مردم به من محبت دارند این است که روستازاده هستم و این باعث محبوبیت من در میان اهالی روستا ها است. از طرفی هم یک زندگی شهری دارم و این هم باعث محبوبیت من در میان مردم شهر ها است. و مهم تر از همه اینکه به نظر من محبت مردم به من به دلیل رفتاری است که در خانواده به من آموخته اند.

مدلینگ یا بازیگری 

کنعان ایمیرزالی اوغلو می گوید : همیشه دوست داشتم بازیگر بشوم ، اگرچه قبلا مدلینگ لباس انجام می دادم و در آن موفق هم بوده ام اما من عاشق بازیگری هستم و به همین دلیل الان فقط بازیگری می کنم.

البته پدرم دوست داشت من مهندس مکانیک می شدم اما از اینکه بازیگر شده ام هم خرسند است. پدرم همیشه می خواست من به دانشگاه بروم.

کنعان : به خودم اهمیت می دهم

به وضعیت خودم اهمیت می دهم و همیشه حواسم به خودم هست. خوشبختانه از شرایط بدنی ام راضی ام و همچنین مراقب خورد و خوراکم هستم. با اینکه سبزی دوست ندارم اما عاشق گوشت قرمز هستم ولی سعی می کنم از حد تعادل بیشتر مصرف نکنم.

 

من به عسل صبحانه و چای خیلی علاقه دارم برای استراحت و ریلکس کردن هم به تعطیلات می روم. من عاشق کوه و جنگل هستم.

همچنین طبیعت را دوست دارم و از اینکه به تماشای طبیعت ، غروب و طلوع آفتاب بنشینم لذت می برم. با این وجود از زندگی شبانه و شب زنده داری بیزارم. علاوه بر این ها من کتاب خواندن و موسیقی گوش دادن را هم دوست دارم.

کنعان ایمیرزالی اوغلو از دعاهای مادرش می گوید

مدل معروف جهان کنعان ایمیرزالی اوغلو : مدیون دعا های مادرم هستم!

در طی فیلم برداری خب من خیلی کار می کردم ، گاهی پیش می آمد 36 ساعت مدام در حال کار کردن بودیم طوری که همه می گفتند یک هفته ای از پا در میای!! اما دعای های مادرم باعث شد من همیشه در طی این پروسه طولانی مدت سالم بمانم. مادرم دعا می کرد "خدایا به پسرم سلامتی بده"

از وقتی کارم در بازیگری بیشتر شد دعاهای مادرم هم بیشتر شد و من مدیون دعاهای ماردم هستم.

اهمیت انگیزه برای بازیگران از زبان کنعان ایمیرزالی اوغلو

وی می گوید : داشتن انگیزه برای یک بازیگر بسیار اهمیت دارد. اگر یک بازیگر انگیزه نداشته باشد ، دیگر بازی نمی کند.

اگر بخواهم مثال بزنم ، در یکی از فیلم هایی که بازی کردم باید نقش یک فرد قلدر و دعوایی را داشته باشم به همین خاطر به باشگاه رفتم و سخت تمرین کردم. تا زمانی که فیلم برداری شروع شد من بدنی کاملا آماده داشتم.

 

وقتی کارتان را دوست داشته باشید ، به همه جنبه های آن هم اهمیت می دهید و زندگی شما وابسه به فعالیت ها شما می شود و بر ان اساس وفق خواهد گرفت. شاید مجبور باشید خیلی از کار های که دوست دارید را انجام دهید ولی برای رسیدن به هدفتان از آن دست بکشید و بالعکس.

کمک های بی شمار کنعان ایمیرزالی اوغلو به مردم بی بضاعت

جالب است بدانید این بازیگر ترک از آن دست بازیگرانی است که در کمک به دیگران هیچ وقت دریغ نخواهد کرد. کنعان بسیار سخاوت مند است و به خانواده های بی بضاعت کمک های زیادی کرده است.

یکی از کمک های وی که بیش از همه در سال مورد توجه است ، پهن کردن سفره های افطاری برای خانواده های بی بضاعت در شهر انکارا و زادگاهش است. او به مدت یک هفته برای روزه داران این کار را انجام می دهد.

 

همچنین او در عید قربان نیز گوسفند قربانی می کند و گوشت آن را به مردم نذر می کند. او این کار ها را به صورت پنهانی انجام می دهد و تمایلی برای گفتن آن ها ندارد. اما گاها کسانی که بهشان کمک شده است این خبر ها را پخش می کنند.

-