پیش‌تر شرکت پورشه اعلام کرد که  قصد دارد تا با عرضه نسل بعد ۷۱۸ کیمن و باکستر به صورت تمام برقی قدم بسیار بزرگی در برقی‌سازی محصولات اسپرت خود بردارد. در همین راستا، تصاویر نمونه‌ی اولیه مشکی رنگ پورشه ۷۱۸ باکستر برقی در شبکه‌های اجتماعی فاش شده که طراحی این خودروی سوپر اسپرت برقی را نشان می‌دهد. نسل فعلی ۹۸۲ باکستر و کایمن در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و این آخرین مدل از خودروی اسپورت دو سرنشینه پورشه با موتور درون‌سوز خواهد بود.

5

  • اگر از طرفداران سری فعلی ۷۱۸ هستید، خبر خوب اینجاست که با وجود حذف کامل موتور درون‌سوز، نسل بعدی خودروی اسپورت پورشه پیشرانه‌ی میانی خود را حفظ خواهد کرد. همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شد، این خودرو بر مبنای پلتفرم کانسپت Mission R توسعه خواهد یافت و استایل آن نیز الهام‌ گرفته از این کانسپت خواهد بود.

اگرچه طراحی این خودرو به خوبی استتار شده، اما بررسی دقیق‌تر رندرهای منتشر شده نشان می‌دهد که چراغ‌های جلوی این خودرو کمی باریک‌تر شده، دو ورودی هوای بزرگ در اطراف سپر جلو تعبیه شده و به سبک ۹۹۲، چراغ‌های LED جدید عقب نیز به هم پیوسته هستند. همچنین خروجی اگزوز مرکزی این خودرو واقعی نیست و محل اصلی آن توسط طراحان این شرکت در این نمونه‌ی اولیه پوشانده است.

نمای ظاهری این خودرو حاکی از آن است که ما با یک ابرخودروی اسپرت خشن روبرو هستیم. پورشه اخیراً کانسپت این خودرو را با ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ متحرک معرفی کرده بود، اما احتمالا مدل نهایی خط تولید از مشخصات بسیار متفاوتی برخوردار باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که پورشه این خودرو را در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار دهد.

درون کابین این خودرو با یک ورقه پوشانده شده تا تجهیزات و طراحی استفاده شده‌ی آن فاش نشود. اما انتظار می‌رود پورشه کابین این خودروی برقی خود را با حداقل دو نمایشگر بزرگ و دکمه‌های بیشتر به‌روزرسانی کند. آن طور که گفته شده، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پورشه ۷۱۸ باکستر برقی تنها در عرض ۲.۵ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۸۸ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

این خودروساز آلمانی تلاش کرده تا رویکرد محافظ‌کارانه‌ی خود را در طراحی این خودرو حفظ کند و تغییراتی زیادی را روی آن ایجاد نکند. همچنین طبق شایعات، باتری این خودرو بین دو محور آن قرار خواهد گرفت تا هندلینگ بهتری به رانندگان ارائه شود. پورشه اعلام کرده که نسل بعدی کیمن و باکستر اواخر سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید می‌شوند و سال ۲۰۲۵ در اختیار علاقه مندان قرار خواهند گرفت. همچنین پورشه ۹۱۱ برقی احتمالاً اواخر این دهه روانه‌ی بازار خواهد شد.

-