گوشی شیائومی ردمی نوت 9 دارای دوربین اصلی چهارگانه است. به این ترتیب یک سنسور 14 مگاپیکسلی، یک 8 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید، سنسور عمق 5 مگاپیکسلی ارتقاء یافته و سنسور پرتره 2 مگاپیکسلی است. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که دوربین اصلی و سلفی این گوشی از چه امکانات و تنظیماتی برخوردار است. بنابراین در ادامه تنظیمات دوربین گوشی ردمی نوت 9 ، امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ و قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9 را با هم بررسی می‌کنیم.

6

آنچه در ادامه خواهیم خواند

حالت HDR در AI دوربین گوشی

برای فعال کردن گزینه HDR هنگام عکاسی با دوربین Redmi Note 9 باید وارد تنظیمات دوربین گوشی ردمی نوت 9 شوید. موقع باز کردن اپ دوربین گوشی در بالای نمایشگر گزینه HDR را در حالت AI mode مشاهده می‌کنید. به این ترتیب از این قسمت می‌توانید حالت HDR را فعال کنید.

حالت pro color mode

نحوه استفاده از هوش مصنوعی AI در دوربین گوشی Redmi Note 9 به این گونه است که در حالت AI این گوشی حالت Pro Color Mode هم وجود دارد. این حالت رنگ تصاویر را تقویت می‌کند.

 

این ویژگی به عنوان یکی از قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9 به ویژه برای کسانی مناسب است که همیشه تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند چون تصاویر را رنگی و زنده می‌کند.

فیلترهای دوربین گوشی

 

اگر می‌خواهید به افکت های دوربین شیائومی ردمی نوت ۹ دسترسی پیدا کنید آیکن ستاره را در اپ دوربین لمس کنید. با لمس کردن این آیکن می‌توانید به فیلترهای جذاب آن، که از امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ بشمار می‌روند دسترسی پیدا کنید.

 
 

برای دسترسی به فیلترها به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را برای تصویر خود انتخاب کرده و استفاده کنید.

قابلیت زیباسازی چهره

همچنین برای ادیت زیبایی عکس با دوربین موبایل Redmi Note 9 با استفاده از گزینه Beauty در اپ دوربین Camera می‌توانید زیباسازی چهره را به صورت خودکار انجام بدهید.

حالت ماکرو Macro

در این قسمت درباره تنظیمات لنز ماکرو گوشی شیائومی Redmi Note 9 توضیح داده می‌شود. با استفاده از حالت ماکرو به عنوان یکی از قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9 می‌توانید از فاصله 2.5 سانتی‌متری از یک شیء یا چیزی عکس بگیرید. به طوری که عکس کاملاً واقعی به نظر برسد.

ضبط ویدیوی دوربین گوشی

در تنظیمات فیلمبرداری با Redmi Note 9 بهترین حالت 1080 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه است چون فقط در این حالت است که لرزشگیر تصویر فعال می‌شود. همچنین در حالت ماکرو هم می‌توانید فیلم ضبط کنید.

ضبط ویدیو کوتاه در حالت اسلوموشن

با استفاده از ویژگی short video دوربین این گوشی می‌توانید در حالت فوق اسلوموشن و با استفاده از حرکت آهسته در دوربین گوشی Redmi Note 9 ، اسلوموشن، سریع یا فوق سریع ویدیوی کوتاه ضبط کنید.

این روزها ضبط ویدیوهای کوتاه برای اینستاگرام خیلی کاربردی هستند. این ویدیوها 15 ثانیه هستند و به همین دلیل آن‌ها را ویدیوی کوتاه می‌نامند. برای ویدیوی کوتاه همچنین می‌توانید موسیقی هم انتخاب کنید.

حالت 48 مگاپیکسل

در تنظیمات دوربین گوشی ردمی نوت 9 امکان استفاده از حالت 48 مگاپیکسل با کیفیت اولترا اچ دی عکسبرداری نیز وجود دارد. بنابراین با استفاده از این حالت به عنوان یکی از امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ می‌توانید با رزولوشن بالا عکسبرداری کنید. البته سایز یا اندازه هر عکس اولترا اچ دی تا 15 مگابایت ذخیره می‌شود.

حالت پرتره

از سایر قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9، وجود حالت پرتره، پرتره سینمایی یا حالت movie است. کاربرد حالت پرتره در موبایل Redmi Note 9 شیائومی به این صورت است که می‌توانید در فرمت واید یا با نسبت تصویر 21 به 9 پرتره‌های خیلی خوبی بگیرید.

حالت پرو Pro mode

نکته جالب توجه حالت پرو در تنظیمات دوربین گوشی ردمی نوت 9 این است که علاوه بر تصاویر از این حالت برای ضبط ویدیو هم می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب در این حالت سنسور ماکرو، توازن نور سفید white balance، shutter speed و ISO exposure داریم.

قابلیت واترمارک دوربین ردمی نوت 9

یکی از امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ ، امکان واترمارک کردن تصاویر است. بنابراین می‌توانید نوشته مورد نظر خود را روی تصویری که با دوربین می‌گیرید بگذارید. برای این منظور آیکون دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ را لمس کنید و وارد بخش تنظیمات (setting) شوید. گزینه واترمارک (watermsrk) را لمس کنید و از بین گزینه های موجود customwatermark را انتخاب نمایید. در این بخش می توانید واتر مارک دلخواد خود را بنویسید. همچنین با انتخاب گزینه Add time stamp on photos می توانید به عکس های خود تاریخ نیز اضافه نمایید.

اسلوموشن دوربین سلفی Redmi Note 9

از سایر قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9 حالت اسلوموشن در دوربین سلفی گوشی است.

ویژگی تیلت شیفت دوربین گوشی Redmi Note 9

قابلیت تیلت شیفت در گوشی ردمی نوت 9 یک افکت تیلت شیفت به تصویر شما می‌دهد. در واقع همه چیز را به جز یک قسمت مشخصی از صحنه تار می‌کند. برای استفاده از این قابلیت لازم است صفحه گوشی را از چپ به راست بکشید و در بین گزینه های نمایش داده شده گزینه Tilt-Shift را انتخاب کنید.

اپلیکیشن گوگل لنز در گوشی نوت 9 شیائومی

همچنین خوب است بدانید که امکان گوگل لنز در گوشی ردمی نوت 9 وجود دارد. به این معنی که می‌توانید از اپلیکیشن گوگل لنز برای دوربین این گوشی استفاده کنید.

 

این اپ از دوربین گوشی استفاده می‌کند و کارهایی مثل اسکن کردن، ترجمه، خرید، شناسایی گل‌ها و چیزهای دیگر را انجام می‌دهد. در واقع این کارها را با کمک AI یا هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

 

حالت شب night mode

 

یکی از سایر امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ عکس در شب دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ است. با فعال کردن حالت night mode دامنه پویا و وضوح تصاویر در شب بهبود پیدا می‌کنند اما هنوز نویز دارند. بهتر است که از حالت شب در موقعیت‌هایی که نور کمی وجود دارد استفاده کنید. تصویر بالا با حالت شب این گوشی عکاسی شده است.

تشخیص چهره دوربین

امکان استفاده از قابلیت تشخیص چهره در ردمی نوت ۹ هم وجود دارد. در واقع face detection یکی از قابلیت‌های دوربین این گوشی بشمار می‌رود.

حالت time lapse

اما برای فعال کردن حالت Time Lapse گوشی شیائومی نوت ۹ چه مراحلی را باید انجام بدهیم:

  • اپ دوربین camera را باز کنید
  • حالا از دوربین به ویدیو video تغییر حالت بدهید
  • حالا آیکن سه خط بالای نمایشگر را لمس کنید
  • گزینه time lapse را انتخاب کنید
  • حالا دکمه قرمز را لمس کنید تا timelapse شروع به ضبط کردن بکند.

جمع بندی

در این مقاله به طوری کلی اطلاعاتی در مورد تنظیمات دوربین گوشی ردمی نوت 9 و امکانات دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ ارائه شدند. اگر شما تعدادی از قابلیت های عکاسی با Redmi Note 9 را می‌شناسید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های پلازامگ بیان کنید.

سوالات متداول

1. آیا دوربین شیائومی نوت ۹ لرزشگیر دارد؟

بله دوربین شیائومی نوت 9 لرزشگیر دارد.

2. قابلیت تیلت شیفت در گوشی ردمی نوت 9 چیست؟

افکت تیلت شیفت همه چیز را به جز قسمت مشخصی از صحنه تار می‌کند.

-