شرکت کریتیو (Creative) پس از شروع همکاری با xMEMS در اوایل سال جاری میلادی، اولین ایرباد بی‌سیم خود را با درایورهای مبتنی بر MEMS، با نام Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 معرفی کرده است. این ایربادهای هیبریدی دارای یک درایور MEMS و یک درایور داینامیک 10 میلی‌متری برای محدوده فرکانسی 5 تا 40 کیلوهرتز هستند. Ace 2 همچنین دارای نویزکنسلینگ تطبیقی، بلوتوث 5.3 LE و پشتیبانی از کدک‌های صوتی AptX Lossless و LC3 است.

 

23

 

مشخصات کریتیو Aurvana Ace

در اوایل سال جاری، گزارش‌هایی درباره همکاری کریتیو با xMEMS برای توسعه ایربادهایی با درایورهای مبتنی بر MEMS وجود داشت. حالا، در نتیجه این همکاری دو محصول جدید معرفی شده است: ایربادهای بی‌سیم Aurvana Ace و Aurvana Ace 2.

 

هر دو مدل دارای پیکره‌بندی درایور دوگانه، با یک درایور حالت استاتیک و یک درایور دینامیک 10 میلی‌متری هستند و می‌توانند محدوده فرکانسی 5 تا 40 کیلوهرتز را پوشش دهند. درایورهای xMEMS با استفاده از روش‌های ساخت نیمه‌رسانا تولید می‌شوند که باعث دقت فاز بهتر و پاسخ فرکانس بالا می‌شود.

گفتنی است MEMS یک فناوری ساخت است که ده سالی هست در تمام میکروفون‌های گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌ها از آن استفاده می‌شود. اگر از این فناوری در ساخت درایور هدفون استفاده شود، مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.

این ایربادها همچنین دارای قابلیت نویزکنسلینگ فعال هیبریدی، فناوری Qualcomm cVc (Clear Voice Capture) برای بهبود کیفیت تماس در محیط‌های شلوغ از طریق 6 میکروفون در هر گوشی، استاندارد IPX5 برای مقاومت در برابر آب و عرق و همچنین دوام باتری تا 24 ساعت با کیس شارژ هستند. این مدل‌ها از بلوتوث 5.3 LE Audio و کدک‌های LC3، AptX و Adaptive AptX نیز پشتیبانی می‌کنند.

مدل Ace 2 به طور انحصاری از کدک AptX Lossless برای صدای بدون اتلاف با فرکانس 16 بیت/44.1 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند. این ایرباد همچنین از فناوری نویز کنسلینگ تطبیقی کوالکام برای تنظیم دقیق سطوح حذف نویز طبق شرایط محیطی بهره می‌برد.

قیمت Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 به ترتیب 130 و 150 دلار تعیین شده است و از امروز برای پیش‌سفارش در وب‌سایت کریتیو قابل دسترس هستند. فناوری درایور جدید یک اتفاق خوب در بازار اشباع شده ایربادهای بی‌سیم است و انتظار می‌رود عملکرد بهتری در قیمت‌های پایین‌تری ارائه کند.

-