گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو برای اولین بار در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان 1400) رونمایی و در تاریخ اول نوامبر (10 آبان) عرضه شد. شیائومی همچنان اطلاعات و جزئیات مربوط به این گوشی را آپدیت می‌کند و مطالب زیر تنها چیزهایی هستند که ما در مورد این محصول می‌دانیم. با بررسی شیائومی نوت 11 پرو همراه ما باشید.

14

 

آنچه در ادامه خواهید خواند

بررسی گوشی شیائومی نوت 11 پرو

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو با مشخصات مناسب و ویژگی‌های چشمگیر یک انتخاب خوب برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال یک گوشی میان‌رده با عملکردی قوی از کمپانی شیائومی هستند. گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو مجهز به یک پنل 6.67 اینچی از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل است که تماشای همه جانبه و راحت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش این گوشی به گوریلاگلس 5 مقاوم شده است و همچنین دارای رفرش‌ریت 120 هرتزی است که از قابلیت HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات دوربین موبایل واقعا چشمگیر و قابل توجه است که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر و فیلم‌هایی با وضوح بالا ثبت کنید. در قسمت پشتی گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro شاهد چهار لنز دوربین هستیم که حسگر اصلی آن 108 مگاپیکسل کیفیت دارد و سه حسگر بعدی به ترتیب 8 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل کیفیت دارند. از ویژگی‌های دوربین پشتی می‌توان به زوم دیجیتال، فلاش خودکار، تشخیص چهره و نیز فوکوس لمسی اشاره کرد. در قسمت جلویی شیائومی نوت ۱۱ پرو یک حسگر 16 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی‌های زیبا و با کیفیت و همچنین برقراری تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است.

 

خیالتان از بابت سرعت و فضای ذخیره‌سازی زیاد راحت باشد، زیرا این گوشی در دو نسخه 8 و 6 گیگابایت رم و 256 و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود تا بتوانید همه آهنگ‌ها، ویدیوها، بازی‌ها و سایر فایل‌های دلخواه خود را به راحتی و بدون نگرانی ذخیره کنید. علاوه بر این شما می‌توانید به راحتی بازی کنید، به موسیقی گوش دهید، چند کار را به طور هم‌زمان با هم انجام دهید و حتی کلیپ ویدیویی پخش کنید، زیرا گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو به یک پردازنده قوی هشت هسته‌ای از نوع مدیاتک 920 (5G) مجهز شده و همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G68 MC4 نیز است.

 

گزینه‌های اتصال مختلفی در گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro وجود دارند که شامل وای‌فای، هات‌اسپات، بلوتوث، NFC و USB Type-C 2.0 و نیز پشتیبانی از تمام شبکه‌های اینترنت از جمله 5G می‌شود. سنسورهای موجود در این گوشی نیز شامل حسگر نور، حسگر مجاورت، حسگر اثرانگشت در کنار گوشی، شتاب سنج، قطب نما و ژیروسکوپ می‌شوند. در نهایت این گوشی به سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز شده است و مطمئنا جزو آن دسته گوشی‌هایی خواهد بود که قابلیت ارتقا به اندروید 12 را نیز دارند. و اما باتری این گوشی که ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلمیری دارد که بدون نگرانی از بابت تخلیه زود‌هنگام شارژ باتری گوشی، تا ساعت‌ها با گوشی خود می‌توانید کار کنید و سرگرم باشید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
 

با توجه به قیمت Redmi Note 10 Pro که از 260 دلار شروع می‌شود، برای قیمت گوشی شیائومی نوت 11 پرو نیز انتظار می‌رود که کمی بالاتر در بازار به فروش برسد. در حقیقت طبق مقایسه‌های انجام شده این دو گوشی تفاوت‌های زیادی ندارند، اما قیمت پایه ردمی نوت ۱۱ پرو از 254 دلار شروع می‌شود. شاید یکی از عمده تفاوت‌های این دو گوشی مربوط به چیپست اسنپدراگون 732G در ردمی نوت 10 باشد. طبق آزمایشات وبسایت معتبر Nanoreviews:

چیپست MediaTek Dimensity 920 که در نوت ۱۱ به کار رفته از لحاظ قدرت پروسس، عملکرد بازی و عمر باتری از Qualcomm Snapdragon 732G بالاتر است.

مشخصات فنی ردمی نوت 11 پرو

در جدول زیر می‌توانید مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو را مشاهده بفرمایید.

ویژگی هامشخصات گوشی شیائومی نوت 11 پرو
تاریخ عرضه 1 نوامبر 2021 (10 آبان 1400)
نمایشگر AMOLED

مقاوم شده با گوریلاگلس 5

پشتیبانی از HDR10

نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز

رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
صفحه نمایش 6.67 اینچ
دوربین 108 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری و دارای فوکوس خودکار دوال پیکسل)

8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه‌ای)

5 مگاپیکسل

2 مگاپیکسل (تله‌فوتو ماکرو)

سلفی: 16 مگاپیکسل

پردازنده MediaTek Dimensity 920 5G
گرافیک Mali-G68 MC4
سیستم عامل اندروید 11 به همراه رابط کاربری MIUI 12.5
باتری  لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت

پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات (100 درصد در 43 دقیقه)

قیمت 254 دلار

مزایا و معایب گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو

 

در ادامه می‌توانید فهرستی از معایب و مزایای گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro را مطالعه کنید.

 

مزایا:

  • برخورداری از تکنولوژی NFC و شبکه ارتباطی 5G
  • صفحه نمایش Full HD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • مقاوم‌شده با گوریلا‌گلس 5
  • برخورداری از به‌روز‌ترین سیستم‌عامل اندروید 11 سازگار با رابط‌ کاربری MIUI 12.5 UI
  • عملکرد قابل‌ قبول پردازنده
  • عملکرد عالی دوربین
  • ضبط ویدیو با کیفیت 4k
  • برخورداری از اسپیکر استریو و پورت مادون‌قرمز
  • شارژدهی زیاد باتری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی
  • قیمت مناسب و معقول

معایب:

  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • روشنایی خودکار صفحه‌نمایش
  •  عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • عدم پشتیبانی از درگاه کارت حافظه Micro SD
  • عدم برخورداری از لرزشگیر الکترونیکی تصویر (Gyro-EIS) و زوم اپتیکال
  • پورت شارژ قدیمی USB Type-C 2.0

-