شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و مجتمع سرب و روی انگوران سه‌شرکت برتری بودند که بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران در هفته پایانی فروردین را به ثبت رساندند. به گزارش «کالاخبر»، بورس‌کالای ایران برترین‌های خود در هفته پایانی فروردین (منتهی به ۳۱فروردین) را براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی اعلام کرد. جزئیات رتبه‌‌‌بندی شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۱۰‌هزار و ۷۰۰تن مس کم‌عیار، مس کاتد، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش بیش از یک‌‌‌هزار و ۸۸۸میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

معدنی و صنعتی چادرملو با فروش ۲۶۰‌هزار تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن و شمش بلوم به ارزش بیش از یک‌‌‌هزار و ۶۱۵میلیارد تومان، دوم شد.

 19

مجتمع سرب و روی انگوران با فروش ۶۰‌هزار تن خاک روی به ارزش بیش از‌ هزار و ۱۶۲میلیارد تومان، سوم شد.

 

ورق خودروی چهارمحال‌وبختیاری با ثبت معامله ۲۳‌هزار تن ورق گالوانیزه به ارزش نزدیک به یک‌‌‌هزار و ۴۸میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

فولاد خوزستان با ثبت معامله ۵۳‌هزار و ۶۴۰تن شمش بلوم و تختال C به ارزش نزدیک‌ به هزار و ۴۵میلیارد تومان پنجم شد.

 

پالایش نفت بندرعباس ۶۵‌هزار تن وکیوم‌باتوم و لوب‌کات سنگین به ارزش بیش از ۹۹۱میلیارد تومان را فروخت و ششم شد.

ذوب‌آهن اصفهان با فروش ۳۸‌هزار و ۲۹۱تن تیرآهن و میلگرد به ارزش بیش از ۹۵۵میلیارد تومان هفتم شد.

پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۶۳‌هزار تن وکیوم‌باتوم و لوب‌کات سبک به ارزش نزدیک به ۸۷۸میلیارد تومان هشتم شد.

پتروشیمی تندگویان با فروش ۱۲‌هزار و ۸۴۰تن پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و بطری و نخ پلی‌استر در گریدهای مختلف به ارزش نزدیک به ۶۸۲میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.

فولادمبارکه اصفهان نیز با ثبت معامله ۱۸‌هزار و ۵۰تن ورق سرد لوازم‌خانگی و ورق گالوانیزه و ثبت ارزش بیش از ۶۵۲میلیارد تومان دهم شد.

-