تا به امروز بازی‌های پازل بسیاری منتشر شده‌اند و در این بین Humanity را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین عناوین این گونه آثار دانست. اگر به بازی‌های پازل و الگوریتم‌نویسی علاقه‌مند هستید با بررسی بازی Humanity همراه باشید.

 37
 
 

Humanity از همان ابتدا و مراحل آموزشی شما را در نقش سگی محافظ قرار می‌دهد که به شکلی عجیب خودش را در دنیایی رمزآلود پیدا می‌کند. این دنیا توسط خدایانی نورانی اداره می‌شود و آن‌ها به شما ماموریت می‌دهند تا دسته‌ای از انسان‌ها که توسط پورتال‌ها به این دنیا هدایت می‌شوند را با استفاده از درگاه‌های خروجی به مکان‌ مشخصی منتقل کنید.

با وجود آن که به نظر می‌رسد داستان عجیب و غریبی در بازی وجود ندارد، اما پشت هر یک از پازل‌های بازی و مفهوم کلی اثر، پند‌ها و گزاره‌های مفیدی پنهان شده که با کمی تمرکز می‌توانید آن‌ها را به راحتی کشف کنید.

 

اگر با نرم‌افزارهای آموزش الگوریتم نویسی آشنا باشید، شاید گیم‌پلی بازی حال و هوای آشنایی داشته باشد. انسان‌های خارج شده از پورتال، همگی در یک خط راست حرکت می‌کنند و حال شما به عنوان سگ نگهبان، باید تغییراتی در حرکت این دسته‌ها و موانع بازی ایجاد کنید.

دستوراتی مانند تغییر جهت، جهش بلند، و توقف از مواردی هستند که به شکل نوعی مهر روز زمین قرار داده‌ می‌شوند و انسان‌ها به محض آن‌ که پا روی این علائم می‌گذارند، دستور خود را اجرا می‌کنند.

البته که نباید در این بین موانع و ابیلیتی‌های مختلف سگ نگهبان را از یاد برد. برای مثال، می‌توانید با استفاده از نیرویی خاص، خودتان را در جلد یکی از انسان‌های موجود در دسته احضار کنید و بخشی از مسیر را روی موج انسان‌ها طی کنید تا جا به‌ جایی در بازی ساده‌تر ظاهر شود.

بازی از مراحل مختلفی تشکیل شده که هر یک تم مخصوص به خود را دارند و آیتم‌ها و پازل‌های به خصوصی در هر یک قرار داده شده که بازیکن در طول مراحل احساس خستگی نکند.

یا برای مثال در بخش‌هایی از بازی آکواریوم‌هایی قرار داده شده که انسان‌ها در آن شنا می‌کنند و در بخشی دیگر، می‌توانید با استفاده از توربین‌های بادی، آن‌ها را روی هوا شناور کنید.

هر یک از مراحل شامل انسان‌هایی طلایی هستند که از ارزش بالایی برخوردار بوده و به نوعی محموله‌های اصلی شما به شمار می‌روند. در واقع باید تعدادی از انسان‌های عادی در طول مسیر فدا شوند تا بتوانید این انسان‌های طلایی را با موفقیت به مقصد برسانید.

برای رد کردن فصول بازی، باید تعداد خاصی از انسان‌های طلایی هر یک از مناطق را جمع آوری کرده باشید تا بتوانید به مراحل بعد بروید و از این رو با چالش جدی‌ و بزرگی رو به رو خواهید بود.

از نظر گرافیکی بازی حال و هوای منحصر به فردی دارد. محیط‌هایی ساده که بعضا پوشش‌های گیاهی داشته و یا از آکواریوم‌ها و سازه‌های انسانی و هندسی تشکیل شده‌اند. قابلیت شخصی‌سازی انسان‌های داخل بازی نیز وجود دارد و برای مثال می‌توانید با گذراندن تعدادی از مراحل لباس‌هایی با تم تابستانی و یا بارانی را برای آن‌ها فعال کنید.

از جالب‌ترین بخش‌های بازی می‌توان به بخش Creation اشاره کرد، جایی که می‌توانید نقشه‌ها و پازل‌های خود را طراحی کرده و چالش‌های جدیدی را در اختیار بازیکنان دیگر بگذارید.

البته که یک حالت VR نیز برای بازی در نظر گرفته شده که بازیکنانی که به هدست‌های واقعیت مجازی دسترسی دارند نیز می‌توانند با استفاده از آن به تجربه‌ی جدیدی از بازی دست پیدا کنند.

شاید بتوان بزرگ‌ترین ضعف بازی را قسمت موسیقی دانست؛ چرا که در طولانی مدت تکراری و خیلی زود آزاردهنده می‌شود و با آن که تم جالبی دارد، اما تعداد کم ترک‌ها اصلا خوشایند نخواهد بود.

در کل می‌توان گفت که Humanity یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های پازل تا به امروز به شمار می‌رود و بعضا می‌تواند لحظات بامزه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

-