شاید شما هم از جزو آن‎دسته از افرادی باشید که خیلی وقت است از یک گوشی‎هوشمند استفاده می‎کنید. شدت استفاده از این دستگاه‎های هوشمند در زندگی روزمره‎ی امروزی به حدی است که خیلی از افراد بدون آن‎ها احساس کامل بودن را ندارند. یکی از مشکلاتی که خیلی از اوقات افراد با آن مواجه می‎شوند شارژ نشدن گوشی‎هوشمندشان است. ما در این مقاله سعی می‎کنیم با ارائه ی نکاتی به برطرف کردن مشکل شارژ نشدن تلفن همراه شما کمک کنیم.

10

تمیز کردن پورت یو‎اس بی

گاهی اوقات، سطوح فلزی داخل پورت یو‎اس‎بی، و هم‎چنین شارژر میکرو یو‎اس‎بی، به علت استفاده‎ی مداوم از آن‎ها و یا مشکلی در امر تولید تماس برقرار نمی‎کنند. کاری که باید به منظور رفع این مشکل انجام دهید به سادگی خاموش کردن گوشی‎هوشمندتان، در آوردن باتری و سپس استفاده از چیزی نظیر خلال دندان برای پاک کردن پورت یو‎اس‎بی است.

پرز و گرد و غبار را پاک کنید

در برخی از مواقع، پرز یا غبار پیدا و جمع شده می‎تواند دلیل اصلی شارژ نشدن گوشی همراه شما باشد. بنابراین، همیشه پورت یو‎اس‎بی دستگاه خود را تمیز نگه دارید.

گوشی‎هوشمند خود را در حین شارژ خاموش کنید

تعدادی اپلیکیشن‎های سنگین وجود دارند که میزان مصرف باتری آن‎ها زیاد است. آن‎ها حتی اگر شما نسبت به بستن آن‎ها اقدام کنید در پس زمینه در حال اجرا خواهند بود. بنابراین، گوشی خود را خاموش و سعی در شارژ آن داشته باشید.

عوض کردن کابل‎ها

شما می‎توانید کابل یو‎اس‎بی شارژر خود را تعویض کنید تا ببینید به دنبال این اقدام گوشی‎هوشمند شما شارژ خواهد شد یا نه. کابل‎های شخص ثالث زیادی در بازار هستند که طبق انتظار کار نمی‎کنند. مشکل اصلی در رابطه با اکثر کابل‎های ارزان این است که خیلی زود از درون می‎سوزند.

قسمت توپی شارژر را بررسی کنید

اگر کابل شارژر شما مشکلی ندارد و به نظر هم نمی‎رسد مشکلی داشته باشید، پس باید قسمت توپی یا سر شارژر را بررسی کنید. بعد از استفاده‎ی مداوم، ممکن است اندکی شل شده باشد. در همین حین، سوکت دیوار هم چک کنید.

آمپر و ولتاژ پاور بانک خود را بررسی کنید

اگر از طریق یک پاوربانک گوشی‎هوشمند خود را شارژ می‎کنید و انتظار شارژ سریع آن را دارید، باید ولتاژ‎ و هم‎چنین آمپر آن را بررسی کنید. چندین اپلیکیشن نظیر Ampere هستند که می‎توانند در بررسی آمار مربوط به شارژ آن شارژر به شما کمک کنند، از جمله حداقل و حداکثر سطوح بار ولتاژ و حداکثر جریان.

آسیب با آب

مطمئن شوید که گوشی شما در معرض آب قرار نگرفته است. اگر گوشی شما به شکل تصادفی در آب افتاده است، باتری آن ممکن است آسیب دیده باشید.

از طریق زدن به پریز برق شارژ کنید

شارژ از طریق کامپیوتر یا لپ‎تاپ در مقایسه با زدن شارژر به دیوار اندکی آهسته است. باید یک بار امتحان کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.

باتری را عوض کنید

سعی کنید باتری گوشی‎هوشمند اندرویدی خود را تعویض کنید. باتری ممکن است عمرش تمام یا به سادگی فرسوده شده باشد. به احتمال زیاد این امر مشکل را برطرف خواهد کرد.

مسائل ایمنی را رعایت کنید

هیچ‎وقت نباید در رابطه با ایمنی گوشی خود خطر کنید. مطمئن باشید گوشی خود را هرگز نزدیک به جریان آب یا در شرایط آب و هوایی بیش از حد مرطوب یا داغ شارژ نکنید. در حین خرید تجهیزات برقی، باید استانداردهای مورد نیاز ایمنی را بررسی کنید.

نرم‎افزار سیستمی خود را به نسخه‎ی قبل برگردانید

گاهی اوقات، آپدیت نرم‎افزارها تبدیل به کابوسی برای عمر باتری می‎شود. کاربران زیادی تجارب بدی را در این زمینه گزارش داده‎اند. معمولا این قضیه در زمان به‎روزرسانی یک دستگاه قدیمی به آخرین نسخه‎ی نرم‎افزاری رخ می‎دهد. سعی کنید نرم‎افزار سیستمی خود را به نسخهی قبل برگردانید.

-