شرکت تاگ (TOGG) که مخفف عبارت «Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu» یا گروه خودروسازی ترکیه است با برگزاری مراسمی باشکوه کارخانه خود را افتتاح کرد. در مراسم افتتاح این کارخانه خودروسازی، رییس جمهور ترکیه «اردوغان» با مدل پروتوتایپ شاسی بلند برقی سگمنت C تاگ، که قرار است در همین کارخانه تولید شود، در این مراسم حضور یافت.

19

  • تاگ در این مراسم نام خودروی جدید خود را اعلام نکرد، اما برخی اطلاعات در مورد مدل نهایی تولیدی این خودرو ارائه داده که طبق آن، این کراس اوور برقی سگمنت C در دو مدل تک موتوره و دو موتوره مجهز به پک‌های باتری با ظرفیت‌های مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد. مدل‌های تک موتوره و دو موتوره‌ی این خودرو بیشینه مسافت قابل پیمایش به ترتیب ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر را در حالت شارژ کامل ارائه خواهند داد.

این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو منتشر نکرده، اما قصد دارد که پیش‌فروش این خودروی الکتریکی را ماه فوریه سال ۲۰۲۳ آغاز کند. طبق ادعای برخی منابع، فروش و تحویل این خودرو نیز ماه مارس ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. تاگ اعلام کرده به دنبال تولید ۱۷ تا ۱۸ هزار دستگاه از خودروی برقی جدید خود در سال اول است. این گروه خودروساز ترکیه‌ای همچنین تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیون خودرو در این کارخانه تولید خواهد شد.

در مراسم افتتاح این کارخانه اعلام شد که شرکت تاگ از سیستم نمایندگی محور استفاده نخواهد کرد، بلکه به جای آن خریداران قادر خواهند بود از اپلیکیشن موبایلی به نام «TOGG Care» برای سفارش خودرو و خدمات پس از فروش آن بهره ببرند. محصولات این شرکت نیز در مکان‌هایی با نام «نقاط تجربه» تست و بررسی میدانی خواهند شد.

اولین محصول تاگ ترکیه، یعنی شاسی‌بلند سگمنت C، در ماه مارس ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد؛ اما برای دسترسی به سدان کلاس C این شرکت که در نمایشگاه CES 2022 نیز حضور داشت باید تا سال ۲۰۲۵ منتظر بمانیم. همچنین این گروه خودروساز قصد دارد به جای عرضه یک خودروی هاچبک برقی سگمنت C، یک خودرو به نام C-X Coupe که بر مبنای همین سدان برقی سگمنت C خود توسعه داده را در سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار کند.

تاگ همچنین تصمیم گرفته که در آینده یک کراس اوور برقی اقتصادی و ارزان‌قیمت در سگمنت B را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد. البته باید اشاره کنیم که علاقه مندان این خودرو باید تا سال ۲۰۲۷ برای خرید آن منتظر بمانند.

-