دمت اوزدمیر (Demet Özdemir) بازیگر و مدل تبلیغاتی ترکیه که در چند سال اخیر به دلیل بازی در فیلم های معروفی همچون بوی توت فرنگی و پرنده سحرخیر به شهرت رسید ، هنگامی که 7 ساله بود پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند و او در 8 سالگی به استانبول ترکیه نقل مکان کرد.

13

چکیده ای از بیوگرافی دمت اوزدمیر

نام اصلی : دمت اوزدمیر - Demet Özdemir

تاریخ تولد : 16 فوریه 1992

محل تولد : ازمیت ترکیه

حوزه فعالیت : بازیگر ، مدل تبلیغاتی و رقاص

سال های فعالیت : از 2013 تاکنون

دمت را در ایران بیشتر با نام های آسلی ، آیلین ، الیا و زینت می شناسیم. این هنرمند ترک را که بیش از یک فعالیت هنری دارد ، در ادامه به صورت کامل به شما معرفی می کنیم.

 

بیوگرافی دمت اوزدمیر

دمت کوچک ترین فرزند خانواده است. پدر و مادر دمت مهاجران بلغارستانی سکونت یافته در ازمیت ترکیه هستند. دمت در سال 1922 در محله ای از شهر ازمیت به نام قوجاایلی به دنیا آمد. خانواده او زندگی موفقی نداشتند و پدر و مادر او هنگامی که 7 ساله بود از هم جدا می شوند.

 

بعد از جدایی پدر و مادر دمت اوزدمیر ، همراه با خواهر و مادرش به استانبول مهاجرت می کنند. دمت هنگامی که 8 ساله شد ارتباطش با پدر را از دست داد. دمت اوزدمیر یک خواهر و یک برادر به نام های دریا و ولکان دارد. پس از گذشت چند سال برادر دمت همراه با مادربزرگش که اصالتاً بلغاری بود به آلمان مهاجرت کردند.

تحصیلات و شروع فعالیت دمت اوزدمیر 

دمت اوزدمیر تا مقطع دبیرستان تحصیل کرد و پس از آن هنگامی که فقط 19 سال سن داشت توانست با استعداد رقصندگی که دارد در موزیک ویدئو های یک خواننده معروف به نام مصطفی صندل نقش داشته باشد.

 

دمت اوزدمیر سال های تحصیل خود را در مدرسه شبانه روزی تمام کرد. علاوه بر ان در حین تحصیل به مدت 3 ماه در کلاس های رقص شرکت کرد تا هنر رقص را به کمک استعداد خود یاد بگیرد. پس از دبیرستان به مدت 2 سال به فعالیت در کلاس های تئاتر پرداخت.

شروع حرفه ای دمت اوزدمیر به عنوان یک رقاص در موزیک ویدئوی خواننده مشهور ترک به نام بنگو اردن رقم خورد.با گذشت مدتی از همکاری او به گروه رقص Efes Kizlari پیوست و بعد از آن در یک موزیک ویدئو از خواننده معروف ترکی به نام مصطفی صندل ظاهر شد.

طولی نکشید که دمت اوزدمیر به عنوان بازیگر در فیلم یک راز بهت می گم (Sana Bir Sır Vereceğim) به عنوان بایگر به همراه بازیگران شناخته شده ای مانند مورات هان ، اکین کوچ  و اسرا رونابار در نقش ایلین در شبکه فاکس ترکیه نمایش داده شد.

 

همچنین او با بازی در یک فیلم به نام روی حرفت بمان ، تجربه بازی در فیلم های سینمایی را هم به دست اورد.

همکاری دمت با آژانس استعدادیابی جم تاتلیتوغ نیز یکی دیگر از افتخارات این هنرمند ترکی است.

جم تاتلیتوغ برادر بازیگر معروف ترکی به نام کیوانچ تاتلیتوغ است که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

فعالیت دمت اوزدمیر در تبلیغات

 

علاوه بر بازیگری که توانست به خوبی در ان استعداد خود را به نمایش بگذارد ، تبلیغات نیز یکی دیگر از فعالیت های حرفه ای دمت اوزدمیر است که توانسته مدل برند های معروف نیز باشد.

در سال 2012 برای شرکت هواپیمایی پگاسوس به عنوان مدل تبلیغاتی شناخته شد. بعد از ان در سال 2015 برای کمپانی fresh  نقش مدل تبلیغاتی را اجرا کرد. همچنین در سال 2017 با برند گارنیر (Garnier) ، در سال 2019 با برند ورزش نایکی (Nike) قرارداد امضا کرد. علاوه بر موارد ذکر شده در دسامبر 2019 نیز به عنوان سفیر تبلیغاتی برند پنتین (Pantene)شناخته شد.

جوایز و افتخارات دمت اوزدمیر

دمت اوزدمیر در سال 2015 با بازی در فیلم بوی توت فرنگی در نقش آسلی به شهرت رسید و در سال 2018 با ایفای نقش در سریال پرنده سحرخیز بهترین بازیگر کمدی و رمانتیک سال شد. همچنین در این فیلم توانست همراه با جان یامان ، نامزد بهترین زوج تلوزیونی سال را در کارنامه خود ثبت کند.

 

حقایق های جالب از دمت اوزدمیر 

به گفته خود دمت ، او در بیاد آوردن اسم افراد ، شغل و تحصیلاتشان ضعیف است. اما چیزی که برای او اهمیت دارد طرز صحبت کردن و رفتار دیگران با اوست.

دمت اوزدمیر عادت دارد در هفته یک روز تعطیل را به ورزش بپردازد.

دمت یکبار بر وری صورت خود بوتاکس انجام داده و هرگز آرایش غلیظ انجام نمی دهد.

 

صفحه اینستاگرام دمت اوزدمیر بیش از 12 میلیون نفر فالوور دارد و تا اوایل سال 1400 شمسی بیش از 1250 پست در صفحه خود منتشر کرده است.

عجیب تر از همه این که این بازیگر یک مسلمان است. علاوه بر این در صفحه اینستاگرامی خود در پست هایی از همدردی با کودکان جنگ زده سوری به چشم می خورد.

دمت اوزدمیر در مورد عشق گفته است : عشق برای من مانند این است میلیون ها شکلات خورده باشم.

دمت اوزدمیر می گوید: مادرم خیلی دوست داشت تا وکیل بشوم و درس هایم نیز خوب بود اما به رقص و بازیگری بیشتر علاقه داشتم.

اولین پولی که دمت اوزدمیر کسب می کند مادر و خواهر خود را به خرید می برد.

علاقه مندی های اوزدمیر

طبق گفته دمت اوزدمیر ، او در بین فیلم ها و سریال هایی که بازی کرده است بیشتر از همه فیلم یه راز بهت می گم را بیشتر از همه دوست داشته است. او در این فیلم فانتزی دختری با نیروی کنترل برق بود.

کیوانچ تاتلیتوغ ، چکین تکیندور ، جانی دپ و جولیا رابرتز از بازیگران مورد علاقه اوست. و از میان خواننده ها مایلی سایرس را بیشتر از همه دوست دارد.

دمت عاشق شکلات و فست فود است ، برای مسافرت هم شهر بودروم ترکیه را ترجیح می دهد و بین رنگ ها صورتی و بنفش را بیشتر از همه دوست دارد.

از سرگرمی های محبوب او می توان به کتاب خواندن و رقص اشاره کرد. همچنین او فیلم دیدن را نیز دوست دارد و عاشق سریال بازی تاج و تخت می باشد.

روابط عاشقانه دمت اوزدمیر

 

در سال 2015 پس از اینکه با یوسف چیم در سریال بوی توت فرنگی اشنا شد، با او رابطه عاشقانه ای شروع کرد که پس از مدتی از هم جدا شدند. بعد از ان در سال 2018 با سچکین اوزدمیر (بازیگر ترک) اشنا شد و در مدت زمان کوتاهی از هم جدا شدند.

بعد از گذشت مدتی در سال 2019 رابطه او با بازیگر ترک به نام جان یامان در شبکه های اجتماعی پخش شد. جان یامان علاوه بر بازیگری در حوزه وکالت نیز فعالیت می کند. خبر رابطه این دو توسط خبرنگار دوبرام اوزلریچ پخش شد و به گفته او رابطه ی ان ها تا ازدواج نیز پیش رفت تا اینکه جان یامان خیانت می کند و با زن دیگری وارد رابطه می شود و به همین دلیل اوزدمیر از ازدواج با ان صرفه نظر می کند.

به نقل از برخی خبرنگاران جان یامان چنین می گوید : دمت دختر رویا های من نیست!

دمت اوزدمیر بازیگر و مدل تبلیغاتی ترک ، تا به امروز توانسته به بهترین شکل نقش های خود را ایفا کند. 

-