نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفـت: بودجه ۱۴۰۱ آنگونه که انتظار می رفت عملی نشد چراکه دولت در خصوص جذب عوارض و مالیات، توانسته است منابع مالی خوبی را برای کشور قرار دهد ولی در خصوص فروش نفت آنطور که باید، نتوانسته به خوبی عمل کند.

5

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص محقق نشدن بودجه ۱۴۰۱، گفت: بودجه ۱۴۰۱ آنگونه که انتظار می رفت عملی نشد چراکه دولت در خصوص جذب عوارض و مالیات، توانسته است منابع مالی خوبی را برای کشور قرار دهد ولی در خصوص فروش نفت آنطور که باید، نتوانسته است به خوبی عمل کند و نتوانست انتظاراتی را که در این زمینه از آن می رفت، به خوبی محقق کند.

وی بیان کرد: در خصوص فروش اموال مازاد دولتی نیز دولت نتوانست به خوبی عمل کند و در این زمینه هم منابع مالی مناسبی در اختیار کشور قرار نگرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در انتها بیان کرد: به نظر می رسد که پیش بینی های درآمد حاصل از فروش نفت، منطقی نبوده و آنگونه که در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود، درآمد مناسبی از فروش نفت حاصل نشده است، در خصوص فروش اموال مازاد دولتی نیز ما شاهد عدم مسئولیت پذیری در برخی از دستگاه های دولتی بودیم که این موارد باعث تحقق پیدا نکردن بودجه ۱۴۰۱ در کشور شد.

-