شاید بسیاری از افراد، موم پارافین را در سالن های آرایشگری یا برخی از مراکز آبگرم دیده باشند. اما بسیاری پاکسازی پوست با موم پارافین را به خوبی نمی شناسند. باید اشاره کنیم که پارافین یک محصول جانبی فرآیند تصفیه روغن است و اغلب در نوع موم جامد بی رنگ است.

پارافین یک ماده شناخته شده است که در لوازم آرایشی استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. این روغن به صورت مایع به عنوان روغن های معدنی که در کرم ها و لوسیون های زیبایی استفاده می شود، وجود دارد. در حالی که موم پارافین در سالن های زیبایی و درمان های آبگرم و مراقبت از کوتیکول استفاده می شود.

1

 

مزیت های بی شمار پاکسازی پوست با موم پارافین

یکی از نکات بسیار مهم در مورد پاکسازی پوست با موم پارافین این است که می توان از آن برای چندین هدف پزشکی مانند ماساژ بر روی ماهیچه ها و مفاصل دردناک جهت تسکین درد نیز استفاده نمود، زیرا اثرات آرام بخشی دارد. همچنین، به افزایش جریان خون و بهبود سفتی مفاصل کمک می کند. باید اشاره کنیم که پارافین از نفت به دست می آید. این نوع از موم، بو و رنگ ندارد و به سادگی روی پوست قابل تحمل است، زیرا چسبناک نیست و منافذ را مسدود نمی کند.

یکی از دلایلی که موم پارافین به خوبی کار می کند و برای پاکسازی پوست با موم پارافین اقدام می شود این است که رطوبت را در پوست نگه می دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد، بدون این که آسیبی به پوست برساند. بنابراین موم پارافین، جوان کننده و طراوت بخش است و پوست را فوق العاده صاف می کند.

علاوه بر ترمیم پوست ترک خورده، مزایای پارافین می تواند برای کسانی که با فیزیوتراپی سر و کار دارند نیز مفید باشد. موم پارافین مزیت فوق العاده ای را برای کسانی که دارای شرایطی همچون روماتیسم مفصلی بوده و یا دچار درد در بدن ناشی از آسیب هستند بسیار مناسب است.

آیا موم پارافین بی خطر است؟

پاکسازی پوست با موم پارافین کاملاً بی خطر و مفید برای پوست و بدن است. از آنجا که برای ذوب شدن نیازی به حرارت بالا نیست، می توانید آن را بدون نگرانی از خطر سوختگی روی پوست خود بمالید. برای افرادی که پوست حساسی دارند، موم پارافین ممکن است نیاز به احتیاط داشته باشد و می تواند باعث ایجاد جوش شود. علاوه بر این، موم پارافین باید بر روی قسمت هایی از پوست بدون زخم یا بریدگی باز، استفاده شود.

 

تاثیر موم پارافین بر پوست

استفاده از پارافین می تواند مزیت های بی شماری را برای شما داشته و تاثیرات فوق العاده را بر روی پوست شما بگذارد. از جمله این موارد می توان به ویژگی های ذیل اشاره نمود :

مرطوب کننده فوق العاده

پاکسازی پوست با موم پارافین معمولاً در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و یا در درمان آبگرم یا مانیکور مورد استفاده قرار می گیرد که باعث نرم شدن دست ها و کوتیکول ها می شود. با استفاده از پارافین، رطوبت در پوست به دام افتد و دست ها و ناخن های خشن را نرم می کند. ضمن آنکه پاهای شما قسمتی از بدن هستند که به دلیل استرس زیادی که هر روز به آنها وارد می شود، نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. درمان با پارافین برای پا به معنی ایجاد آرامش است که می تواند باعث درمان لکه های خشن روی پاها شده و حسی از آرامش و راحتی را فراهم کند.

 

نرم کننده پوست

به طور معمول، پوست شما استرس زیادی را با ساییدگی و فرسودگی تجربه می کنند که می تواند باعث ایجاد ترک ها و خشکی سخت شود. پاکسازی پوست با موم پارافین بدین جهت است که روغن های موجود در آن به نرم شدن این پینه ها کمک می کند، حتی می تواند برای مشکلات پوستی حساس مانند اگزما مفید باشد. با افزایش سن، پوست دست و پا برای جوان ماندن و نرمی نیاز به مراقبت بیشتر دارد و این روش می تواند در این روند، همچون معجزه عمل کند.

حذف پوست مرده با پاکسازی پوست با موم پارافین

پوست مرده می تواند اثرات منفی بر روی پوست و کوتیکول ناخن ایجاد کند و به محض شکل گیری باید برداشته شود. موم پارافین در از بین بردن این پوست مرده بسیار موثر است، در حالی که پینه های دست و پا را تسکین داده و نرم می کند و در کنار آن پوست ترک خورده خشک پاشنه پا نیز بهبود می یابد.

-