مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل مهاجرت

موضوع مهاجرت به یکی از موضوعات پر حرف و حدیث و داغ میان ایرانیان تبدیل شده است و بسیاری برای اینکه انجام روند مهاجرتی را سریع‌تر پیش ببرند، سراغ افراد سودجویی می‌روند که باعث اتلاف زمان و هزینه آنها می‌شوند. بنابراین، انتخاب وکیل مهاجرت باید با چشم باز و البته تحقیق فراوان صورت بپذیرد.

 4653512

اگرچه تعداد زیادی وکلای مهاجرتی عالی برای انتخاب وجود دارند، اما وکلای سودجوی بسیاری نیز پیدا می‌شوند که قصد سوء استفاده از موقعیت افراد را دارند. انتخاب وکیل مهاجرت اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند عواقب برای شما و همچنی پرونده مهاجرت شما داشته باشد و زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.

 طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، اگر شما نیز همانند سایر افراد قصد مهاجرت قانونی را دارید، اما در زمینه مهاجرت و قوانین آن اطلاعات کافی ندارید، لازم است از بهترین وکیل مهاجرت در آن کشور و هر شهر کمک بگیرید. وکیل مهاجرت با برخورداری از دانش و تخصص کافی در زمینه مهاجرت، شما را به بهترین شکل در این زمینه راهنمایی می‌کند. این وکیل با پذیرش وکالت کلیه کارهای مهاجرتی شما، تا پایان روند مهاجرت کنار شما خواهد بود.

انتخاب یک وکیل مهاجرت کاردرست و باتجربه تاثیر بسزایی در مهاجرت شما خواهد داشت. همچنین کمک گرفتن از یک وکیل خبره از رد درخواست مهاجرت شما نیز می‌کاهد. برای اینکه بتوانید وکیل مهاجرت خود را به درستی انتخاب کنید و راه را اشتباه نروید، در ادامه این مقاله ویژگی‌های وکلای مهاجرت کاربلد و حرفه‌ای را بیان خواهیم کرد.

 همدلی

همدلی مهم‌ترین ویژگی است که باید در یک وکیل مهاجرت به دنبال آن باشید. آیا او واقعاً اهمیت می‌دهد که چه اتفاقی برای شما در دیار غربت می‌افتد؟ یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات برای هر فردی این است که از سمت وکیل مهاجرت خود رها شود و نتواند به خوبی از پس کارها بربیاید. اگر حس می‌کنید که نمی‌توانید به خوبی این ویژگی را در وکیل مهاجرت شناسایی و قضات کنید، زمانی که با وکیل ملاقات می‌کنید، فردی را برای مشاوره همراه خود ببرید. نظر دیگر افراد به شما کمک می‌کند تا فرد مناسب را انتخاب کنید.

 توجه به جزئیات

 حتی یک خطای کوچک در پرونده مهاجرت می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. در بدترین سناریو، یک خطای انسانی توسط وکیل مهاجرت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. حتی اگر بتوان خطا را رفع کرد، ممکن است رسیدگی به پرونده شما برای مدت زمان غیر منطقی به تاخیر بیفتد.

 بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی به حجم زیادی از مدارک نیاز دارند که همین موضوع امکان بروز خطا را بیشتر می‌کند که اگر این روند در پرونده شما ادامه پیدا کند، به صورت زنجیره‌ای تا پایان همراه شما خواهد بود.

 یکی از راه‌هایی که می‌توانید توجه به جزئیات در وکیل را بسنجید، صحبت با او در مورد پرونده‌تان است، که در طول مشاوره با او فرصت انجام این کار را خواهید داشت. هرگز فراموش نکنید که نشان دادن بی حوصلگی از طرف وکیل در مورد پاسخگویی به پرونده، می‌تواند نشانه‌ای از انتخاب نادرست باشد.

 مهارت ارتباطی قوی

مهارت ارتباطی قوی برای هر وکیلی ضروری است. یک وکیل مهاجرت خوب به مهارت ارتباطی کتبی و شفاهی نیاز دارد. دو مورد از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی، قدرت بیان و همچنین داشتن مهارت در متقاعد کردن افراد است.

 قدرت بیان: یک وکیل مهاجرت خوب باید بتواند یک موضوع پیچیده را بپذیرد و آن را به زبانی ساده بیان کند که به راحتی قابل درک باشد. احتمالاً مجبور خواهید بود در مورد پرونده خود تصمیماتی بگیرید و اگر پرونده خود را درک نکنید، نمی‌توانید تصمیمات خوبی بگیرید. اگرچه در طول پرونده، وکیل ممکن است نیاز به اعلام چند اصطلاح قانونی داشته باشد، اما در نهایت باید بتواند تمام موارد را به زبان ساده بیان کند.

متقاعدسازی:

تقریباً هر چیزی که از وکیل مهاجرت خود بخواهید، به متقاعد کردن مقامات مهاجرتی برای انجام کاری یا خودداری از انجام کاری نیاز دارد. وقتی با وکیل خود صحبت می‌کنید، آیا او را فردی قانع کننده می‌بینید؟ اگر او شما را متقاعد نکند، بعید است که بتواند مقامات مهاجرتی را قانع کند.

علاوه بر مهارت‌های ارتباطی عمومی، عالی می‌شود که وکیل مهاجرتی به زبان مادری شما صحبت کند. در این حال شما می‌توانید تمام دغدغه‌های خود را به زبان مشترک با او در میان بگذارید و از همدلی وکیل خود نهایت بهره را ببرید.

 مزیت‌های داشتن وکیل مهاجرت ایرانی

بسیاری از کشورها مانند کانادا و آمریکا قوانین مهاجرتی سخت و پیچیده‌ای دارند. اگر قصد مهاجرت دارید، انتخاب وکیل ایرانی برای انجام کارهای مهاجرتی، به شما کمک می‌کند تا این پیچیدگی‌ها و چالش‌ها را با کمک یک هم‌زبان به سادگی رفع کنید و از آنها گذر کنید.

صمیمیت بین شما و وکیل ایران بیشتر بوده و باعث می‌شود خیالتان از بابت مشکلات و چالش‌های پیش رو راحت باشد.

 

 

-