گیلدا ویشکی (Gilda Vishki) با نام کامل گیلدا حسن زاده ویشکی یکی از بازیگران گیلانی ایران است که در تاریخ دهم مهرماه سال 1370 در تهران بدنیا آمد. در مورد خانواده گیلدای سینمای ایران، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و تنها موردی که از صفحه رسمی اش دستگیرمان شد این است که نام پدرش فربد حسن زاده ویشکی می باشد اما اشاره ای به اینکه چند خواهر و برادر دارد و شغل پدر و مادرش چیست، در صفحه گیلدا ویشکی نشده است.

در مورد قد گیلدا ویشکی سوال کرده بودید که بصورت تقریبی میتوان گفت این بازیگر زن ایرانی حدود 165 - 167 سانت قد داشته و یکی از بازیگران نسبتا قد بلند محسوب می شود.

گیلدا ویشکی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، دیپلم بازیگری خود را از تئاتر ملی یونان دریافت کرده و تحصیلاتش را در رشته بازیگری تا مقطع کارشناسی ارشد در لهستان ادامه داد. او علاوه بر بازیگری، با سازهای مانند پیانو و سه تار نوازندگی میکند و علاقه بسیاری به موسیقی دارد. با ما در این بخش از بیوگرافی بازیگران در نمناک همراه باشید تا با، بازیگر نقش آزیتا ربانی خواهر نیما در سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره، به کارگردانی سروش صحت بیشتر آشنا شوید.

 

10

 

همسر گیلدا ویشکی

مثل میشه با دیده شدن یک بازیگر، اولین موضوعی که تبدیل به ترند کنجکاوی های مخاطبان می شود، خانواده و همسر اوست که این مورد پس از پخش سریال جدید این بازیگر زن در نمایش خانگی، برای گیلدا ویشکی هم صدق میکند. از آنجا که مطمئن ترین پاسخ برا یاین سوال را میتوان از صفحه بازیگر دریافت کرد، به پیج گیلدا ویشکی مراجعه کردیم و متوجه شدیم که تاکنون عکسی از همسرش منتشر نکرده است و هیچ اشاره ای به متاهل بودنش نداشته و این یعنی او به احتمال قوی مجرد است.

شروع بازیگری گیلدا ویشکی

گیلدا بازیگری را در سال 1395 با فیلم سینمایی زخم باز حسین تبریزی آغاز کرد و بعدها با حضور در سریال خانه امن بیشتر دیده شد اما اوج شهرت این بازیگر زن، به واسطه بازی در نقش آزی سریال جدید سروش صحت در نمایش خانگی شکل گرفت.

گیلدا ویشکی در زخم باز

فیلم سینمایی "زخم باز"، به کارگردانی حسین تبریزی و تولید سال 1395 بود که در این اثر گیلدا ویشکی در سن 25 سالگی، در نقش اصلی ظاهر شد. علاوه بر او بازیگرانی چون، پندار اکبری، محمود پاک‌نیت، مجید مشیری، مهوش صبرکن، مهری آل‌آقا، علیرضا استادی، اشکان قاسمی، عبدالرضا سهرابی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

گیلدا ویشکی در سریال خانه امن

در سال 1399، گیلدا ویشکی با بازی در سریال تلویزیونی "خانه امن" به کارگردانی احمد معظمی، اولین تجربه‌ای را در عرصه بازی در سریال تلویزیونی به خود اختصاص داد. در این سریال ژانر جنایی-سیاسی و امنیتی، گیلدا ویشکی نقش خواهر امینی را بازی کرد. "خانه امن" داستانی پیچیده و جذاب را به تصویر می‌کشید که در آن هنرپیشگانی چون حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، سیما تیرانداز، پرویز فلاحی پور، شهره سلطانی، سپیده خداوردی، رحیم نوروزی، شیوا ابراهیمی، شایسته ایرانی حضور داشتند.

 

گیلدا ویشکی در پیلوت

"پیلوت"، فیلم سینمایی ساخته‌ی ابراهیم ابراهیمیان، در سال 1396 است که در این اثر، گیلدا ویشکی نقش خانم محبی را بازی کرد. او در این اثر سینمایی با بازیگرانی چون جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، بانیپال شومون، و پریوش نظریه همبازی بود.

گیلدا ویشکی در ما همه با هم هستیم

یکی از آثار دیگری که گیلدا ویشکی در آن به عنوان بازیگر حضور داشت، فیلم ما همه با هم هستیم است که در آن فیلم که به عنوان یکی از پربازیگر ترین فیلم ها نام گرفت، گیلدا با چهره هایی همچون مهران مدیری، پژمان جمشیدی، لیلا حاتمی، جواد عزتی، ویشکا آسایش، مهران غفوریان، هانیه توسلی، سروش صحت، حسن معجونی، سام نوری، سیروس گرجستانی و علی شادمان همبازی بود.

"ما همه با هم هستیم"، یک فیلم ایرانی در ژانر کمدی است که توسط کمال تبریزی به کارگردانی درآمده و در سال 1398 به تماشاگران ارائه شد. این اثر سینمایی در قالب داستانی طنزآمیز به تجربه‌ی تیم سازمان‌یافته‌ای از افراد و وقایع عجیب و غریبی که با آنها مواجه می‌شوند، می‌پردازد.

گیلدا ویشکی در فیلم سینمایی تفریق

فیلم سینمایی "تفریق" به کارگردانی مانی حقیقی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، در سال 1399 تهیه شد که در این اثر، گیلدا ویشکی به همراه بازیگران برجسته‌ای چون نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی به نقش‌آفرینی پرداختند.

گیلدا ویشکی در سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره

کارکتر آزیتا ربانی، خواهر نیما ربانی سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره را گیلدا ویشکی ایفا میکند و در این سریال با بازیگرانی همچون قدرت‌الله ایزدی، علی مصفا، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، بیژن بنفشه‌خواه همبازی است.

 

فیلم و سریال های گیلدا ویشکی

  • زخم باز، 1395
  • سرخ به رنگ عقیق، 1395
  • ما همه با هم هستیم، 1396
  • پیلوت، 1396
  • هر کسی یا روز می‌میرد یا شب من شبانه روز، 1398
  • خانه امن، 1399
  • تفریق، 1399
  • ناطور، 1400
  • درد خفیف،1401
  • مگه تموم عمر چندتا بهاره، 1402

-