آخرین حضور قمرالملوک وزیری در رادیو ‏در عکس علی تجویدی،الهه و فروزنده اربابی هم حضور دارند ‏قمرخانم سیدحسین‌خان معروف به قمرالملوک وزیری سال ۱۲۸۴ در تاکستان قزوین متولد شد.اولین کنسرت قمر سال ۱۳۰۳ در گراند هتل برگزار شد و او بی‌حجاب به‌روی صحنه رفت.

3
روز بعد از اجرا،نظمیه از قمر تعهد گرفت تا بی‌حجاب خوانندگی نکند. سال ۱۳۱۹ و هم‌زمان با افتتاح رادیو صدای قمرالملوک از رادیو پخش شد. سال ۱۳۳۰ با استودیو پارت فیلم که در آستانه ورشکستگی بود، همکاری کرد و در فیلم”مادر” که ساخته این کمپانی بود، آوازی در چهارگاه خواند.
شهرت قمر فروش فیلم را بالا برد و کمپانی از ورشکستگی نجات یافت. این تنها فیلم ضبط شده از قمر بود که در اثر آتش‌سوزی از بین رفت و هیچ نسخه‌ای از آن باقی نمانده است. شهرت قمر به جایی رسیده بود که او در مورد شرکت در مهمانی‌ها و جشن‌ها، خود تصمیم می‌گرفت.
او غالباً دعوت خانواده‌های تهی‌دست را بر پذیرش دعوت بزرگان ترجیح می‌داد و بارها جواهرات اهدایی بزرگان را پس فرستاد یا میان نیازمندان تقسیم کرد.
‏ آخرین اجرای قمر در سال ۱۳۳۲ بود، بعد از آن به علت سکته حنجره جادویی خود را از دست داد و خانه‌نشین شد.
قمرالملوک وزیری در اواخر عمر دچار فقر و تنگنای شدید مالی شد و از آن همه شهرت و ثروت چیزی برایش باقی نماند. او در ۱۴ مرداد ۱۳۳۸ در سن ۵۴ سالگی چشم از جهان فرو بست و در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

-