نکات کلیدی در مورد خوردن میوه و کاهش افسردگی

  • تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه به طور منظم ممکن است سلامت روان را بهبود بخشد.
  • مصرف بیشتر تنقلات خوش طعم مانند چیپس با افزایش اضطراب همراه بود.
  • این یافته‌ های تحقیقاتی می ‌توانند از برنامه ‌های توسعه بیشتر برای ترویج تغذیه سالم برای سلامت روان حمایت کنند.

خوردن غذای سالم اغلب برای ارتقای سلامت روان و رفاه تشویق می شود. اکنون ، یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد که مصرف مکرر میوه با نمرات افسردگی کمتر مرتبط است.

این مطالعه با 428 فرد بزرگسال سالم در سراسر بریتانیا انجام شد و پاسخ‌ های نظرسنجی نشان می‌دهد که مصرف منظم میوه با افسردگی کمتر و نتایج بهتر سلامت روان مرتبط است.

با توجه به اینکه چگونه تغذیه سالم می تواند از سلامت روان حمایت کند، این یافته ها ممکن است به خدمات بهداشت عمومی برای بهبود سلامت جسمی و روانی کمک کند.

25

درک تحقیق

برای این مطالعه، محققان 428 بزرگسال در سراسر بریتانیا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که هر چه پاسخ دهندگان بیشتر میوه بخورند، نمره افسردگی آنها کمتر است. و نمرات سلامت روان آنها به طور کلی افزایش می یابد.

مصرف منظم غذاهای خوش طعم، مانند چیپس، با کاستی های ذهنی بیشتر و اضطراب بیشتر مرتبط بود. نقص های ذهنی شامل جا انداختن اقلام، فراموش کردن کارهای برنامه ریزی شده و مشکل در به خاطر سپردن نام ها بود.

اگر چه نمونه مطالعه در سطح ملی نماینده بریتانیا بود، اما نسبتاً کوچک بود و فقط کسانی که زبان اصلی آنها انگلیسی بود می‌توانستند شرکت کنند.

غذای سالم به سلامت روان کمک می کند

متخصص علوم اعصاب و مددکار اجتماعی بالینی Renetta Weaver، LCSW-C، می‌گوید:

«این مطالعه ارتباطی بین سلامت روانی و تندرستی بالاتر زمانی که میوه می‌خوریم و سلامت روانی و تندرستی کمتر هنگام خوردن تنقلات شور و کم‌ مغذی را نشان داد. “

او می‌گوید:

“مطالعه نشان داد که اندازه مهم نیست، بلکه مصرف منظم میوه است که واقعاً می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان ما داشته باشد. مصرف تنقلات خوش طعم اغلب می‌تواند منجر به فراموشی، و احساس اضطراب و افسردگی شود.”

وقتی صحبت از نحوه عملکرد بدن انسان می‌شود، ویور خاطر نشان می‌کند که مردم گاهی فراموش می‌کنند که آنها نیز مانند اتومبیل ‌ها به سوخت متکی هستند.

او می گوید:

“بدن مان وسیله نقلیه ای است که به ما کمک می کند بلند شویم و برویم، بنابراین مهم است که وسیله نقلیه خود را با بهترین سوخت پر کنیم، زیرا تغذیه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد زیرا آنچه می خوریم تعیین کننده احساس ما است.”

ویور تاکید می کند:

“وقتی ما غذاهای غنی از مواد مغذی می خوریم که مواد معدنی و ویتامین هایی را که بدن ما برای عملکرد به آنها متکی است را تامین می کند، انرژی بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای روز داریم. با این حال، وقتی غذاهای فرآوری شده می خوریم، گرسنگی خود را برطرف می کنیم. واقعاً نباید از دریافت ویتامین ها و مواد مغذی به بدن جلوگیری کنیم. این باعث می شود احساس خستگی، تنبلی، اضطراب و افسردگی داشته باشیم.”

در حالی که تنقلات خوش طعم ممکن است خوشمزه، ارزان و به راحتی در دسترس باشند، ویور خاطرنشان می کند که با برنامه ریزی درست، افزایش مصرف میوه امکان پذیر است.

او می گوید:

«ممکن است خوردن میوه به اندازه خوردن یک میان وعده خوش طعم نباشد، زیرا میوه گران تر است و ماندگاری کوتاهی دارد.

خوردن مداوم میوه به جای یک میان وعده خوش طعم تاثیر مثبتی بر عملکرد روانی دارد. ای کاش مردم می دانستند که غذا دارو است و ما می توانیم آنرا در شفای خود سهیم باشیم.

ویور توصیه می‌کند:

 “به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور شوید سفرهای بیشتری به فروشگاه داشته ، و زمان بیشتری برای برنامه غذایی برنامه ریزی کنید. و باید یک “چرای” قوی برای کمک به شما به منظور حفظ انگیزه پیدا کنید.”

به گفته ویور، زمانی که بدن سوخت خوبی داشته باشد، افراد احساس بهتری دارند و در سطوح بهینه عمل می کنند.

خوردن میوه و کاهش افسردگی

او می‌گوید:

 “علم اعصاب حتی ثابت کرده است که تأثیرات محیط بیرونی تعیین می‌کند که در واقعیت درون ما چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین، اگر می‌خواهیم وضعیت روانی سالم‌ تری داشته باشیم، باید درباره آنچه در بدنمان اتفاق می افتد ، باشیم “.

“مصرف مداوم میوه به جای یک میان وعده خوش طعم تاثیر مثبتی بر عملکرد روانی دارد. ای کاش مردم می دانستند که غذا دارو است و ما می توانیم در شفای خود آنرا مشارکت دهیم.”

به عنوان یک درمانگر، ویور از بیماران گزارش داده است که اغلب با هوس های خود دست و پنجه نرم می کنند.

او می گوید:

“من با آنها به این اطلاعات را اشتراک می گذارم که مرکز لذت و پاداش مغز ما نمک، شکر و چربی را دوست دارد، بنابراین مانند یک کودک نوپا تکانشی است که فقط می خواهد بیشتر و بیشتر لذت و لذت ببرد.”

“قشر پیش پیشانی ما مانند والدینی است که باید به کودک نوپایی که عصبانی می شود نه بگوید. ما به عنوان والدین، گاهی اوقات مجبور می شویم تصمیمات متفکرانه بگیریم زیرا عواقب آن را می دانیم. مغز کودک ما دیوانه خواهد شد، اما مغز والدین ما می داند که مغز کودک ما به زودی از پس آن برمی آید.”

افزایش مصرف غذاهای سالم

متخصص تغذیه، و مربی سلامت مغز در مؤسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان، مولی راپوزو می گوید:

“مصرف مکرر میوه رابطه مستقیم مثبتی دارد، در حالی که تنقلات فاقد مواد مغذی رابطه منفی، با عناصر سلامت روانی ما دارند.”

راپوزو توضیح می‌دهد:

” این مطالعه گزارش می‌دهد که مصرف مکرر تنقلات خوش طعم (مانند چیپس) با افزایش نارسایی ‌های شناختی (خطاهای حافظه) که به نوبه خود با علائم افسردگی، استرس و اضطراب اختلال عمومی و کاهش رفاه همراه بود.”

در حالی که این مطالعه ارتباط مثبتی در رابطه با مصرف سبزیجات پیدا نکرد، راپوزو اشاره می‌کند که بسیاری دیگر نیز این رابطه را دارند، به همین دلیل است که او افزایش مصرف میوه و سبزیجات را توصیه می‌کند.

او می گوید: «در هر وعده غذایی و میان وعده یک وعده میوه یا سبزی بگنجانید.

راپوزو توصیه می‌کند،

 “برای انتخاب محصولات فصلی چیز جدیدی را آزمایش کنید. میوه یا سبزی ‌ای را امتحان کنید که قبلاً نخورده ‌اید یا از محصولات به روشی جدید استفاده کنید.”

خوردن میوه و کاهش افسردگی

سعی نکنید همه چیز را یک شبه تغییر دهید، زیرا تغییر رفتار با گام های کوچک و معقول موفق تر است.

او می‌گوید:

«اگر از آماده کردن محصولات خوشتان نمی‌آید، اقلام آماده را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود انتخاب کنید، مانند میوه‌ های از پیش بریده شده».

به گفته راپوزو، لذت بردن از یک میان وعده خوش طعم، مانند یک وعده چیپس، اشکالی ندارد.

در این مطالعه، میوه به عنوان تازه یا کنسرو شده تعریف شد، بنابراین Rapozo اشاره می کند که میوه های یخ زده شیرین نشده نیز یک گزینه مغذی است.

او می‌گوید:

«من خشک کردن یا آب‌ میوه را توصیه نمی‌کنم، زیرا این فرآورده‌ها دارای کربوهیدرات بسیار بیشتری هستند، و این باعث می‌شود این مواد انتخاب‌ های سالم‌تری نباشند.»

به گفته راپوزو، نان تست غلات کامل با کره بادام زمینی و تکه های موز، مانند پنیر کاتیج با آناناس و پودینگ چیا با زغال اخته، گزینه بسیار خوبی هستند.

او می‌گوید:

«سعی نکنید همه چیز را یک شبه تغییر دهید، زیرا تغییر رفتار با گام‌ های کوچک و معقول موفق ‌تر است.»

این چه معنایی برای شما دارد :

همانطور که این مطالعه نشان می دهد، مصرف غذای سالم با سلامت روانی بهتر مرتبط است. اگر می ‌توان عادات غذایی فعلی شما را بهبود بخشید، این یافته ‌های تحقیقاتی می ‌توانند تغییراتی را برای تقویت سلامت جسمی و روانی ایجاد کنند. تامین سوخت بدن فقط به سلامت جسمی مربوط نمی شود، مغز شما نیز به انرژی نیاز دارد.

-