اخیراً مراسم بین‌المللی معرفی بی‌ام‌و i5 و i7 M70 برای اصحاب رسانه برگزار و فرصتی مهیا شد تا به طراحی i5 نگاهی داشته باشیم.

 

6

 

برای اینکه درباره طراحی این خودروی جدید بیشتر بدانیم با کریستوفر ویل مدیر طراحی بدنه محصولات بی‌ام‌و گفت‌وگو کرده‌ایم. هدف این مصاحبه کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات طراحی i5 و سری ۵ جدید بوده است و شاید بپرسید این کار چه ضرورتی داشته است که باید در پاسخ گفت برخی از عناصر طراحی این خودروها بسیار جنجالی و بحث‌برانگیز بوده‌اند.

بی‌ام‌و i5 جدید با دو نوع جلوپنجره متمایز در دسترس است که یکی اسپرت تر و برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای است و برای مدل i5 M60 بکار می‌رود. جلوپنجره دوم که ساده‌تر و سنتی‌تر کار شده برای مدل eDrive40 در نظر گرفته خواهد شد. ما به دنبال فهمیدن جزئیات نصب یکپارچه رادار برد بلند در جلوپنجره بودیم و می‌خواستیم درباره این جلوپنجره نورانی و جدید نیز صحبت کنیم. همچنین می‌خواستیم نظر مدیر بی‌ام‌و درباره عدم استفاده از چراغ‌های گرد دوبل سنتی را نیز بدانیم. کریستوفر ویل به ما گفت که بسیاری از رقبا شروع به استفاده از طراحی مشابه بی‌ام‌و کرده‌اند و به همین خاطر بی‌ام‌و می‌بایست طراحی خود را تغییر می‌داد.

با بررسی پروفایل جانبی بی‌ام‌و i5 می‌توانیم خط سقف خمیده‌تر و نرم‌تری را ببینیم. در بخش عقب نیز اشکال سرراست‌تری بکار رفته است. طبیعتاً با رسیدن به این بخش نماد طراحی بی‌ام‌و یعنی Hofmeister Kink نیز به ذهن می‌رسد. مدیر طراحی بی‌ام‌و می‌گوید صندوق‌عقب کوتاه‌تر این خودرو به خاطر هماهنگی با سایر بخش‌ها طراحی شده است. او همچنین به عناصر عقب مربعی شکل و دیفیوزر گیراتر بکار رفته در مدل i5 M60 اشاره می‌کند. بد نیست نگاهی نیز به کابین داشته باشیم. اگرچه کریستوفر ویل به‌طور مستقیم در طراحی بخش داخلی خودرو دخالت نداشته اما بازخوردهای کل تیم طراحی بی‌ام‌و در i5 اعمال شده است؛ بنابراین ما سریعاً سؤالاتی کلیدی مطرح می‌کنیم: چرا دکمه‌های فیزیکی حذف شده‌اند؟ همچنین سؤال دیگر به شباهت کابین این خودرو با i7 مربوط می‌شود. با نزدیک شدن به پایان مصاحبه از ویل می‌خواهیم تا تصمیم بگیرد. او بین سری ۵ درون‌سوز و i5 برقی کدام‌یک را انتخاب می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این پرسش‌ها می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا بفرمایید.

-