نسخه‌ی پاور واگن در بین مدل‌های هوی دیوتی پیکاپ‌های رم (Ram)، یک مدل منحصر‌به‌فرد به شمار می‌رود. جدا از ظاهر و طراحی متفاوت رم پاور واگن نسبت به سایر مدل‌ها، این خودرو تنها نسخه‌ی هوی دیوتی بوده که از پیشرانه‌ی دیزلی بهره نمی‌برد. در همین راستا شرکت خودروساز رم اخیراً محصول جدیدی را به سری هوی دیوتی اضافه کرده که این محصول پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل نام دارد.

22

  • پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل که بین تریم‌های لارامی و پاور واگن قرار می‌گیرد، از لحاظ ظاهری چهره‌ای مشابه با پاور واگن دارد، اما در زیر کاپوت تفاوتی‌هایی بین رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل با رم پاور واگن دیده می‌شود. از جمله مهم‌ترین این تفاوت‌ها می‌توان به پیشرانه‌ی توربودیزل ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی کامینز اشاره کرد که به عنوان قلب تپنده‌ی رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل به انجام وظیفه می‌پردازد و قادر به تولید ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۲ نیوتن متر گشتاور است.

شایان ذکر است که این پیشرانه به صورت سفارشی قدرت پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل را تأمین می‌کند و برای انتقال قدرت به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است. تریم استاندارد این خودروی جدید رم مجهز به پیشرانه ۶.۴ لیتری بنزینی هشت سیلندر تنفس طبیعی Hemi با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۲ نیوتن متر گشتاور است. مدل بنزینی پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل نیز از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و به یک وینچ ۵.۵ تنی روی سپر جلو نیز مجهز شده است.

این خودروساز مطرح آمریکایی ادعا کرده که پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل از سیستم تعلیق پنج اتصالی کویل اوور ویژه‌ای بهره می‌برد که مشتریان می‌توانند به دلخواه خود سیستم تعلیق بادی هم برای آن سفارش دهند. از دیگر قابلیت‌های این خودروی جدید رم باید به محدود‌کننده و قفل دیفرانسیل عقب، صفحه‌های محافظ زیر بدنه برای مراقب از اجزای مهم فنی در برابر ضربات وارده از سطح زمین در آفرود، رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای آفرودی ۳۳ اینچی اشاره کرد.

آن طور که گفته می‌شود، ظاهراً این شرکت رینگ‌های ۱۸ اینچی را نیز برای پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل در آینده عرضه خواهد کرد. درون کابین این پیکاپ بسیار قدرتمند امکانات بسیار خوبی قرار گرفته که سرنشینان این خودرو را راضی خواهد کرد. مشتریان در ابتدا می‌توانند از بین تودوزی چرمی یا پارچه‌ای برای صندلی‌های مجزا از هم یا یکسره دست به انتخاب بزنند. تجهیزات ایمنی و فناوری‌های پیشرفته‌ی این خودرو متشکل از دوربین دید ۳۶۰ درجه، نمایشگر دیجیتالی ۱۲ اینچی در پشت فرمان، کروز کنترل تطبیقی، کمکی تثبیت حرکت در بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و دوربین دید عقب و نمایش تصویر آن در آینه میانی خواهد بود.

مایک کووال جونیور، مدیرعامل شرکت رم در رابطه با خودروی جدید ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل گفت: « عضو جدید سری هوی دیوتی پیکاپ‌های رم تلفیقی تجهیزات آفرودی را بدون لطمه زدن به ویژگی‌های اساسی خودرو در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار می‌دهد. این پیکاپ قدرتمند از پس اکثر کارهایی که پاور واگن انجام می‌دهد برمی‌آید و در کنار آن، توانایی حمل بار و یدک‌کشی بالایی که پاور واگن از دست داده را هم حفظ کرده است.»

کمپانی رم که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی داج به شمار می‌رود، سابقه‌ی طولانی و بسیار درخشانی در زمینه‌ی توسعه‌ی توانمندترین پیکاپ‌های آفرودی دارد. در همین راستا، پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل مدل ۲۰۲۳ تکمیل‌کننده‌ی مسیر مدل‌های قبلی این پیکاپ بوده که آن را می‌توان بنچمارک این سگمنت در بسیاری از جوانب نظیر راحتی، استفاده از متریال لوکس، نوآوری و تکنولوژی به شمار آورد.

این پیکاپ جدید با پیشرانه‌ی بنزینی طی ۷.۵ ثانیه از مرز سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طبق شایعات منتشر شده، قیمت پایه‌ی پیکاپ رم ۲۵۰۰ هوی دیوتی ربل از از ۶۸۹۴۰ دلار شروع می‌شود که شامل ۱۸۹۵ دلار هزینه‌ی ارسال به مقصد نیز است. این خودرو تا پایان سال ۲۰۲۲ در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

-