همان‌طور که تصور می‌کنید کابین این خودرو طراحی خیره کننده‌ای دارد. با وجود درب‌های گالوینگ و پروانه‌ای، قطعاً نمی‌توان چشم از یک نمایشگر تکی و بزرگ که کل داشبورد را به خود اختصاص داده برداشت. به همین خاطر نمایشگر یاد شده بخش بزرگی از فضای شیشه جلو را به خود اختصاص می‌دهد اما نباید از این موضوع بترسید زیرا این نمایشگر دو هدف اصلی و بنابراین دو تنظیم دارد. در زمان رانندگی بخش اعظم نمایشگر یاد شده به داخل داشبورد خم می‌شود و تنها بخش بالایی آن شامل پشت آمپرهای دیجیتالی و اطلاعات ناوبری نمایان هستند. همچنین نمایشگرهای دیجیتالی آینه‌های جانبی نیز در دو سمت دیده می‌شوند.

19

زمانی که خودرو پارک شود این نمایشگر بالا می‌آید و در واقع به یک دفتر کار بزرگ و متحرک و یا سیستم تئاتر خانگی و یا اتاق جلسه جذاب تبدیل می‌شود. اِرا این تنظیمات را برای نمایشگر قابل پیکربندی خود ارائه می‌کند اما همین نمایشگر تنها گزینه روی داشبورد نیست چراکه یک نمایشگر لمسی کوچک‌تر هم در بخش پایین نصب شده تا به عنوان کنترل مرکزی عملکردهای سیستم اطلاعات سرگرمی عمل کند. موضوع قابل‌توجه بعدی به غربیلک فرمان اِرا مربوط می‌شود که طرحی شبیه فرمان یوغ تسلا دارد هرچند شرکت موردبحث می‌گوید این طراحی از روی خودروهای مسابقه‌ای و هواپیماها الهام گرفته است. به‌هرحال همین نوع طراحی باعث شده جا برای یک نمایشگر کوچک دیگر در بخش بالایی فرمان باز شود و اطلاعات پایه همچون سرعت و شعاع حرکتی در آن به نمایش درآید.

راننده و سرنشینان به لطف فاصله بین محوری زیاد این شاسی‌بلند فضای پای قابل‌توجهی خواهند داشت. پلتفرم برقی این خودرو اجازه طراحی کاملاً تخت برای کف را داده و سرنشینان بخش عقب توانایی خم کردن صندلی‌های خود برای سفرهای طولانی را خواهند داشت. اِرا محصول خود را به‌صورت چهار یا پنج‌نفره عرضه خواهد کرد. البته هنوز جزئیاتی همچون میزان فضای بار، فضای شانه و سر و… اعلام نشده‌اند. این شاسی‌بلند هنوز یک کانسپت دیجیتالی بوده اما سخنگوی اِرا می‌گوید ساخت نسخه پیش‌تولیدی آن پس از عقد قرارداد با تأمین‌کنندگان قطعات و سایر شرکا شروع خواهد شد. انتظار می‌رود این کار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ انجام شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود اِرا دومین محصول خود یعنی یک سدان را در فوریه ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ نیز آن را به مشتریان تحویل خواهد داد.

-