شاید جالب باشد بدانید که رنگ موهایی گیاهی و یا ترکیباتی از فلزات ، جهت رنگ آمیزی موها بسیار استفاده می شده است. برخی از صابون های تند و بی رنگ و حنا برای تغییر رنگ موهای خود استفاده می کردند. این در حالی است که گروهی دیگر، رنگ های تیره را ترجیح می دادند و با جوشاندن پوست گردو و تره فرنگی رنگ تیره تری را ایجاد می کردند. امروزه نیز سبک های مختلفی برای رنگ کردن موها وجود دارد که تفاوت آمبره و بالیاژ را نشان می دهد.

1

 

شاخص رنگ مو

رنگ مو شاخص اصلی خلق و خو و وضعیت روحی زنان است. استفاده از سبک های مختلف رنگ مو، به این معنی است که همه چیز بدون مشکل پیش می رود. اکنون اگر آماده اید تا ظاهری جدید داشته باشید، به جای اینکه انتخاب رنگ موهای خود را به یک رنگ محدود کنید، از یکی از تکنیک های مختلف ترکیب رنگ استفاده کنید که می تواند به سبک شما جلوه ای پویا دهد.

برای ایجاد این تغییرات در برجسته کردن موها، می توانید با استفاده از تفاوت آمبره و بالیاژ ظاهر خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، هایلایت ها فقط تکه هایی از مو هستند که از رنگ طبیعی شما روشن تر هستند. اگر رنگ اصلی شما قهوه ای است، می توانید هایلایت هایی که قهوه ای روشن تر هستند یا حتی موهای قهوه ای با هایلایت بلوند را اضافه کنید.

اما در این شرایط باید در نظر داشته باشید که مراقبت صحیح از آنها برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع مهم است. هنگامی که موهای خود را هایلایت می کنید، نباید آن ها را هر روز بشویید، مدل موهای خود را کوتاه کنید، یک روبالشی ابریشمی تهیه کنید و یک حوله میکروفیبر بخرید. این موارد، به خشک شدن سریع تر موها کمک می کنند و وقتی موها در آن پیچیده می شوند، موها را نمی شکنند.

 

معرفی روش آمبره

امروزه روش های زیادی برای رنگ آمیزی موها وجود دارد که تفاوت آمبره و بالیاژ را نیز مورد توجه قرار می دهد. از جدیدترین مدل های رنگ مو، آمبره را می توان معرفی کرد که در این حالت، بدون آن که آسیبی به ریشه های مو وارد شود، نها قسمت پایین موها رنگ می شود. به این ترتیب می توانید رنگ موهای خود را متنوع کرده و به سادگی ظاهر خود را تغییر دهید. در حقیقت، کلمه ombre از کلمه اسپانیایی hombre به معنی انسان گرفته شده است. آمبره به معنی چیزی از سایه های درجه بندی شده از همان رنگ است.

تکنیک رنگ آمیزی ombre مدل موهای جهان را تغییر داده است. این یک تکنیک عالی برای کسانی است که برای اولین بار رنگ مو را امتحان می کنند. این روش به نگهداری کمی احتیاج دارد. شما در مقایسه تفاوت آمبره و بالیاژ ، می توانید به راحتی تصمیم بگیرید و موهای خود را برای ظاهری متفاوت تر امتحان کنید. موهای بلوند بلند با ظاهری نرم جذاب است. رنگ های کاراملی و شکلاتی کاملاً با موی قهوه ای آمبره ترکیب می شوند یا آنکه با موهای سیاه آمبره ممکن است ظاهر چشمگیر زیبایی داشته باشید.

در این میان باید یادآور شویم که سامبره نیز در اصل نسخه ای ظریف تر و طبیعی تر از روش آمبره است. ریشه ها رنگ طبیعی خود را حفظ می کنند، سپس رنگ روشن تری در انتها اضافه می شود که با یک انتقال ملایم بین رنگ ها صورت می گیرد. رنگ ریشه در سایه روشن تر نیز پراکنده شده است که به موهای شما ابعاد و حرکت می بخشد.

کلید دستیابی به سامبره ، استفاده از رنگ های بیشتر است. رنگ تیره تر در ریشه ها و بافتن ظریف آن در طول موها استفاده می شود. حال که لازم است که برای درک تفاوت آمبره و بالیاژ ، بالیاژ را نیز توضیح دهیم.

 

بالیاژ چیست ؟

بالیاژ فقط یک رنگ نیست، بلکه تکنیکی است که برای برجسته سازی رنگ موی سیر استفاده می شود. این رنگ مو در اصل از فرانسه گرفته شده و اولین بار در دهه 1990 دیده شد و در فرانسه به معنی حرکت از یک طرف به آن طرف است. رنگها بر روی موها در بالیاژ حرکت می کنند که آرایشگران از برس های بسیار ظریفی برای این تکنیک استفاده می کنند.

بنابر این بر اساس تفاوت آمبره و بالیاژ ، این روش به شما امکان می دهد بدون هیچ فویل و وقت اضافی یک ترکیب رنگی زیبا داشته باشید. با استفاده از ترکیب های زیبای رنگی بالیاژ، می توانید رنگ موهای جدید خود را زنده تر کنید. رنگ موهای Balayage امروزه به عنوان موهای مدرن هستند.

رنگ های صاف و یکنواخت جای خود را به رنگ چند بعدی می دهند که در ترکیب با مدل موهای شیک، مدل موهایی پویا و پر از بافت و حجم ایجاد می کنند. هر رنگ موی بالیاژ منحصر به فرد است. زیرا بسته به رنگ پایه و برش موها و بافت طبیعی مو، متفاوت است.

-