تفاوت حالت Sleep و Standby  با Hibernate ،shut down و restart در ویندوز

عمده‌ترین تفاوت Sleep و Standby با Hibernate ،shut down و restart در ویندوز استفاده از رم دستگاه است. در حالت Sleep به غیر از Ram، همه قطعات کامپیوتر خاموش می‌شوند و دستگاه برق کمتری مصرف می‌کند.

 کامپیوتر این برق را برای ذخیره اطلاعات در رم یا حافظه‌ی موقت استفاده می‌کند. در حالت Sleep یا Standby اطلاعات و برنامه‌های در حال اجرا بسته نشده و همچنان در همان حالت باقی می‌مانند.

Hibernate، به معنای خواب زمستانی است. در این حالت سیستم برق مصرف نمی‌کند و همه‌ برنامه‌ها و فایل‌های در حال اجرا در هاردیسک ذخیره می‌شوند.

تفاوت بین دو حالت Sleep و Hibernate

تفاوت بین دو حالت Sleep و Hibernate در برنامه‌ها و فایل‌های اجرایی است. در حالت Sleep، اطلاعات در رم یا حافظه‌ اصلی نگهداری می‌شود. اما در حالت Hibernate، اطلاعات در هارد دیسک یا حافظه جانبی ذخیره شده و هیچ برقی مصرف نمی‌شود.

هر از گاهی pc یا لپ تاپ خود را در حالت Shut down یا Restart استفاده کنید. زیرا استفاده طولانی مدت از هایبرنیت به کامپیوتر آسیب می‌رساند.

تفاوت بین دو حالت Hibernate و Shut down

تفاوت بین دو حالت Hibernate و Shut down در این است که در حالت Hibernate اطلاعاتی که در حال اجرا بودند، دوباره روی صفحه نمایش نمایان داده می‌شوند. ولی در حالت Shut down، برنامه‌های در حال اجرا روی صفحه مانیتور ظاهر نشده و دستگاه دوباره از اول دستگاه روشن می‌شود. علاوه براین در حالت هایبرنیت، لود شدن کامپیوتر، سریع‌تر از حالت Shut down انجام می‌شود.

تفاوت حالت Restart با Sleep ،Hibernate ،shut down

در حالت Restart شما دستگاه را یک بار به طور کامل خاموش و روشن می‌کنید و مراحل بوت شدن سیستم دوباره طی می‌شود.

 
 

چه موقع دستگاه را به حالت Sleep قرار دهیم؟

  • حالت Sleep برای زمان کوتاه استفاده می‌شود. به طور مثال اگر شما ۱۰ دقیقه یا نیم ساعت سیستم را با سیستم کار نمی‌کنید.
  • حالت Sleep برای کامپیوتر مناسب‌تر از لپ تاپ است. زیرا کامپیوترها به برق متصل هستند و از باتری استفاده نمی‌کنند.

چه موقع PC یا لپ تاپ را در حالت Hibernate قرار دهیم؟

حالت Hibernate به نسبت Sleep برق کمتری استفاده می‌کند. در نتیجه برای بازه‌های طولانی بهتر است.

اگر از برنامه‌ی تخصصی و سنگینی استفاده می‌کنید، دستگاه را به حالت هایبرنیت قرار ندهید. زیرا به درستی سیستم کار نخواهد کرد.

همچنین بهتر است هر از گاهی pc یا لپ تاپ خود را در حالت Shut down یا Restart استفاده کنید. زیرا استفاده طولانی مدت از هایبرنیت به کامپیوتر آسیب می‌رساند.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت‌ بین حالات Sleep، Hibernate، shut down و restart در ویندوز را به طور کامل آموزش دهیم. 

-