واریاسیون ، رنگ هایی هستند که به تنهایی نمی توان از آن ها استفاده نمود و لازم است تا برای ترکیب کردن با دیگر رنگها، جهت به وجود آوردن تن های متنوع آن ها را به کار برد. این بدان دلیل است که بتوان رنگ های نامطلوب که روی مو ایجاد شده است را از میان برد و رنگی یکدست ایجاد نمود.

1

این مکمل های رنگ مو، می توانند سایه ای کمرنگ را همراه با رنگ های دیگر ایجاد کرده و در عیل ها، قرمزی و زردی ایجاد شده در روی مو، هنگام رنگ کردن را از میان می برد. هنگامی که از واریاسیون ، به مقدار یک تا ده سانت، همراه با رنگ خود استفاده می کنید، می توانید بر حسب بلندی و حجم موی خود، به رنگ دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که قرار دادن این مکمل ها روی موها، باعث تیرگی بیشتر آن ها می شود.

 

انواع واریاسیون مو

برای آن که بتوانید قرمزی و زردی موها را پس از رنگ کردن آن، از بین ببرید، می توانید از واریاسیونهای مختلفی متناسب با آن، استفاده کنید. به عنوان مثال، واریاسیون سبز، خنثی کننده رنگ قرمز بوده و واریاسیون های نقره ای و خاکستری، می توانند به راحتی زردی موها را از بین ببرند.

همچنین نوع آبی این محصول، می تواند با رنگ های دسته N ترکیب شده و هنگامی که از نوع بنفش استفاده می شود، به خوبی زردی های مو، پس از رنگ را از بین برده و زیبایی چشم نوازی را به آن می بخشد. ضمن آنکه واریاسیون طلایی را می توان با تمامی رنگ ها در گروه های مختلف ترکیب نمود که بدین ترتیب باعث می شود تا رنگ طلایی دارای جلوه بیشتری در رنگ باشد.

 

عملکرد واریاسیونها در چرخه رنگ مو

یکی از نکاتی که همواره آرایشگران ماهر در نظر دارند این است که از رنگ هایی استفاده کنند که بتوانند در چرخه رنگ، یکدیگر را خنثی نمایند. به عنوان مثال برای از بین بردن زردی مو، مطابق با این چرخه، لازم است که از واریاسیون بنفش استفاده شود.

در نظر داشته باشید که این نوع از محصول، دارای خلوص بالا بوده و نمی توان از آن ها برای رنگ کردن مو استفاده نمود. در حقیقت، کاربرد آن ها این است که سایه های مناسب را برای رنگ مو ایجاد کرده و رنگ های نامطلوب را از میان ببرد. بنابراین استفاده از واریاسیون ها به تنهایی، جهت رنگ کردن مو، نتیجه ای را برای شما به همراه نخواهد داشت.اما می توانید برای داشتن رنگی درخشان، آن ها را همراه رنگ موی خود و اکسیدان استفاده کنید تا رنگی یکنواخت و بدون زردی و قرمزی نامناسب را داشته باشید.

ترکیب واریاسیون با شامپو

در صورتی که تمایل دارید به رنگ های فانتزی در رنگ موی خود دست یابید، می توانید از واریاسیون در شامپو استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که این نوع از رنگ آمیزی مو، در مقایسه با رنگ موهای دائمی، دارای دوام بسیار کمتری است. ضمن آنکه اگر موهایی مش کرده دارید، استفاده از این محصول، می تواند آسیب بیشتری را به ساختار و درخشندگی موهای شما وارد کند.

-