کیا سلتوس ۲۰۲۴ (Kia Seltos) فیس لیفت که ژوئن ۲۰۲۲ در کره جنوبی عرضه شد، اکنون در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۲۲ به علاقه مندان این برند پرطرفدار معرفی شد. محصول جدید کیا، یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور بوده که مشخصات فنی و آپشن‌های آن نیز توسط این گروه خودروساز اعلام شده است.

10

کیا سلتوس ۲۰۲۴ فیس لیفت در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا از پیشرانه ۱.۶ لیتری ارتقاء یافته معروف به گاما بهره می‌برد که قادر است ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید و به چرخ‌ها منتقل کند. در مقایسه با پیشرانه‌ی نسل قبلی، این پیشرانه ۲۰ اسب بخار قدرتمندتر ظاهر شده و قدرت تولیدی آن به کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و عقب انتقال می‌یابد.

تریم استاندارد کیا سلتوس ۲۰۲۴ مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که می‌تواند ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین باید اشاره کنیم که قدرت تولیدی این پیشرانه به کمک گیربکس اتوماتیک CVT در این تریم به چرخ‌های جلو و در تریم‌های لوکس‌تر به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

کیا سلتوس ۲۰۲۴ فیس لیفت بازار ایالات متحده‌ی آمریکا از لحاظ نمای ظاهری تفاوتی با مدل بازار کره‌ای این محصول ندارد و از جلو پنجره‌ای منحصر‌به‌فرد بهره می‌برد که داخل آن هم با چراغ‌های نواری LED تزئین شده است. چراغ‌های اصلی جلو محصول جدید کیا نیز از نوع LED بوده و داخل سپر نیز چراغ‌های مه‌شکن LED عمودی به چشم می‌خورد.

چراغ‌های عقب این خودرو به شکل یکسره طراحی شده و توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. کیا سلتوس ۲۰۲۴ اکنون در سه رنگ‌بندی ارائه شده که شامل آبی (Pluton Blue)، مشکی (Fusion Black) و سبز (Valais Green) می‌شود. مدل قدرتمند و آفرودی این خودرو ۲۰۲۴ که در آینده به خط تولید سلتوس اضافه خواهد شد، از تریم Gun metal، رینگ‌های ۱۸ اینچی، روف راک مشکی و تریم مشکی براق در بسیاری از بخش‌ها بهره خواهد برد.

لوکس‌ترین تریم کیا سلتوس ۲۰۲۴ مجهز به یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی‌مدیا و سرگرمی است. کلیدهای فیزیکی مربوط به تنظیم سیستم تهویه این خودرو نیز مورد بازطراحی قرار گرفته تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشند.

این خودرو همچنین مجهز به چهار خروجی USB داخل کابین بوده که دو تا در جلو و دو تا هم برای ردیف دوم در نظر گرفته شده است. کیا سلتوس ۲۰۲۴ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

-