زندیا کلمن خواننده و بازیگر آفریقایی-آمریکایی که در سن 24 سالگی برنده جایزه امی در سال 2020 شد. او از کودکی به هنر علاقه داشت و حرفه مدلینگ را به عنوان شغل اصلی انتخاب کرد. زندیا کلمن در سال 2018 به عنوان یکی از زنان خوش پوش انتخاب شده است.

24

چکیده زندگینامه زندیا کلمن:

نام اصلی: زندیا کلمن

تاریخ تولد: 1 سپتامبر 1996

محل تولد: کالیفرنیا

حوزه فعالیت: خواننده، بازیگر، رقصنده و مدل آمریکایی

نگاهی به بیوگرافی زندیا کلمن

زندیا کلمن (Zendaya Coleman) بازیگر و خواننده‌ی جوان آمریکایی که به سرعت به یکی از بزرگترین نمادهای مشهور مد، تبدیل شده است و طرفداران زیادی او را دنبال می‌کنند. 

زندیا کلمن با نام کامل Zendaya Maree Stoermer Coleman و نام هنری زندیا، متولد 1 سپتامبر 1996 در کالیفرنیا، بازیگر، خواننده و مدل آمریکایی است. زندیا در زبان شونا (آفریقایی) به معنای تشکر کردن می ‌باشد.

پدر  او ساموئل دیوید کلمن آمریکایی آفریقایی تبار است و ریشه در آرکانزاس دارد، در حالی که مادرش کلیر ماری تبار آلمانی و اسکاتلندی دارد.  او تنها فرزند آن ‌ها می ‌باشد. زندیا کلمن پنج خواهر و برادر ناتنی از طرف پدری دارد.

زندیا کلمن رشته‌ی هنری را به صورت آکادمیک آموزش دید و از همان بچگی به رقص و آواز و بازیگری علاقه داشت. او در بچگی در چند تئاتر مثل تئاتر شکسپیر ایفای نقش کرد. علاوه بر این در همان سنین برای کمپانی‌هایی همچون Macy’s و Old Navy مدل بوده است. 

زندیا کلمن در هنرستان CalShakes و تئاتر كنسرواتوار آمریكا تحصیل كرد.

شروع فعالیت هنری زندیا کلمن 

 

زندیا کلمن در ۸ سالگی به یک گروه رقص ملحق شد و به مدت سه سال رقص هیپ ‌هاپ و هولا (نوعی رقص هاوایی) را در آنجا دنبال کرد. وی به عنوان اولین شغل، مدیلینگ را انتخاب کرد و کار خود را با همکاری با برندها و فروشگاه‌هایی نظیر میسیز ، مروینز و اولد نیوی آغاز کرد.

زندیا کلمن و خوانندگی

زندیا کلمن اولین تک آهنگ خود را به نام ” Swag It Out ” در سال ۲۰۱۱ میلادی برای سریال محبوب ” Shake It Up ” و پس از آن در همان سال آهنگ ” Watch Me ” را منتشر کرد که این آهنگ با استقبال زیادی مواجه شد! او در سال 2012 با Hollywood Records قراداد بست و سپس اولین تک آهنگ خود را با نام "Replay" منتشر کرد که به رتبه 40 جدول بیلبورد برترین آهنگ ها در ایالات متحده رسید.

زندیا کلمن در سال 2013 ، اولین آلبوم استودیویی خود با عنوان خود در شماره 51 در جدول بیلبورد 200 ظاهر شد. "بازنویسی ستارگان" که از موسیقی متن به The Greatest Showman برداشته شده است ، به صورت تک آهنگ در سال 2018 منتشر شد. 

زندیا کلمن و شروع بازیگری

 

زندیا کلمن هم از آن دسته بازیگران جوانی است که شهرتش را مدیون برنامه‌های دیزنی برای کودکان و نوجوانان است. او در سال ۲۰۱۲ میلادی، بازیگری را با ایفای نقش در فیلم تلویزیونی ” Frenemies ” برای شبکه دیزنی شروع کرد و در این میان رقص و خوانندگی را کنار نگذاشت.

او با بازی در «Spider-Man: Homecoming» محصول سال 2017، در نقش «ام.جی» که تاثیرگذارترین نقش او بود،توانست خود را به عنوان یک بازیگر جوان حرفه ای به مردم معرفی کند. زندیا کلمن همچنین در فیلم های  «The Greatest Showman» در نقش «آن ویلر» در سال 2017 و «K.C. Undercover» در سال 2015 نیز به ایفای نقش پرداخته است. 

اما بر خلاف آنچه از چنین بازیگری انتظار می‌رود، او برای گرفتن نقشش در فیلم جدید مرد عنکبوتی بارها و بارها مجبور شده تست بازیگری بدهد و اینگونه نبوده که به‌خاطر شهرت و شناخته‌شده بودنش، به‌راحتی برای بازی در این فیلم انتخاب شود.

زندایا کلمن در سال 2020 توانست جایزه امی را از آن خود کند. او جایزه بهترین بازیگر زن درام را در حالی برد که به تازگی 24 ساله شده بود و عنوان جوان‌ ترین برنده این جایزه را در تاریخ امی به نام خود ثبت کرد. وی در عین حال اولین بازیگر سیاه‌ پوستی است که این جایزه را پس از وایولا دیویس در سال ۲۰۱۵ می‌ برد.

زندیا کلمن و هنرمندی در حرفه ی رقص 

 در سال ۲۰۱۳ زندیا در یک مسابقه در فصل ۱۶ رقص با ستاره‌ها ، نامزد دريافت جايزه شد. او به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده‌ای که تا به حال در برنامه بوده Shawn Johnson را کنار زد!

زندیا کلمن و نویسندگی

شاید باورش سخت باشد که زندیا کلمن در سن 13 سالگی 6 آگوست 2013، اولین کتاب خود را با عنوان Between U and Me منتشر کرد. این کتاب درباره دیدگاه های وی در مورد مد، دوستی، اعتماد به نفس و دنیال کردن رویاهای شخصی است. 

زندیا کلمن و فعالیت در حوزه مد و فشن 

 

در سال ۲۰۱۸، زندیا کلمن به عنوان یکی از زنان خوش پوش در وب سایت Net-a-Porter معرفی شد. او به خوبی می‌داند کجا چه لباسی را باید بر تن کند که در مرکز توجه حضار باشد و همواره انتخاب‌های جسورانه‌ای دارد. بی‌دلیل نیست که زندیا در سال ۲۰۱۹ یکی از تاثیر‌گذاران در حوزه‌ی مد شده است.

زندیا یکی از تاثیرگذاران مد است که به مراسم مت گالا تعهد خاصی دارد. زندیا در اولین حضورش در مت گالا ۲۰۱۵ با تم چین و تاثیر طراحان چینی بر غرب، لباس قرمز و مشکی با موتیف خورشید را از Fausto Puglisi به تن کرد.

در سال بعد او استایل موهایش را تغییر داد و در لباس بلند طلایی از برند Michael Kors ظاهر شد؛ که برخی او را به دلیل تغییر زیاد چهرهاش در وهله اول نشناختند.

در سال ۲۰۱۷ زندیا لباس کلاسیک، رنگی و جسورانهی برند Dolce and Gabbana پوشید و در سال بعدی با تم پیکرهای بهشتی و  کاتولیک فانتزی و تخیلی، لباس سیلور و زره مانند برند ورساچه، بر تنش نشست.

اما زندیا کلمن در مت گالا ۲۰۱۹، بر روی فرش صورتی، جادوی فراموش نشدنی بود. او با لباس نورانی سیندرلا از برند تامی هلفیگر، به همراه استالیستش که در نقش مادرخوانده ی سیندرلا بود، به مراسم آمد.

زندیا به کمک استایلیستش Law Roach اولین لاین برندش را با نام Daya by Zendaya در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد. از مشخصه‌های برندش قیمت مناسبی بود که همه‌ی هم سن و سالهایش را به خود جذب کرده بود. اغلب لباس‌هایش استایل کژوال داشت و در سایزبندی حتی سایزهای بزرگ را نیز پوشش می‌داد.

در لباس‌های برندش دیگر مشکل فرم بدن و سایز وجود نداشت. او حتی در عکاسی از مدل‌های پلاس سایز استفاده می‌کرد و بر این باور بود که این قشر از دختران باید احساس نرمال بودن داشته باشند.

اکثر اقلام موجود برای هر دو جنسیت کاربردی بود. زیرا بر اساس تفکر زندیا کلمن مردم باید هر آنچه که دوست دارند را بپوشند و هرکاری که دوست دارند،انجام دهند؛ تنها چیزی که اهمیت دارد داشتن حس خوب در لحظه است.

زندگی شخصی زندیا کلمن

 

زندیا کلمن خانه ای در لس آنجلس دارد و در آنجا زندگی میکند. او گیاهخوار است. او علاوه بر  آواز، رقص و بازیگری به طراحی لباس، معلمی و بسکتبال نیز علاقه دارد و می‌گوید اگر بازیگر نمی‌شد مانند والدین خود، معلمی را دنبال می‌کرد و یا بازیکن بسکتبال می‌شد. خواننده زن مورد علاقه زندیا کلمن، بیانسه است.

-