پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳، محصول جدید این شرکت برای علاقه مندان به آفرود و طبیعت‌گردی است که با بهره‌گیری از کیت لیفت سیستم تعلیق ارتفاع بیشتری نسبت به سایر مدل‌های این خودروی آلمانی محبوب پیدا کرده و به تایرهایی نیمه آفرودی مجهز شده است. پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ تنها در تعداد محدود ۲۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

9

۹۱۱ داکار از سیستم تعلیق مجدد کالیبره شده استفاده می‌کند و به همین دلیل نیز ارتفاع این خودرو حدود ۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. همچنین با بهره‌گیری از این سیستم تنظیم ارتفاع، رانندگان زمانی که به ارتفاع بیشتری نیاز باشند، قادر خواهند بود تا ۳.۲ سانتی‌متر دیگر نیز فاصله‌ی کف این خودرو از سطح زمین را بیشتر کنند. با این تنظیمات، ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

حداکثر سرعت ۹۱۱ داکار در جاده‌های معمولی و بدون استفاده از سیستم لیفت به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز دارد. تایرهای پیرلی اسکورپیون با پهنای ۲۹۵ میلی‌متر روی این خودرو نصب شده و در صورت تمایل علاقه مندان می‌توانند پورشه ۹۱۱ داکار را با تایرهای پرفورمنس تابستانی یا تایرهای ویژه برف سفارش دهند.

پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر تخت مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند ۴۷۳ اسب بخار قدرت تولید کند. باید اشاره کنیم که همین پیشرانه روی پورشه ۹۱۱ GTS هم مورد استفاده قرار گرفته است. قدرت تولیدی این موتور توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک PDK به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد و به لطف لانچ کنترل قادر است در عرض ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این خودرو دارای دو مد رانندگی جدید آفرود و رالی است که رانندگان می‌توانند در شرایط لازم از آن‌ها بهره ببرند. پورشه ۹۱۱ داکار مجهز به سیستم کنترل داینامیک شاسی پورشه است که تنظیمات متفاوتی برای رانندگی در جاده یا مسیرهای خاکی ارائه می‌دهد. اسپویلر ثابت در بخش عقب پورشه ۹۱۱ داکار به چشم می‌خورد و کاپوت فیبر کربنی مشابه با پورشه ۹۱۱ GT3 برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

عاشقان بیراهه‌نوردی و طبیعت‌گردی می‌توانند چادر سقفی و سبد بار را نیز برای پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ سفارش دهند که تا ۴۰ کیلوگرم ظرفیت قرار دادن بار دارد. پکیج رالی دیزاین نیز برای مشتریان این خودرو در دسترس است که شامل تریم دو رنگ بدنه به همراه شماره استارت ۱ تا ۹۹۹ برای قسمت‌های جانبی این خودرو خواهد بود. پورشه ۹۱۱ داکار سال ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۲۴ هزار دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

-