بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید که سیستم ویژه‌ی اپل برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون‌ها در داخل جعبه، به‌زودی به تمام فروشگاه‌های این شرکت در آمریکا می‌رسد.

ظاهراً سیستم جدید اپل با نام Presto شناخته می‌شود و هرگز قرار نیست دردسترس مشتریان عادی قرار بگیرد. Presto از مگ‌سیف و سایر فناوری‌های بی‌سیم برای روشن‌کردن آیفون استفاده می‌کند. سپس سراغ دانلود و نصب به‌روزرسانی می‌رود و درنهایت، آیفون را خاموش می‌کند.

بدین‌ترتیب در لحظه‌ای که مشتری گوشی را می‌خرد، به جدیدترین نسخه‌ی iOS دسترسی خواهد داشت. اپل قبل از پایان ۲۰۲۳ آزمایش سیستم Presto را در برخی از فروشگاه‌هایش آغاز کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد Presto را تا اوایل تابستان در تمامی فروشگاه‌هایش مستقر کند.

 
2
 
 

خبر اصلی (۲۳ مهر ۱۴۰۲): گاهی‌ اوقات وقتی آیفون‌های جدید را می‌خرید، دستگاه شما به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS مجهز نیست. جدیدترین نمونه‌ی این اتفاق را برای آیفون ۱۵ دیدیم؛ جایی که گوشی‌‌های این خانواده با iOS 17 در‌دسترس قرار گرفتند؛ اما در زمان عرضه‌ی آیفون ۱۵، سیستم‌عامل iOS 17.0.1 منتشر شده بود.

خرید آیفون جدیدی که از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS استفاده نمی‌کند، چندان خوشایند نیست؛ خصوصاً اگر سیستم‌عامل پیش‌فرض آیفون جدید با باگ‌های فراوانی دست‌و‌پنجه نرم کند. به‌گفته‌ی بلومبرگ، این شرایط دستخوش تغییر خواهد شد.

به‌ادعای منابع آگاه، اپل روی سیستم جدیدی کار می‌کند که توانایی به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون‌ها را دارد، آن‌هم بدون اینکه گوشی را از جعبه خارج کنید. این سیستم فقط در خُرده‌فروشی‌های اپل و به کارمندان این شرکت ارائه می‌شود.

 

به‌گفته‌ی بلومبرگ، اپل دستگاه پدمانند اختصاصی ساخته است که می‌توان جعبه‌های آیفون را روی آن قرار داد. سیستم اپل به‌صورت بی‌سیم آیفون داخل جعبه را روشن و نرم‌افزار آن را به‌روزرسانی و سپس گوشی را خاموش می‌کند. تمامی این فرایند به‌صورت خودکار انجام می‌شود و به خارج‌کردن گوشی از داخل جعبه نیازی نیست.

بلومبرگ می‌گوید که سیستم ویژه‌ی اپل قرار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد فروشگاه‌های حضوری این شرکت شود.

-