به نقل از اکوایران، نوسان قیمت طلا و پایین و بالا رفتن آن در حوالی مرز 1800 دلار ادامه دارد.

قیمت طلا در روزهای اخیر و به ویژه روز پنج شنبه کاهش قیمت قابل توجهی داشت و این امر سبب شد تا مجددا به زیر مرز 1800 دلار بازگردد. روز جمعه نیز تا ساعات پایانی روز همچنان فلز زرد در زیر این مرز قیمتی در حال نوسان بود.

در حال حاضر تحلیل گران بر این باورند که چون بازارها در آستانه تعطیلات کریسمس قرار دارند نه میل صعودی قابل توجهی در بازار وجود دارد و نه نیرویی نزولی. همچنین داده های مخارج مصرف شخصی (PCE) نیز طبق پیش بینی ها منتشر شد تا نشانه جدیدی برای حرکت بعدی فدرال رزرو به بازارها مخابره نشود.

 
 9
 

دلیل اصلی ریزش بیش از یک درصدی قیمت طلا در روز پنج شنبه آن بود که داده های تولید ناخالص داخلی فصلی آمریکا مثبت تر از چیزی بود که اقتصاددانان پیش بینی می کردند. طلا که از شرایط نامطلوب اقتصادی همواره منتفع می شود واکنشی نزولی به این گزارش داشت. این موضوع همچنین دست فدرال رزرو را برای ادامه افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی باز می گذارد.

مقامات فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر خود سیگنال هایی به بازارها مخابره کردند که انقباضی تر از آن چیزی بود که انتظار می رفت.

 
 
 
 

همچنین افزایش شدید تعداد مبتلایان کرونا در چین دو تاثیر متفاوت بر بازار خواهد داشت. اختلال در روند اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان عاملی صعودی برای طلا است در حالی که همین کشور بزرگ ترین خریدار فیزیکی طلا هم هست و این موضوع می تواند از تقاضا در بازار بکاهد.

قیمت بیت کوین نیز در روزی که گذشت همچنان در پله های بالایی کانال 16 هزار دلاری در حال نوسان بود تا بازدهی هفتگی بزرگ ترین رمز ارز جهان در محدوده صفر درصد قرار بگیرد. در حالی آخرین ماه سال میلادی رو به پایان است که بازدهی بیت کوین در آن پایین تر از منفی 2 درصد قرار دارد.

-