پیام احمدی نیا، بازیگر ایرانی، در تاریخ 4 آبان 1359 در تهران متولد شد. درباره زندگی شخصی و خانواده پیام احمدی نیا، اطلاعات چندانی در دسترس نیست و او جزو بازیگرانی است که عکسهای خانوادگی خود و این دسته جزئیات را منتشر نکرده است.

 

14

 

ازدواج و همسر پیام احمدی نیا

درمورد عکس همسر پیام احمدی نیا از ما سوال کرده بودید که باید در پاسخ بگوییم، درمورد مجرد یا متاهل بودن این بازیگر، تصویر و اطلاعات تایید شده ای منتشر نشده است و تصاویر منتسب به همسر پیام احمدی نیا، صحت ندارند.

شروع بازیگری پیام احمدی نیا

از ابتدای دوره ابتدایی همواره عضو گروه تئاتر و سرود بود تا اینکه در سال 1378 و در سن 17 سالگی شروع به یادگیری بازیگری کرد. در سال 1379، به محسن شایان‌فر، تهیه‌کننده، معرفی شد و این طور توانست در سال 1379 در فیلم "مانی و ندا" به کارگردانی پرویز صبری و در سال 1380 در فیلم "برهنه" به کارگردانی سعید سهیلی به عنوان بازیگر جلوی دوربین قرار بگیرد.

 

از دستیار کارگردانی تا ورود به سینما

احمدی نیا در سال 1381،  به عنوان دستیار دوم آقای صادق هاتفی در یک سریال شبکه دو حضور یافت و تا سال 1394 در نقش دستیار و برنامه‌ریز با کارگردانان مختلف همکاری کرد. در سال 1392، وی برای اولین بار با بازی در فیلم "پایان خدمت" به کارگردانی حمید زرگرنژاد، وارد عرصه سینما شد.

بازیگر نقش غلام در حکم رشد، در فیلم "پایان خدمت" به خاطر خالی بودن نقش "لطیف"، توسط کارگردان به عنوان بازیگر این نقش پیشنهاد شد. در این فیلم، احمدی نیا برای اولین بار در یک نقش مکمل و حرفه‌ای خود در صنعت سینما به همراه چهره‌های نوظهوری مانند امیر جدیدی و هدی زین العابدی، تجربه کرد.

ورود به تلویزیون و شبکه نمایش خانگی

احمدی نیا، در تابستان سال 1396، با سریال "لژیونر" وارد دنیای تلویزیون شد و در نقش "جابر" به همراه محمدرضا شریفی نیا و حسن پورشیرازی بازی کرد. این سریال باعث شهرت او شد تا سپس، در مجموعه "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری نقش آفرینی کند. مدتی بعد مجدداً در سریال‌های "وارش"، "روزگار" و "خانواده دکتر ماهان" به تلویزیون بازگشت و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

 

مروری برای نقش و فیلم های پیام احمدی نیا

در ادامه این بخش از بیوگرافی بازیگران ایرانی در نمناک، مروری خواهیم داشت بر نقش های موثر پیام احمدی نیا در فیلم های مختلف.

 پیام احمدی نیا در فیلم سینمایی کولبرف

در فیلم "کولبرف"، به نویسندگی و کارگردانی میلاد منصوری و تهیه‌کندگی سید روح‌الله حسینی لرگانی، احمدی‌نیا و علی انصاریان به همراه بازیگران دیگری مانند حسین سلیمانی و حسین مهری نقش‌آفرینی کردند. این فیلم جوایز بسیاری را در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورد، از جمله جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم‌برداری و بهترین کارگردانی. 

 

پیام احمدی نیا در زیرخاکی 3

پیام احمدی‌نیا در فصل سوم سریال تلویزیونی "زیرخاکی"، که در نوروز 1401 به روی آنتن رفت، نقش یک افسر عراقی را بازی کرد. او در این فصل از سریال حضور قوی داشت و بازی اش در کنار چهره هایی همچون پژمان جمشیدی و ژاله صامتی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

پیام احمدی‌نیا در بیگانه‌ای با من است

پیام احمدی‌نیا در سریال "بیگانه‌ای با من است" در سال 1398، شخصیت "سلیم" را بازی کرد. این شخصیت یک کاراکتر منفی در سریال بود و با لهجه بوشهری صحبت می‌کرد. 

 پیام احمدی نیا در فیلم سینمایی حمال طلا

در فیلم "حمال طلا"، پیام احمدی‌نیا در نقش رضا، یک کارگر حمل و نقل طلا و جواهرات، به بازی پرداخت. رضا به طور ناگهانی دزدیده می‌شود و برای پرداخت غرامت طلاهای سرقتی، با ماجراجویی‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شود. فیلم به صورت درامی روایت می‌شود و توانست در جشنواره‌های مختلفی نیز نامزدی‌ها و جوایزی را کسب کند. پیام احمدی‌نیا در کنار بازیگرانی همچون سعید آقاخانی و ژاله صامتی در این فیلم حضور داشت.

 

پیام احمدی نیا در سریال سرجوخه

پیام احمدی نیا، بازیگر نقش صفر قهوه چی در سریال سرجوخه ، در این مجموعه هم به خوبی موفق به نمایش گذاشتن یک شخصیت منفی شد و با هنرپیشه هایی همچون سامان صفاری، حمیدرضا محمدی، آرش آصفی، علی اوسیوند، نیلوفر کوخانی، نازنین کیوانی، سوتلانا سوپیلیناک، ابتسام بقایی، علی غلامی، حمیدرضا هدایتی و… همبازی بود.

پیام احمدی‌نیا در فیلم سینمایی ملاقات خصوصی

"ملاقات خصوصی"، فیلمی بلند سینمایی به کارگردانی امید شمس است. در این فیلم، پیام احمدی‌نیا در نقش مکمل مرد حضور دارد و برای بازی در این نقش، نامزدی دریافت جایزه سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است. علاوه بر پیام احمدی‌نیا، بازیگرانی مانند پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین‌فر نیز در این فیلم حضور دارند. "ملاقات خصوصی" نامزد دریافت جایزه در دو بخش بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر بود.

 

پیام احمدی نیا در حکم رشد

پیام احمدی‌نیا در سریال تلویزیونی "حکم رشد" به کارگردانی حسن لفافیان، ایفاگر نقش "غلام" بود و یکی از اصلی ترین شخصیت منفی های سریال را بازی میکرد. او در این سریال با بازیگرانی همچون، مه لقا باقری، ثریا قاسمی و نیلوفر شهیدی همبازی بود.

فیلمهای سینمایی پیام احمدی نیا

1. ملاقات خصوصی  ، 1400

2. شبگرد ، 1400

3.صحنه زنی  ، 1399

4. نجیبه  ، 1399

5. کولبرف  ، 1399

6. گرمابه  ، 1399

7. تروا  ، 1399

8. گربه سیاه  ، 1398

9.کار کثیف   ، 1398

10. حمال طلا  ، 1397

11. لونه زنبور  ، 1396

12. پایان خدمت  ، 1394

-