داشتن مژه های بلند و ضخیم از خواسته های همیشگی خانم ها محسوب می شود. مژه های بلند، شما را بسیار جذاب خواهد کرد و زیبایی خاصی را به چشمان شما خواهد بخشید. ممکن است در مورد لمینت و لیفت مژه شنیده باشید؛ این روش ها اگر به صورت اصولی انجام شوند می توانند شما را به مژه های ایده آلتان برساند. اما اگر شما از افرادی هستید که قصد استفاده از روش های خانگی برای رسیدن به مژه هایی بلند را دارید، پیشنهاد می کنیم که در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی روش هایی خانگی برای بلند شدن مژه هایتان بپردازیم.

 

17

 

لیفت و بلند شدن مژه چیست؟

بلند شدن مژه به معنای افزایش دادن بلندی و ضخامت تار های مژه است. در لیفت و لمینت مژه با استفاده از مواد شیمیایی اقدام به بلند کردن مژه ها تا حد ممکن می کنند. استفاده از مواد شیمیایی در آرایشگاه ها باعث می شود که مژه ها مدت زمان بیشتری را فرم گرفته و بالا بمانند. روش های طبیعی زیادی نیز وجود دارد که با صرف زمان طولانی تر همان نتیجه لیفت را در اختیار ما می گذارد.

روش های طبیعی بلند شدن مژه

شما با استفاده از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم می توانید صاحب مژه هایی بلند و فر باشید. در دوره های آموزش مژه نیز از این روش های طبیعی به عنوان روش هایی برای تقویت مژه نام برده می شود.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک یکی از پر مصرف ترین روغن ها برای بلند شدن مژه ها است. روغن کرچک باعث تغذیه مژه های ریز و شکننده شما می شود و به رشد سریع تر آن ها کمک می کند.

برای استفاده از روغن کرچک شما باید پنبه ای را به روغن کرچک آغشته کنید و بر روی مژه های خود قرار دهید؛ حتما توجه کنید که روغن وارد چشمان شما نشود. پنبه را لحظاتی بر روی چشمان خود نگه دارید و این کار را در مدت زمان 3 الی 6 ماه انجام دهید تا شاهد تاثیر خارق العاده آن بر رشد و ضخامت مژه های خود باشید.

استفاده از روغن جوجوبا

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین E و مواد معدنی است. این روغن باعث بلند شدن مژه و احیای تار های مژه می شود. این روغن را هر شب به مقدار کم به ریشه مژه های خود بمالید و شاهد تاثیر آن باشید.

استفاده از آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای خاصیت براق کنندگی و آبرسانی برای مژه های شما خواهد بود. این ژل را بهتر است بصورت ترکیبی با روغن هایی مانند جوجوبا و کرچک استفاده کنید. مقداری از ژل را با این روغن ها ترکیب کرده و به وسیله برس مژه هر شب به مژه های خود بزنید و پس از مدتی از رشد و سلامت مژه های خود لذت ببرید.

ژل آلوئه ورا دارای خاصیت آنتی باکتریال  و ضدقارچ نیز می باشد و باعث جلوگیری از آسیب های اینچنین به مژه های شما خواهد شد.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص فراوانی مانند مرطوب کنندگی است. شما با استفاده از روغن زیتون می توانید اطراف چشم خود را مرطوب کرده و با این کار از ایجاد چروک در اطراف چشمتان جلوگیری کرده باشید. هر شب مقدار کمی روغن زیتون را به اطراف چشم و محل رویش مژه ها بمالید و اجازه دهید تا به مرور زمان معجزه روغن زیتون را مشاهده کنید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل برای حفظ پروتئین موی سر در روغن تراپی استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از یک پنبه این روغن را به خط رویش مژه های خود بمالید و پس از یک شب تا صبح بشویید. مراقب ورود روغن به داخل چشمانتان باشید.

استفاده از چای سبز

چای سبز منبع غنی از پلی فنول است که می تواند به رشد مژه ها کمک کند. شما می توانید چای سبز را دم کرده و دوبار در روز از آن بنوشید و یکبار در روز نیز به وسیله پنبه مقداری از چای سبز را به مژه های خود بمالید.

استفاده از روغن پوست لیمو

روغن پوست لیمو طبق مطالعات سبب افزایش رشد مژه ها می شود. شما لازم است پوست لیمو را در ظرفی با روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و این محلول را یک شب استراحت دهید تا روغن پوست لیمو خارج شود؛ پس از آن می توانید این روغن را به صورت روزانه به وسیله پنبه به خط رشد مژه هایتان بمالید. توجه کنید که این روغن وارد چشمانتان نشود.ماساژ دادن

ماساژ پوست سر باعث افزایش خون رسانی و در نهایت رشد مو می شود؛ پس شما می توانید با ماساژ دادن آرام پلک های خود همین نتیجه را برای مژه هایتان شاهد باشید.

-