۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ (۱۴ نوامبر ۲۰۲۲) را می­‌توان یکی از روزهای بسیار به یاد ماندنی در تاریخ فعالیت شرکت لامبورگینی به شمار آورد، چراکه در این تاریخ، رندرهای آخرین محصول کاملاً بنزین‌سوز این کمپانی یعنی لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. طراحی ظاهری آخرین گاو خشمگین تمام بنزینی لامبورگینی در حالی فاش شده که این شرکت قرار است ۹ آذر ماه (۳۰ نوامبر) از این خودرو به شکل رسمی در Art Basel میامی رونمایی کند. البته باید اشاره کنیم که لامبورگینی هوراکان استراتو خیلی با مدل کانسپت آفرود هوراکان که در ژوئن سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، تفاوت ظاهری خاصی ندارد.

16

  • این خودروی تولیدی همانند مدل کانسپتی سال ۲۰۱۹، مجهز به بادی کیت واید در بخش آرک چرخ‌های جلو و عقب بوده و همچنین روی پروفیل جلو چراغ‌های LED اضافی نسبت به سایر مدل‌‌های لامبورگینی هوراکان به چشم می‌خورد. شایان ذکر است که در استراتو ۲۰۲۳ خبری از نوار LED روی سقف که در مدل کانسپت دیده می‌شد نیست، اما با این حال نسبت به مدل‌های استاندارد لامبورگینی هوراکان کمی کاربردی‌تر بوده و از ریل سقفی برند استراتو بهره می‌برد.

یک دریچه‌‌ی هوای سقفی در پشت این خودرو  قرار گرفته و همچنین طراحی دیفیوزر سپر عقب دستخوش تغییراتی شده که احتمالاً با هدف بهبود زاویه خروج آخرین محصول تمام بنزینی غول خودروساز ایتالیایی بوده است. همانطور که در تصاویر منتشر شده‌ی این خودرو مشخص است، لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ مجهز به کیت لیفت سیستم تعلیق است. این سیستم تعلیق ارتفاع این خودرو را افزایش داده و فاصله بیشتری از سطح زمین دارد.

لامبورگینی همچنین برای این مدل رینگ‌های مشکی جدیدی را در نظر گرفته که با لاستیک‌های بزرگ بریجستون پوشیده شده‌اند تا این خودرو در هر مسیری بتواند به‌راحتی حرکت کند و تجربه‌‌ای لذت‌بخش از رانندگی را به شما ارائه دهد. قابلیت بیراهه­‌نوردی لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ از سایر خودروهای سوپراسپرت، بیشتر خواهد بود. در نمای ظاهری این خودرو نیز رکاب‌های جانبی با طراحی متفاوت نسبت به مدل‌های معمولی و پنل‌های محافظ زیر بدنه در قسمت جلو و عقب این گاو خشمگین بنزینی خودنمایی می‌کند.

رنگ سبز مات و خاصی که بر جذابیت رندرهای این خودرو افزوده، برای اولین بار است که روی یک اوراکان اعمال شده و علاوه بر آن، تریم قرمز رنگی هم در برخی از قطعات نصب شده نظیر کالیپرهای ترمز به چشم می‌خورد. لامبورگینی همچنین عمدتاً فلاپ‌های روی گلگیرها را بدون رنگ رها کرده تا حال و هوای آفرودی استراتو را بیش از پیش به مشتریان و علاقه مندان القا کند. البته طبق شایعات، گفته می‌شود که مشتریان می‌توانند به دلخواه خود این فلاپ‌ها را همرنگ با بدنه‌ی خودرو سفارش دهند.

برای اعلام رسمی مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو ۲۰۲۳ باید تا پایان ماه منتظر بمانیم، اما ناگفته نماند که هوراکان استراتو منحصراً با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. مدل کانسپت این خودروی ایتالیایی ۴۷ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به مدل‌های استاندارد دارد و شاهد افزایش ۳۰ میلی‌متری عرض اکسل های جلو و عقب آن بودیم. این خودروساز همچنین زاویه ورود هوراکان استراتو را یک درجه و زاویه خروج آن را ۶.۵ درجه نسبت به مدل استاندارد بهبود بخشیده است.

از سال ۲۰۲۳ قرار است که تمام محصولات لامبورگینی با پیشرانه برقی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. آن طور که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۸ این برند ایتالیایی تصمیم دارد که اولین کراس اوور تمام الکتریکی خود را با چیدمان ۲+۲ صندلی‌ها و با استایل دو درب و سیستم تعلیق لیفت شده روانه‌ی بازار کند.

-