لئا سیدو متولد 1 ژوئیه 1985 در فرانسه می باشد. لئا دختر هنری ژروم سیدو-فورنرد کلاوزون و والری شلومبرگر است. او در Passy، در منطقه 16 پاریس متولد شد و در Saint-Germain-des-Prés در منطقه 6 بزرگ شد. او تربیت پروتستانی سختی داشت، اما مذهبی نیست.

2

چکیده ای از بیوگرافی لئا سیدو

نام: لئا

نام خانوادگی: سیدوکس

تاریخ تولد: 1 ژانویه 1985

محل تولد: پاریس

پیشه: مدل و بازیگر

 

بیوگرافی لئا سیدو

سیدو یکی از هفت فرزند خانواده است. والدین سیدو هر دو تا حدودی از نژاد آلزاسی هستند. پدرش نوه بازرگان و مخترع مارسل شلومبرگر است ، در حالی که مادرش نوه برادر مارسل ، موریس شلومبرگر است. خانواده او در ابتدا علاقه ای به حرفه فیلمسازی او نداشتند و به او کمک نکردند. او در کودکی تمایلی به بازیگری نداشت. او در عوض می خواست خواننده اپرا باشد ، در کنسرواتوار پاریس در رشته موسیقی تحصیل می کرد.

والدین لئا هنگامی که او سه ساله بود طلاق گرفتند و آنها اغلب دور بودند ، مادرش در آفریقا و پدرش در حال تجارت بود.

لئا می گوید، من در دوران کودکی بسیار تنها بودم. واقعاً همیشه احساس می کردم که یتیم هستم. او از طریق مشارکت خانوادگی اش در رسانه ها و سرگرمی با هنرمندان برجسته ای مانند عکاس نان گلدین ، موسیقی دانان لو رید و میک جگر آشنا شد. طراح کفش Christian Louboutin. لئا به مدت شش سال به دستور پدرش به اردوگاه تابستانی در ایالات متحده رفت تا در آن جا زبان انگلیسی یاد بگیرد.

 

مادرش والری شلومبرگر بازیگر سابق است که بعد ها به فعالیت های خیریه روی آورد و تبدیل به یک خیر شد. او بنیانگذار یک بوتیک است که کار هنرمندان آفریقایی را تبلیغ می کند. لئا یک بار برای مدل جواهرات خود به نام Jokko کار کرد. مادرش، که در نوجوانی در سنگال زندگی می کرد ، همچنین بنیانگذار سازمان های خیریه مرکزی برای کودکان بی سرپناه در داکار است که لئا مادر خوانده آنهاست.

لئا سیدو جوانی خود را با موهای کوتاه ، کمی درهم و برهم و کمی عجیب توصیف می کند: "مردم از من خوششان می آمد ، اما من همیشه احساس می کردم نا منظم هستم." سیدوکس هنوز نگران کم رویی خود در بزرگسالی است. داشتن یک بحران اضطرابی در طول جشنواره فیلم کن 2009.

آغاز فعالیت بازیگری لئا سیدو

 

سیدو می گوید که در کودکی می خواست خواننده اپرا شود و در کنسرواتوار پاریس موسیقی می خواند ، اما در نهایت خجالتی بودن او را مجبور کرد این ایده را کنار بگذارد.

در هجده سالگی تصمیم گرفت که بازیگر شود. یکی از دوستانش بازیگر بود و لئا گفت: "من فکر می کنم که او زندگی فوق العاده ای دارد." خدای من ، می توانی سفر کنی ، آزاد هستی ، می توانی هر کاری را که می خواهی انجام دهی ، تو رئیس خودت هستی.'' 

او عاشق یک بازیگر شد و تصمیم گرفت بازیگری شود تا او را تحت تأثیر قرار دهد و نظرش را جلب کند. او کلاسهای بازیگری را در مدرسه نمایشی فرانسه Les Enfants Terribles گذراند و در سال 2007 آموزشهای بیشتری را در استودیو بازیگران نیویورک با کورین بلو گذراند.

در سال 2005 ، سیدو در موزیک ویدئوی تک آهنگ رافائل "Ne partons pas fâchés" ظاهر شد. سال بعد ، سیدو اولین نقش اصلی خود را به عنوان یکی از شخصیت های اصلی در دوست دخترهای سیلوی آیم (Mes copines) بازی کرد. او در فیلم کوتاه نیکلاس کلوتز La Consolation بازی کرد که در جشنواره فیلم 2007 به نمایش درآمد.

در این سالها ، او همچنین اولین کار خود را به عنوان مدل برای پوشاک آمریکایی انجام داد ، و برای کمپین Pantytime آنها ژست گرفت و در فیلمهای 13 خیابان فرانسوی و آخرین معشوقه نقشی ایفا کرد.

سینمای فرانسه و هالیوود لئا سیدو

 

سیدو در سال 2008، هنگامی که در فیلم شخص زیبا کریستف آنوره ظاهر شد ، مورد توجه گسترده قرار گرفت ، نقشی که باعث شد جایزه شوپارد 2009 در جشنواره فیلم کن برای "بهترین بازیگر زن آینده" را به دست آورد و نامزد جایزه سزار برای آینده دارترین بازیگر زن شود.

لئا در سال 2021 مبتلا به کرونا شد. کرونای او بدون علامت بود و در این مدت او در منزل خود در پاریس قرنطینه بود. این بیماری باعث شد تا او از شرکت در جشنواره فیلم کن خودداری کند.

-