آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و می‌گوید از بازخوردهای مثبتی که درباره نئو کلاس وجود دارد سورپرایز شده است.

 

3

 

بی‌ام‌و ویژن نئو کلاس کانسپت پیش‌نمایشی از تکنولوژی و زبان طراحی آتی این خودروساز آلمانی است. در سال ۲۰۲۵ اولین محصول بر پایه نئو کلاس یعنی iX3 پدیدار خواهد شد و یک سال بعد از آن نیز سدان بی‌ام‌و i3 معرفی می‌شود. i3 سدان خودرویی است که بر پایه کانسپت ویژن نئو کلاس شکل می‌گیرد و بنابراین اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و در خلال برگزار نمایشگاه حمل‌ونقل توکیو با مجله خودرو درباره زبان طراحی جدید این برند گفت‌وگو کرده است. فن هوی دونک که قبلاً بازخوردهای متفاوتی را درباره طراحی محصولات بی‌ام‌و زمان کریس بنگل تجربه کرده است تعجب و سورپرایز خود از بازخوردهای مثبت نئو کلاس را ابراز می‌دارد. او می‌گوید:

اگر این میزان بازخورد مثبت درباره نئو کلاس وجود نداشت ما با یک سورپرایز ناخوشایند روبرو می‌شدیم

این مدیر ارشد بخش طراحی بی‌ام‌و می‌افزاید:

دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر است و ما حس می‌کنیم هم‌اکنون زمان بهتری برای تغییری قابل‌توجه است.

او همچنین تأکید می‌کند در زمان تغییر هسته اصلی برند بی‌ام‌و روشی محتاطانه را در پیش گرفته است. فن هوی دونک می‌گوید ژرمن‌ها نیازمند استراتژی عمیق و دقیق در اعمال تغییراتی بنیادین هستند. مدیر طراحی بی‌ام‌و خاطرنشان می‌سازد:

زمانی که شما هسته اصلی برند خود را تغییر می‌دهید باید بسیار دقیق باشید. شما می‌خواهید درباره چیزی که انجام می‌دهید بسیار محتاط عمل کنید؛ اما از طرفی اگر جلو نروید در ۵ سال آینده پشیمان خواهید شد؛ بنابراین این کاری است که با نئو کلاس انجام می‌دهیم.

بر اساس گفته‌های فن هوی دونک، نئو کلاس نسل جدید محصولات بی‌ام‌و خواهد بود و درعین‌حال نمادهای طراحی دهه ۷۰ این برند را به تکامل خواهد رساند. در حقیقت نئو کلاس را می‌توان ترکیبی از زیبایی‌شناسی مدرن و عناصر نوستالژیک دانست. او همچنین از چشم‌انداز کاملاً رقابتی بازار آگاه است و نیاز بی‌ام‌و به طراحی‌های جهانی را درک می‌کند. به همین خاطر است که ژرمن‌ها باید در مناطق مختلفی از جهان رقابتی باقی بمانند. با اینکه سدان تولیدی نئو کلاس تا سال ۲۰۲۶ پدیدار نخواهد شد اما احتمالاً سال آینده یک طراحی جدید دیگر از بی‌ام‌و را خواهیم دید. هرچند باید گفت iX3 و i3 تنها آغاز راه نئو کلاس هستند و تا قبل از سال ۲۰۲۸ حدود ۶ محصول دیگر نیز معرفی خواهد شد.

-