آزمایش استرس راهی برای تشخیص یا پیش بینی مشکلات احتمالی قلب است. همچنین برای نظارت بر یک بیماری قلبی تثبیت شده استفاده می شود. در این مقاله بیشتر در باره آن بدانید!

تست استرس یا ورزش یک آزمایش ساده و غیرتهاجمی برای ارزیابی پاسخ بدن به ورزش های بدنی است. هدف کلی مشاهده واکنش و نحوه سازگاری بدن با خواسته های تلاش جسمی است.

چنین آزمایشاتی در دنیای امروز به طور فزاینده ای رایج شده است زیرا اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت سلامتی و توانایی های فرد فراهم می کند. تست استرس هم برای اهداف تشخیصی و هم برای پیش آگهی انجام می شود.

توصیه می شود افراد قبل از شروع تمرینات روتین یا تمرینات ورزشی ، تست استرس را پشت سر بگذارند. بسته به شرایط ، ورزش ممکن است بیماری های کشف نشده را تشدید کند یا بیماری های جدیدی ایجاد کند.

18

تست استرس چیست؟

تست استرس یک تست استقامت بدنی است که در آن بدن هنگام انجام تمرینات مختلف بدنی کنترل می شود. هدف این است که ارزیابی کنیم قلب چگونه به فعالیت بدنی پاسخ می دهد.

به این تست ارگومتری نیز گفته می شود. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های قلبی در هنگام استراحت هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند. با این حال ، آنها می توانند در صورت نیاز بدن به کار بیشتر ، ایجاد شوند. ورزش می تواند این مورد را شبیه سازی کند.

آزمایش استرس امکان تشخیص مشکلات قلبی یا پیشگیری از برخی بیماری ها را فراهم می کند. اطلاعات به دست آمده برای برآورد عملکرد قلب و ارزیابی اثربخشی درمان در صورت وجود ، کمک می کند.

آزمایش استرس می تواند بیماری قلبی خاموش را تشخیص دهد. (یک بیماری قلبی که علائم واضحی ندارد)

تست استرس برای چه کسانی اعمال میشود؟

هم افراد سالم و هم افرادی که قبلاً به بیماری قلبی مبتلا شده اند می توانند تست استرس قلبی انجام دهند. این آزمایش برای تشخیص بیماری کرونر قلب یا آریتمی مفید است. همچنین به تعیین میزان خطر حمله قلبی یا بیماری جدی کمک می کند. یک فایده دیگر این تست، این است که می تواند تعیین کند چه سطحی از ورزش برای هر فرد بی خطر است.

معمولاً پزشکان چنین آزمایشاتی را در شرایط زیر انجام می دهند:

وقتی علائم کاهش جریان خون در قلب وجود دارد. این علائم ممکن است شامل درد قفسه سینه ، تنگی نفس ، ضربان قلب نامنظم و تاکی کاردی باشد.

وقتی خطر بیماری قلبی وجود دارد. این در کسانی که دیابت دارند یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند بیشتر است.

این آزمایش ممکن است در مورد افرادی که دچار حمله قلبی ، جراحی قلب یا نوعی درمان بیماری قلبی شده اند ، اعمال شود.

این آزمایش تعیین میکند چه سطحی از ورزش برای هر فرد بی خطر است.

تست استرس شامل چه مواردی است؟

تست استرس تقریباً یک ساعت طول می کشد ، از جمله زمان آماده سازی. اولین کاری که متخصصان پزشکی انجام می دهند قرار دادن تکه های چسبناک یا الکترود بر روی قفسه سینه ، بازوها و پاهای بیمار است. اینها توسط سیمها به ماشینی متصل می شوند که الکتروکاردیوگرام تولید می کند.

همچنین یک کاف برای کنترل فشار خون در طول آزمایش قرار داده می شود. به کسانی که به طور منظم ورزش نمی کنند ، داروی داخل وریدی داده می شود. بعداً ممکن است بیمار احساس گرما در صورت ، تنگی نفس یا سردرد کند.

سپس بیمار شروع به ورزش با تردمیل یا دوچرخه ثابت می کند. ابتدا سرعت پایین حفظ می شود و سپس سرعت آن به تدریج افزایش می یابد. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ممکن است از شخص مورد معاینه بخواهند که در طول آزمایش برای ارزیابی عملکرد تنفسی از طریق لوله تنفس کند.

آزمایش تا رسیدن به هدف از پیش تعیین شده ادامه خواهد داشت. پزشک در پایان آزمایش به شما اطلاع خواهد داد و نتایج را برای شما بازگو میکند.

نکاتی که باید در نظر بگیرید :

آزمایش استرس بی خطر است اما برای زنان باردار توصیه نمی شود. فقط به ندرت منجر به عوارضی مانند فشار خون پایین ، آریتمی یا حمله قلبی می شود و همچنین به ندرت ، یک واکنش آلرژیک به داروی تزریق شده رخ می دهد.

پزشک باید مشخص کند که بیمار چگونه باید برای چنین آزمایشی آماده شود. در صورت عدم انجام این کار ، بیمار باید با پرسیدن این موضوع از پزشک اطلاعاتی کسب کند. به طور کلی چند ساعت قبل از آزمون از شما خواسته می شود فقط لباس و کفش راحت بپوشید و مصرف غذا را کاهش دهید.

در مورد داروهایی که استفاده می کنید به پزشک خود اطلاعاتی بدهید ، زیرا برخی از داروها ممکن است نتایج آزمایش را تغییر دهند. 

-