در چند روز گذشته و در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است. این امر باعث شده که کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران را تعطیل کند.

23

مدارس شهرها و روستاهای 5 شهرستان استان بوشهر تعطیل شد

به علت بارندگی مجید اجرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر بارش شدید باران در هفته جاری اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی با تصمیمات اتخاذ شده مدارس برخی نقاط استان بوشهر در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا دوشنبه تعطیل است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس 5 شهرستان‌ استان افزود: بر این اساس مدارس شهرستان‌ بوشهر، کنگان، دشتی، عسلویه و جم تعطیل است.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: هنوز تصمیمی در مورد مدارس دیگر نقاط استان بوشهر گرفته نشده است.

آلودگی هوا برخی مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

با تصویب مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی به علت افزایش آلایندگی هوا مدارس تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند در تمامی مقاطع صبح و ظهر فردا  دوشنبه تعطیل اعلام شد.

در جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی طبق بررسی های کارشناسی صورت گرفته شهرهای تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند با افزایش آلایندگی هوا و آلودگی مواجه شده اند.

با توجه به گزارش کمیته محیط زیست استان، شاخص های کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان غلظت آلاینده های جوّی در چهار شهر تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند است.

مدارس استان البرز فردا تعطیل شد

 علی درویش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: با تصمیم کارگروه آلودگی هوای استان البرز مدارس استان البرز به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا  فردا دوشنبه 25 آذرماه در تمامی مقاطع تعطیل است.

وی  افزود: دستگاه‌های دولتی روز دوشنبه از ماموریت غیرضروری خودداری کنند.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه مدارس در شهرستان طالقان و بخش آسارا دایر است بیان کرد: فعالیت‌های معادن شن و ماسه در استان البرز تا اطلاع ثانوی به‌حالت تعلیق درآمد.

آلودگی هوا مدارس اصفهان را تعطیل کرد

همچنین طبق اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، به علت تداوم شرایط انباشت آلودگی در اصفهان، تمامی مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه بیست و پنجم آذر ماه تعطیل شد.

در این راستا کارگروه اضطرار آلودگی هوا مقاطع تحصیلی و مهدهای کودک در مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان، بخش جرقویه سفلی، سجزی، زرین‌شهر، باغبهادران، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین‌شهر، برخوار، خمینی‌شهر و نجف‌آباد را تعطیل اعلام کرد.

تعطیلی مدارس کاشان

در همین حال؛ مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان از تعطیلی مدارس کاشان، آران و بیدگل و نوش آباد در فردا دوشنبه خبر داد.

مجید مزروعی ضمن اشاره به آلودگی هوا و استمرار آن اظهار داشت: بر اساس جلسه برگزار شده و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا مدارس کاشان، آران و بیدگل و نوش آباد فردا دوشنبه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس شامل تمامی مقاطع تحصیلی است، افزود: مدارس در بخش‌های نیاسر، برزک و قمصر باز است و دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی و طبق روال در کلاس درس حاضر شوند.

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنی ماندن دانش آموزان در منازل است، ابراز داشت: شهروندان به ویژه گروههای حساس همچون کودکان، سالمندان و بیماران ریوی از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدارس شهر قم فردا تعطیل شد

اداره کل مدیریت بحران استان قم نیز اعلام کرد با توجه به پیشنهاد کمیته اضطرارالودگی هوا وموافقت استاندار محترم قم  تمامی پیش دبستانی ها،مهدکودکهاومدارس شهرقم فردا دوشنبه25اذرماه تعطیل می باشد.

دستگاههای اجرایی و دانشگاهها تعطیل نمی باشند.

روز شنبه 24 آذرماه نیز مدارس قم به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بود.

-