سوابق تمام رزمندگانی که در مدت هشت سال جنگ ایران و عراق در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند در ارگان‌هایی مانند ارتش یا سپاه پاسداران ثبت شده و موجود است. رزمندگان برای اطلاع یافتن از این سوابق و همچنین برای استعلام و پیگیری کارت ایثارگری خود می‌توانند با مراجعه حضوری یا آنلاین به این ارگان‌ها یا سامانه‌های اینترنتی آن‌ها به این سوابق دست پیدا کنند یا برای دریافت کارت ایثارگری درخواست دهند.

آیا پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی ممکن است؟

برای استعلام و پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی خود می‌توانید هم به شکل حضوری و هم غیر حضوری اقدام کنید. با زومیت همراه باشید تا روش غیرحضوری استعلام و پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی را با هم مرور کنیم. برای استعلام و پیگیری این کارت باید به ارگانی که در زمان جنگ عضو آن بوده‌اید، یعنی ارتش یا سپاه، به‌صورت حضوری یا آنلاین مراجعه کنید. هر یک از این ارگان‌ها سامانه مختص خود را داشته و مراحل استعلام و پیگیری در آن‌‌ها نیز متفاوت است. در ادامه این مطلب فرایند استعلام و پیگیری کارت ایثارگری در هر یک از سامانه‌های مذکور توضیح داده شده است.

نحوه استعلام کارت ایثارگری سپاه

تمام رزمندگانی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند می‌توانند کارت ایثارگری سپاه را دریافت کنند. برای این کار متقاضیان باید به سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند و با طی کردن چند مرحله استعلام گرفته و برای دریافت کارتشان درخواست دهند. در ادامه مراحل استعلام و درخواست صدور کارت گام به گام توضیح داده شده است:

در گام اول باید به  سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این آدرس اینترنتی مراجعه کنید: www.isaar.ir

در ادامه، در منوی عمودی سمت چپ گزینه «خدمات پرکاربرد» را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

-