رنگ کردن موهای خود در خانه می تواند بسیار استرس زا باشد. گاهی اوقات حتی انتخاب سایه از بین همه گزینه های مختلف دشوار است. برای آن که بتوانید موهایی زیبا و درخشان داشته باشید، لازم است که آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو را دنبال کنید و با صبر و حوصله تمامی مراحل آن را به انجام برسانید.

در حالی که رنگ آمیزی موها، برای ایجاد تغییراتی ظریف در چهره عالی است، اما اگر می خواهید رنگ موی طبیعی خود را تغییر دهید، بهتر است آن را به حرفه ای ها بسپارید. اما در ابتدا لازم است که بدانید کدام رنگ مو برای شما مناسب است؟ قبل از انتخاب رنگ، تحقیقات خود را انجام دهید.

1

مراحل رنگ کردن مو

هنگامی که مطابق با آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو قدم بر می دارید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل های جعبه را کامل بخوانید، به ویژه برای اینکه ببینید مدت زمان پردازش چقدر است. ضمن آنکه نباید موهای خود را درست قبل از رنگ آمیزی بشویید. بهتر است موهای خود را وقتی کثیف هستند ، رنگ کنید تا از حساسیت پوست سر جلوگیری کنید.

یک قاعده کلی در مورد رنگ آمیزی ها این است که هنگام استفاده از رنگ موی مناسب، در دو سایه رنگ طبیعی خود آن را انتخاب کرده و اگر به دنبال ظاهری روشن تر هستید، یک سایه از رنگ طبیعی موهای خود فاصله بگیرید. رنگ موهای عرضه شده، معمولاً از یک توسعه جهانی استفاده می کند که روی همه انواع موها کار می کند، این به رنگ شما کمک می کند تا در خانواده سایه مناسب قرار گیرید.

در نظر داشته باشید که با آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو ، برای شروع ، شما همچنین باید حداقل دو جعبه رنگ بخرید تا مطمئن شوید مقدار کافی برای پوشاندن کل موهای سر خود دارید. بهتر است رنگ موهای خود را در محلی مانند حمام انجام دهید تا به سادگی بتوانید آثار رنگ بر روی سطوح را پاک کنید.

همچنین پیراهن دکمه دار قدیمی که رنگ آمیزی آن اهمیتی ندارد را پوشیده و کف را با پارچه های قدیمی بپوشانید. همه ابزارهای خود را روی پیشخوان حمام قرار دهید، از جمله جعبه های رنگ مو ، گیره هایی برای برش موها، یک شانه، وازلین و دستمال مرطوب پاک کننده را قرار دهید.

 

تست رنگ تهیه شده

قبل از رنگ آمیزی کل سر خود، ابتدا باید رنگ را آزمایش کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. یک قسمت کوچک از موها را در قسمت پشت گردن خود گذاشته تا ببینید آیا پوست شما تحریک می شود یا خیر. همچنین این یک راه عالی برای دیدن رنگ و ظاهر آن است و مطمئن شوید که از نتایج رنگ انتخابی راضی هستید.

با استفاده از وازلین در امتداد خط مو، از هرگونه لک بر روی صورت و بدن خود جلوگیری کنید. این مانعی ایجاد می کند که رنگ مو نمی تواند از آن عبور کند. اگر به طور اتفاقی رنگ مو روی پوست شما قرار بگیرد، می توانید آن را فوراً با دستمال های پاک کننده آرایش، پاک کنید.

بنابراین با استفاده از آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو ، آنها را از وسط جدا کنید، سپس چهار قسمت را از گوش تا گوش و در قسمت پشت ایجاد کنید. از گیره های تقسیم بندی خود برای جدا نگه داشتن بخش ها استفاده کنید. صرف زمان برای ایجاد بخش ها می تواند هنگام اعمال رنگ دقت بیشتری به شما بدهد.

بخش به بخش جلو بروید، ابتدا رنگ خود را در ریشه های مو بمالید و سپس بقیه رشته های مو را با یک شانه انتخاب کنید. هنگامی که به قسمتهای پشت موهای خود رسیدید، آنها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و پس از رنگ کردن موهای پشت سر خود، به سمت جلو حرکت کنید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا زمانی که سازنده رنگ ثبت کرده است و جنس موهای خود، رنگ بر روی موها تثبیت گردد.

آموزش قدم به قدم رنگ موی روشن

اگر برای اولین بار است که موهای خود را با هایلایت روشن می کنید، نگران نباشید. در حالی که رنگ کردن موی روشن در سالن های آرایشگاه ساده تر است. اما می توانید در خانه فقط با چند مرحله ، موهای خود را هایلات کنید. هنگام انتخاب سایه هایلایت، باید رنگ مو را فقط یک سایه روشن تر از رنگ موی خود نگه دارید تا طبیعی بماند.

می توانید از رنگ چشم خود به عنوان راهنما استفاده کنید. اگر چشم های روشن دارید، کیت هایلایت با رنگ سردتر را امتحان کنید. کسانی که چشمان تیره تری دارند باید به دنبال سایه ای گرمتر باشند. بنابراین مطابق با آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو ، موهای خود را طبق معمول تقسیم کنید تا به محل مناسب برای هایلات ها کمک کنید. قبل از رنگ آمیزی باید مطمئن شوید که موهایتان خشک است، بنابراین از شستن موهای خود در همان روز که تصمیم دارید موهای خود را هایلات کنید، خودداری نمایید.

با شروع از قسمت جلوی سر و راه برگشت، قسمت های کوچکی از مو را با فاصله یک چهارم اینچ ایجاد کنید. آنها نیازی به فاصله کامل ندارند، زیرا شما می خواهید هایلات ها، طبیعی و نامتقارن به نظر برسند. می توانید با استفاده از برس رنگ را روی موهای خود بکشید. توجه کنید که از ریشه شروع کنید و ناحیه خط مو، مخصوصاً قسمت هایی که نزدیک صورت شما هستند و بالای سر خود را روشن کنید. به یاد داشته باشید، این کار را به آرامی شروع کنید و به تدریج راه خود را مطابق سلیقه خود بسازید.

 

نکاتی برای سالم نگه داشتن رنگ موها

اکنون که موهای خود را مانند یک آرایشگر مو در خانه رنگ آمیزی کرده اید، چند نکته اضافی برای اطمینان از سالم و شاداب بودن رنگ خود در نظر بگیرید که از نکات مهم در آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو می باشد. بهتر است از نرم کننده هایی که برای موهای رنگ شده می باشد، استفاده کنید. اکثر آنها فاقد سولفات هستند. بنابراین رنگ شما را از بین نمی برند و دارای موادی هستند که به ماندگاری رنگ شما کمک می کند. علاوه بر این، آنها از موهای شما در برابر شکستن و آسیب دیدن نیز محافظت می کنند.

سعی کنید کمتر شامپو بزنید تا رنگ موی خود را حفظ کنید. اگر رنگ شما روشن تر از حد انتظار است یا اگر آن را خیلی طولانی بر روی سر خود نگه داشته اید و موهای شما نارنجی شده است، استرس نداشته باشید. از شامپوی تصحیح رنگ استفاده کنید. این نوع از شامپوها، برای تقویت موهای بلوند و خنثی کردن رنگ های نارنجی بسیار مناسب است.

سعی کنید ماسک مو یا نرم کننده و مرطوب کننده را نیز به روال مشخصی برای مراقبت از موهای خود اضافه کنید. اینها موهای شما را پس از رنگ آمیزی مرطوب و سالم نگه می دارند. توجه داشته باشید که اگر از رنگ موهای خود راضی نیستید، سعی کنید با یک آرایشگر صحبت کرده و از رنگ دیگری برای اصلاح آن استفاده نکنید، چون اوضاع را بدتر می کنید. در نظر داشته باشید که چه رنگ بلوند پلاتین و چه رنگ بنفش انتخاب کنید، یک قانون رنگ مو وجود دارد که ثابت می ماند و دنبال کردن مراحل  آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو ، می تواند نقش موثری در زیبایی بیشتر موها و چهره شما داشته باشد.

 

آیا استفاده از رنگ مو بی خطر است؟

به طور کلی رنگ آمیزی موهای شما در خانه تا زمانی که دستورالعمل محصولاتی را که استفاده می کنید رعایت نمایید، بی خطر است. با این اوصاف، قبل از انتخاب رنگ، باید به هدف نهایی و وضعیت موهای خود توجه کنید. در صورتی که موهای شما فرایندهای زیادی را پشت سر گذاشته اند یا در ابتدا آسیب دیده باشند، رنگ آمیزی آنها در خانه ایمن نیست. برای به دست آوردن نتایج دقیق مورد نظر رنگ آمیزی، هنگام خرید سایه های قبل را روی برچسب جعبه وارد کنید و مطمئن شوید که با رنگ اولیه شما مطابقت دارد.

رنگ کردن موهای بلوند

هنگامی که موی خود را از ریشه شروع به رنگ می کنید، به شما کمک می کند تا هر زمان که کل سر خود را رنگ می کنید رنگ یکنواخت شود. ابتدا باید رنگ را نیم اینچ  از پوست سر ، روی موها بمالید و به سمت انتها حرکت کنید. گرمای سر شما باعث می شود که رنگ سریعتر حرکت کند. سپس، در نیمه راه پردازش، به عقب برگردید و ریشه های خود را بپوشانید. هنگام استفاده از رنگ، از یک برس رنگ استفاده کنید تا نتایج حرفه ای تر و دقیق تری به دست آورید.

البته به خاطر داشته باشید که همانگونه که پیش از این مطابق  آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو نیز اشاره شده، رنگ آمیزی موهای خود، بیش از یک یا دو سایه روشن تر، در خانه کاری خطرناک است. اگر قصد تغییر موهای خود به صورت چشمگیری را دارید، بهتر است این کار را به یک حرفه ای بسپارید تا موهای شما آسیب نبیند. با این حال، اگر موهای شما روشن بوده و می خواهید آن را روشن تر کنید، می توانید آن را در خانه به دست آورید.

 

مراحل رنگ آمیزی روشن مو

لازم است در ابتدا از پشت سر خود شروع کنید و به جلو حرکت نموده و محلول را بر روی موهای خود بمالید و آن را یک سانتی متر از ریشه خود با فاصله اجرا کنید. رنگ را طوری ماساژ دهید که همه رشته ها پوشانده شود. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند، اما پیشرفت آن را هر 5 تا 10 دقیقه بررسی کنید. اگر رنگ قرمز را مشاهده کردید نگران نباشید. رنگ واقعی موها با روشن شدن به تدریج نمایان می شوند. پس از 30 دقیقه، بقیه محلول را روی ریشه های خود بمالید و بسته به میزان روشنایی، 10 تا 30 دقیقه دیگر زمان بگذارید.

اکنون لازم است تا بر اساس آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو ، یک تار بالای گوش خود را بشویید و به آرامی آن را بکشید تا مطمئن شوید که نمی شکند. در این صورت، بلافاصله موهای خود را بشویید و با ماسک پروتئینی یا محصول ترمیم کننده پوشش دهید. اگر موهای شما هنوز رنگ طلایی دارد، رنگ را 10 دقیقه دیگر بگذارید. اگر رنگ آن خوب به نظر می رسد، با آب گرم شسته و سپس موهای خود را با شامپوی نرم کننده  بشویید.

-