دوج کوین اخیراً به پیروی از شرایط عمومی بازار با فروش از سوی سرمایه گذاران و معامله‌گران مواجه شده است. این امر در حالی تشدید شده که هفته گذشته ایلان ماسک اعلام کرد به محض یافتن یک جایگزین مناسب از سمت مدیرعاملی توییتر کنار می‌رود.

10

با این حال دوج کوین با ثبت سودهایی جزئی، احساسات نزولی بازار را نیز نادیده گرفته است؛ به طوریکه تا روز جمعه با قیمت 0.08 دلار معامله شده و در 24 ساعت گذشته نیز 3 درصد افزایش قیمت داشته است. در واقع دوج کوین به عنوان هشتمین رمزارز جهان بر اساس ارزش بازار در روز جمعه حدود 460 میلیون دلار جریان سرمایه در روز را ثبت کرده و ارزش بازار آن نیز به طور کلی به 10.17 میلیارد دلار می‌رسد.

رابطه دوج کوین با ماسک

همانطور که می‌دانید قیمت بیت کوین از گذشته تاکنون بسیار به توئیت‌های ایلان ماسک حساس بوده است. پس از اینکه ایلان ماسک توئیتر را خرید، قیمت دوج کوین به دلیل اینکه پیش‌بینی می‌شد شاید به عنوان یک گزینه پرداخت در توئیتر مورد استفاده قرار بگیرد، افزایش یافت.

در نتیجه صحبت‌های ایلان ماسک در خصوص اینکه در صورت یافتن شخصی مناسب از مدیریت توئیتر کناره‌گیری می‌کند، باعث شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به حرکات بعدی ایلان ماسک حساس شوند. او گفته که قضد دارد بر رهبری تیم‌های نرم‌افزار و سرور تمرکز کند. به همین دلیل بود که نهنگ‌های دوج کوین به انباشت توکن مباردت کردند.

دورنمای دوج کوین چیست؟

آنچه از عملکرد دوج کوین مشخص شده این است که این ارز دیجیتال در هفته‌های اخیر حرکت صعودی داشته است. در واقع قیمت فعلی بیت‌کوین بالاتر از حمایت 0.075 دلار است که مقاومت 0.085 دلار را تعیین می‌کند. با این حال تحلیل فنی دوج کوین غالباً نزولی در نظر گرفته می‌شود.

علت نیز این است که دوج کوین به شرایط عمومی بازار حساس بوده و تحت تاثیر عواقب ناشی از سقوط صرافی FTX قرار گرفته است. در این میان، سرمایه‌گذاران دوج کوین به تداوم روند صعودی فعلی با پیش‌بینی‌های همسو با چشم‌انداز افزایشی امیدوارند. در همین رابطه برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی‌ می‌کنند که دوج کوین احتمالاً تا تاریخ اول ژانویه با قیمت 0.079 دلار معامله می‌شود. از سوی دیگر باید دید که صحبت‌های ایلان ماسک چه تاثیری بر روند قیمت می‌گذارد. در واقع آنطور که سرمایه‌گذاران امیدوارند ممکن است دوج کوین به عنوان یک گزینه پرداخت در سال جدید به توئیتر اضافه شود که در صورت تحقق چنین امری می‌توان انتظار داشت که افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

-