نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ بود که خودروساز آمریکایی لوسید اعلام کرد قصد دارد در کنار سدان برقی، شاسی‌بلند برقی نیز تولید کند. در همین راستا، اولین تصویر از SUV برقی این برند یعنی لوسید گراویتی در رسانه‌ها منتشر شده که با ویژگی‌هایی نظیر قدرت بالا، برد طولانی در حالت شارژ کامل و کابینی هفت نفره با سه ردیف صندلی سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار می‌شود.

12

  • اطلاعات رسمی این شاسی‌بلند جدید لوسید هنوز در دسترس نیست، اما لوسید اعلام کرده که شاسی‌بلند برقیش عملکردی مشابه با ابرخودروها داشته و برد آن در حالت شارژ کامل به جز لوسید ایر سدان، از تمام خودروهای برقی موجود در بازار بیشتر خواهد بود. برای مقایسه باید اشاره کنیم که لوسید ایر گرند تورینگ در حالت شارژ کامل در دنیای واقعی می‌تواند بیشتر از ۸۳۰ کیلومتر مسافت را طی کند و لوسید ایر Pure هم قادر به پیمایش ۶۶۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ کامل است.

با این تفاسیر می‌توان گفت که برد لوسید گراویتی با یک بار شارژ کامل بین این دو رقم خواهد بود. اگر این پیش‌بینی صحت داشته باشد اولین شاسی‌بلند برقی این خودروساز آمریکایی بردی به مراتب بیشتر از رقبایی همچون تسلا مدل X و آئودی Q8 ای-ترون خواهد داشت. البته برای اینکه این خودرو در میان رقبای خود سریع‌ترین باشد، کاری بسیار سخت در پیش رو دارد؛ چراکه تسلا مدل ایکس پلید چه از لحاظ شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ و چه در تایم درگ جزو سریع‌ترین خودروهای تولیدی حال حاضر به شمار می‌رود.

شاسی‌بلند جی ام سی هامر برقی هم عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد و خودروهایی نظیر ولوو EX90 که روی موضوع شتاب تمرکز نداشتند، شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ۴ ثانیه دارند. بنابراین با توجه به این شرایط انتظار می‌رود که لوسید گراویتی با پیشرانه برقی و قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب بخار عرضه شود تا بتواند در این سگمنت رقبایش را به چالش بکشاند.

لوسید اعلام کرده که مشخصات و طراحی این خودرو هنوز به مرحله نهایی نرسیده اما گفته می‌شود که کابین لوس گراویتی به سفارش مشتریان به صورت پنج، شش و هفت نفره خواهد بود، امکان نصب سه ردیف صندلی را دارد و نمایشگرهای دیجیتالی متعددی روی داشبورد آن تعبیه خواهد شد.

این خودروساز آمریکایی قصد دارد با معرفی این خودرو خط و نشان ویژه‌ای برای رقبای خود بکشد و دنیای خودروهای شاسی‌بلندها را دگرگون سازد. لوسید گراویتی اوایل سال ۲۰۲۳ به طور کامل معرفی می‌شود.

-