در این مقاله قصد داریم معایب گوشی A20 را بررسی کنیم. همچنین راه حل‌ها و روش‌هایی را برای رفع مشکلات گوشی a20 ارائه می‌دهیم. مشکل موبایل آ ۲۰ می‌تواند مواردی مثل داغ شدن گوشی، قطع شدن شارژ گوشی و غیره باشد که راه حل‌هایی برای هر یک از آن‌ها وجود دارد. پس اگر با گوشی خود دچار مشکل شده‌اید هیچ نگران نباشید. در این مقاله راه‌کارهای خوبی پیدا خواهید کرد.

1

گوشی‌های هوشمند به طور کلی ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند. این مشکلات در خیلی از آن‌ها مشترک هستند مثل کار نکردن تاچ گوشی، کند شدن، داغ شدن گوشی، اجرا نشدن برنامه‌ها، ضعیف بودن دوربین و یا ممکن است مشکلات مربوط به باتری باشد. نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰ می‌تواند هر یک از موارد گفته شده باشد. پس با این مقاله از پلازامگ همراه باشید تا روش‌های رفع این مشکلات را با هم بررسی کنیم.

در ادامه می‌خوانیم

عملکرد کند گوشی a20

یکی از معایب گوشی A20 ممکن است مشکل کند شدن گوشی ای 20 باشد. برای رفع این مشکل در اینجا چند راه حل ارائه می‌شود که اگر انجام بدهید ممکن است یکی از آن‌ها سرعت عملکرد گوشی را بهتر بکند:

  • فورس ری استارت کنید: دلیل کند بودن گوشی ممکن است مشکل سخت افزاری یا هر ایراد دیگری باشد که با Force restart کردن می‌تواند رفع بشود. این روش موثر و راحت است. فقط کافی است دکمه پاور و کم کردن صدا را هم زمان فشار بدهید و گوشی را فورس ری استارت کنید.
  • اجرای دستگاه در حالت safe mode: گاهی گوشی به خاطر وجود چند اپلیکیشن شخص ثالث مشکل ساز کند می‌شود. بوت کردن گوشی در حالت safe mode تمام اپلیکیشن‌های اضافی را غیرفعال می‌کند. پس اگر در حالت safe mode سرعت عملکرد گوشی بهتر شود، مشکل از اپلیکیشن‌هایی بوده است که اخیراً نصب کرده‌اید و باید آن‌ها را حذف کنید. می‌توانید آن‌ها را از منبع امنی مثل گوگل پلی استور نصب کنید.
  • ریست کردن تنظیمات: اگر با وجود انجام دو راه حل اول هنوز سرعت گوشی کند است، پس احتمالاً لازم باشد تنظیمات گوشی خود را ریست کنید.
  • وایپ کش پارتیشن کنید: با wipe cache partition کردن در واقع کش گوشی را پاکسازی می‌کنید. اگر راه حل‌های قبلی کار نکردند، پس احتمالاً فایل‌های کش خراب شده‌اند. کش پارتیشن در واقع باعث می‌شود گوشی روان‌تر عمل بکند.

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید روش رفع کندی و هنگ کردن گوشی گلکسی A20 را مشاهده کنید.

 
 

مشکل داغ شدن گوشی a20

یکی از مشکلات گوشی a20 ممکن است داغ شدن این گوشی باشد که به دلایل مختلفی می‌تواند رخ دهد. برای رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a20 اول باید بدانیم که دلیل رخ دادن آن چیست. استفاده از گوشی به معنای استفاده از پردازنده، رم، باتری و نمایشگر است و همین‌ها ممکن است باعث داغ شدن گوشی بشوند. به این ترتیب برای رفع مشکل داغ شدن گوشی لازم است راه حل‌های زیر را در نظر بگیریم:

  • حذف بازی‌ها و اپ‌های غیرضروری: گاهی بازی‌ها و اپ‌های غیرضروری باعث داغ شدن گوشی می‌شود. دلیلش این است که این اپلیکیشن‌ها حتی بعد از بستن اپ در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. این اپ‌ها در پس زمینه از وای فای یا دیتا گوشی استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند گوشی داغ بشود. به علاوه گیمینگ طولانی هم باعث می‌شود سخت افزار گوشی داغ بشود. هر از گاهی باید به گوشی استراحت بدهید.
  • از شارژر مناسب استفاده کنید: موقع شارژ کردن از گوشی استفاده نکنید. همچنین از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید تا ببینید که این مشکل رفع می‌شود.

باتری ضعیف: یکی از مشکلات گوشی a20

 

خالی شدن شارژ باتری گوشی a20 هم ممکن است یک مشکل موبایل آ ۲۰ باشد. اگر شارژ گوشی بدون شارژ دوباره یک روز دوام نیاورد، یعنی شارژ باتری خیلی زود خالی می‌شود. باتری گوشی مهم‌ترین بخش گوشی بشمار می‌رود و برای رفع مشکلات آن خوب است که راه حل‌های زیر را در نظر بگیرید:

از live wallpaper استفاده نکنید: live wallpaper تصاویر فانتزی در حال حرکت هستند. این والپیپرها شارژ باتری را خیلی مصرف می‌کنند. حتی وقتی مجبور باشید گوشی را چند بار شارژ کنید، ممکن است باعث داغ شدن گوشی هم بشود.
  • اپلیکیشن‌های گوشی را مدیریت کنید: اپلیکیشن‌هایی در گوشی وجود دارند که معمولاً بی استفاده هستند و قسمت زیادی از حافظه را اشغال می‌کنند، بعضی از این اپ‌ها در پس زمینه فعال هستند مثل اتصال به اینترنت و همین کار باعث می‌شود شارژ باتری را تا حد زیادی مصرف کنند. برای رفع این مشکل باید اپ‌های اضافی و غیرضروری را شناسایی و حذف کنید.

مشکل تاچ اسکرین گوشی a20

اگر نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰ ، کار نکردن تاچ صفحه نمایش گوشی a20 باشد خوب است بدانید که با استفاده از راه حل‌های این بخش می‌توانید آن را رفع کنید:

  • نمایشگر گوشی را تمیز کنید: این یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که برای رفع مشکل تاچ اسکرین می‌توان انجام داد. فقط کافی است نمایشگر را تمیز کنید. گرد و غبار و جرم معمولاً باعث می‌شود که تاچ اسکرین گوشی به درستی کار نکند. پس نمایشگر گوشی همیشه باید تمیز و خشک باشد. همچنین شاید لازم باشد محافظ گلس گوشی را هم بررسی کنید که خراب نشده باشد. در این صورت باید آن را تعویض کنید.
  • کش گوشی را پاکسازی کنید: فایل‌های کش گوشی را پاکسازی کنید. در حالت ریکاوری recovery mode قرار بگیرید و گزینه clear cache partition را انجام داده و کش را پاکسازی کنید.
  • تست تشخیصی انجام بدهید: با گرفتن شماره *#7353# و انتخاب کردن TSP Dot Mode/TSP Grid Mode را انتخاب کنید. حالت TSP Dot یک پترن از نقطه‌ها را روی نمایشگر نشان می‌دهد. از طرف دیگر حالت TSP Grid به شما کمک می‌کند بخش‌های مختلف نمایشگر را تست کنید. انجام این تست به شما کمک می‌کند متوجه بشوید که آیا تاچ اسکرین مشکلی دارد.

وای فای: مشکل موبایل آ ۲۰

یکی از رایج‌ترین مشکلات هر گوشی هوشمندی مشکلات وای فای است. قطع وای فای با قفل شدن صفحه در گوشی آ ۲۰ هم می‌تواند یکی از معایب گوشی A20 باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید راه حل‌های زیر را انجام بدهید:

  • روتر یا مودم را ری استارت کنید: برای رفع این مشکل می‌توانید مودم وای فای را خاموش و دوباره روشن کنید. گاهی فقط با خاموش کردن و دوباره روشن کردن مودم مشکل رفع می‌شود.
  • گوشی را فورس ری استارت کنید: فقط کافی است گوشی را فورس ری استارت کنید. فقط کافی است دکمه پاور و کم کردن صدا را هم زمان نگه دارید. پانزده ثانیه نگه دارید تا اینکه گوشی دوباره روشن بشود. بعد از آن می‌توانید دوباره به وای فای وصل بشوید.

مشکل کار نکردن هات اسپات گوشی a20

هات اسپات گوشی به دستگاه‌های دیگر اجازه می‌دهد تا به اینترنت گوشی شما وصل بشوند. اول از همه باید گزینه Mobile Hotspot را در گوشی خود فعال کنید و بعد در صورتی که دستگاه‌های دیگر به اینترنت وصل نشدند، خوب است بدانید که این از معایب گوشی A20 نیست و می‌توانید راه حل‌های زیر را برای رفع آن امتحان کنید:

  • سعی کنید با گوشی خود در مرورگر متصل بودن اینترنت را بررسی کنید چون ممکن است گوشی به اینترنت وصل نباشد و به همین دلیل بقیه دستگاه‌ها هم نتوانند به اینترنت گوشی شما وصل باشند.
  • گوشی خود را سافت ری استارت soft restart کنید. گاهی این مشکل به خاطر یک ایراد نرم افزاری به وجود می‌آید و با سافت ری استارت کردن می‌توانید این مشکل را رفع کنید. برای انجام این کار فقط کافی است دکمه پاور و کم کردن صدا را با هم همزمان نگه دارید و منتظر باشید گوشی ری استارت بشود. بعد از اینکه سعی کنید دوباره هات اسپات و اتصال آن را بررسی کنید.
  • تنظیمات شبکه را ریست کنید. اگر راه حل‌های قبلی مشکل را برطرف نکردند، شاید لازم باشد تنظیمات شبکه را از دوباره تنظیم کنید. فقط کافی است وارد General Management در تنظیمات Settings بشوید و Reset را انتخاب کنید. بعد باید گزینه Reset Network Settings را لمس کنید. در اینجا پین، پسورد یا پترن را وارد کنید و کانفرم کنید تا تنظیمات شبکه ریست بشود. بعد از این کار تست کنید که آیا مشکل رفع شده است.

شارژ گوشی a20: نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰

قطع و وصل شدن شارژ گوشی a20 در حالت فست یا شارژ نشدن گوشی a20 هم می‌تواند از سایر نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰ بشمار برود. در این صورت می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید یا کش گوشی را در حالت recovery پاکسازی کنید:

  • گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و کابل را از شارژر جدا کنید.
  • گوشی اندروید خود را از طریق پورت USB کامپیوتر با کابل به کامپیوتر وصل کنید.
  • بعد 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
  • بعد حداقل 30 دقیقه گوشی را شارژ کنید.
  • حالا دکمه پاور را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید.
  • گزینه Restart را لمس کنید و دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گوشی ری استارت بشود.

همچنین می‌توانید کش گوشی را از طریق Wipe Cache Partition پاکسازی کنید:

  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گوشی خاموش بشود.
  • دکمه افزایش صدا را همراه دکمه پاور فشار داده و نگه دارید تا اینکه لوگوی شرکت یا اندروید روی نمایشگر ظاهر بشود.
  • هر دو دکمه را رها کنید. حالا وارد حالت Recovery شدید. اگر نمی‌توانید وارد حالت ریکاوری بشوید و گزینه‌ها ظاهر نشدند، پس باید گوشی را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. همچنین به راحتی می‌توانید به شارژر هم وصل بشوید.
  • در حالت Recovery گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. در اینجا لازم است که با استفاده از کلید پاور گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید.
  • بعد با ری استارت کردن دستگاه می‌توانید از حالت ریکاوری خارج بشوید.

مشکل درست اجرا نشدن اپلیکیشن ها در گوشی a20

از سایر معایب گوشی A20 می‌توان به درست اجرا نشدن برنامه ها در گوشی سامسونگ a20 اشاره کرد. اما برای رفع این مشکل چه کاری می‌توان انجام داد؟ راه حل‌هایی که در ادامه برای رفع این مشکل موبایل آ ۲۰ معرفی می‌شوند، روش انجام آن‌ها در قسمت‌های دیگر مقاله توضیح داده شده‌اند پس فقط به صورت تیتر آورده می‌شوند:

  • گوشی خود را فورس ریبوت کنید.
  • گوشی را در حالت safe mode اجرا کنید.
  • تمام تنظیمات گوشی را ریست کنید: صفحه را از بالای نمایشگر پایین بکشید. آیکن تنظیمات settings را لمس کنید. حالا گزینه General management را انتخاب کنید. گزینه Reset را انتخاب کنید و وارد تنظیماتش بشوید. حالا ممکن است از شما رمز خواسته شود آن را وارد کرده و Reset را لمس کنید. توجه داشته باشید که قبل از ریست کردن حتما باید از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید چون ریست گوشی را به حالت پیش فرض اولیه برمی‌گرداند.
  • کش گوشی را wipe cache partition کنید.

 ضعیف بودن دوربین: مشکل موبایل آ ۲۰

علاوه بر مواردی که تا حالا بررسی شد اگر یکی از نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰ شما ضعیف بودن دوربین گوشی a20 است خوب است بدانید که با راه حل‌هایی که در این قسمت معرفی می‌شوند می‌توانید این مشکل را رفع کنید. این گوشی دارای دوربین اصلی دوگانه 13 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی است که در نور کم هم عکس‌های خوبی می‌گیرد. اما اگر کیفیت عکس‌ها پایین آمد و دوربین گوشی ضعیف شد چه کاری می‌توانید انجام بدهید؟ اما شاید ضعیف بودن دوربین از معایب گوشی A20 نباشد و برای رفع این مشکل می‌توانید راه حل‌های زیر را امتحب کنید:

ریست کردن تنظیمات دوربین گوشی a20

  • وارد اپلیکیشن Camera بشوید
  • آیکن تنظیمات Setting را لمس کنید
  • حالا آیکن General را انتخاب کنید
  • در اینجا گزینه Reset را انتخاب کرده و confirm کنید تا تنظیمات دوربین ریست بشود و به حالت پیش فرض اولیه گوشی برگردد.
همچنین بخوانید :

راه حل دیگر رفع مشکلات دوربین این است که گوشی را هارد ریست یا فرمت فکتوری کنید. البته پیش از این کار خوب است بدانید که فرمت فکتوری کردن تمام اطلاعات گوشی را پاک می‌کند و باید قبل از این کار حتماً از اطلاعات مهم گوشی خود بکاپ بگیرید.

فوکوس خودکار دوربین: نقاط ضعف گلکسی ای ۲۰

دوربین گوشی a20 دارای قابلیت Auto Focus است و بعضی از کاربران با مشکلات فوکوس خودکار به عنوان یکی از معایب گوشی A20 مواجه شده‌اند و گاهی این قابلیت به درستی کار نمی‌کند. برای مثال گاهی موقع فوکوس خودکار تصاویر تار می‌شوند. معمولاً دلایل مختلفی مانع فوکوس دوربین می‌شوند:

بررسی کنید که لنز دوربین کثیف نشده باشد. همیشه باید لنز دوربین گوشی a20 را تمیز کنید. گرد و غبار یا یک شیء کوچک ممکن است جلوی لنز را بگیرد و دوربین نتواند فوکوس بکند.
  • خراش برداشتن هم ممکن است مانع فوکوس دوربین بشود. اگر خراش لنز خیلی بزرگ باشد ممکن است لازم باشد آن را به متخصص گوشی نشان بدهید تا لنز گلس دوربین را تعویض بکنند.
  • نسخه نرم افزار هم خیلی مهم است. اگر نرم افزار گوشی آپدیت یا بروزرسانی نباشد ممکن است دوربین گوشی با مشکل مواجه بشود.

سوالات متداول

1. آیا گوشی a20 ضد آب است؟

خیر، این گوشی قابلیت ضدآب ندارد.

2. مشکل داغ شدن گوشی a20 را چطور رفع کنیم؟

بازی‌ها و اپلیکیشن‌های غیرضروری را حذف کنید. بین بازی کردن به گوشی استراحت بددهید. از شارژر مناسب خود گوشی استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کلی معایب گوشی A20 بررسی شدند. همچنین راه حل‌هایی برای مشکلات گوشی a20 از جمله کند شدن سرعت عملکرد، باز نشدن برنامه‌ها، داغ شدن گوشی، مشکل باتری و شارژ و غیره ارائه شدند. 

-