بسیاری از افراد، وقت و هزینه زیادی را پیوسته صرف می کنند تا رنگ موی کامل داشته باشند. این در حالی است که قبل از اینکه بتوانند از احساس ظاهر جدید و زیبای خود لذت ببرند، آن ها محو می شوند. راه هایی برای تازه نگهداشتن رنگ مو وجود دارد که می تواند باعث شود که رنگ و حالت خود را در مدت زمان طولانی تری حفظ کرده و با استفاده ترفندهای مناسب، ظاهری ثابت تر را برای رنگ موی شما ایجاد نماید.

موهای بلوند پلاتینی، زیتونی، مشکی یا حتی رنگ های فانتزی دارید و می خواهید رنگ شما طولانی بماند، لازم است توجه داشته باشید که موهای رنگ شده، به کمی توجه بیشتری نیاز دارند. هیچ چیز بدتر از این نیست که هزینه های هنگفتی را در آرایشگاه خود برای جدیدترین رنگ هزینه کنید و بعد از یک هفته به دلیل عدم مراقبت از موهای خود، با کمرنگ شدن آن ها مواجه شوید.

1

 

تکنیک های تازه نگهداشتن رنگ مو

از دوش آب گرم خودداری کنید :

برای تازه نگهداشتن رنگ مو لازم است در نظر داشته باشید که آب داغ نه تنها پوست شما را خشک می کند، بلکه می تواند عمر رنگ موهای شما را کاهش دهد. دما کوتیکول مو را باز می کند و رنگ و رطوبت موها را آزاد می نماید. می توانید موهای خود را پس از شامپو، با آب ولوم شستشو داده و به آرامی با حوله خشک کنید. سپس با سردترین آبی که می توانید بشویید، این کار می تواند کوتیکول موها را بسته و ماندگاری بیشتری را دریافت کنید. این یک روش مناسب برای حفظ رنگ مو است که آنها را زیبا و هیدراته نگه می دارد.

از موهای خود در شنا محافظت کنید :

اولی نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در برابر آفتاب و کلر در هنگام شنا، از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید. یکی از کارهایی که می توانید برای تازه نگهداشتن رنگ مو انجام دهید این است که از موهای خود در معرض نور خورشید، استخر و دریا مراقبت کنید تا رنگ شما محو نشود. می توانید یک محصول با روغن آفتابگردان استفاده کنید که دارای آنتی اکسیدان برای محافظت از مو می باشد.

از ابزارهای حرارتی بیش از حد استفاده نکنید :

دور ماندن از ابزارهای حرارتی در هفته اول پس از رنگ آمیزی موها نیز از محو شدن رنگ جلوگیری می کند. ابزارهایی مانند سشوار و صاف کننده در واقع روند محو شدن رنگ را تسریع می کنند. در حالی که گاهی اوقات این ابزارها ضروری هستند، بهتر است هفته اول یا بعد از رنگ کردن موها و در راستای تازه نگهداشتن رنگ مو ی خود از آنها فاصله بگیرید.

 

شستشوی با شامپوی مناسب را در نظر بگیرید :

پیشنهادات جدید شامپوی مناسب برای موها خشک، می تواند برای موهای تازه رنگ شده مفید باشد. زیرا وقتی کمتر شستشو می دهید، رنگ بیشتر دوام خواهد داشت. ضمن آنکه لازم است تا موهای خود را تا زمانی که می توانید شستشو ندهید. این زمان می توانید بین حداقل 24 تا 48 ساعت باشد. در نهایت، هنگامی که مجبور به شستشو هستید، از شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده کنید.

موهای خود را قبل از رنگ آمیزی آماده کنید :

برای تازه نگهداشتن رنگ مو ، یک تا دو روز قبل از رنگ موهای خود، از شامپوی کلاتینگ برای از بین بردن تجمع محصولات و یکدست شدن موهای خود استفاده کنید. همچنین ممکن است لازم باشد تا هفته ای یکبار از ماسک حالت دهنده عمیق برای بازگرداندن آب رسانی به مو استفاده نمایید. این به شما کمک می کند تا بعد از تغییر رنگ، آنها محو نشوند.

از محافظ حرارتی استفاده کنید :

این کار در برابر صدمات ناشی از گرمای ناشی از وسایل حالت دهنده محافظت می کند. محافظ های حرارتی با حفظ یکپارچگی موها در شرایط مناسب، به کاهش محو شدن رنگ و تازه نگهداشتن رنگ مو کمک می کند.

 

رنگ را به نرم کننده خود اضافه کنید :

در نظر داشته باشید که در حالی که ماسک های حالت دهنده عمیق، ایده خوبی برای رنگ آمیزی است، اما می تواند رنگ ها را کم رنگ کند. ماسک مو طوری طراحی شده است که در عمق فولیکول مو نفوذ می کند تا مو مرطوب شود.  با این حال، هنگامی که شستشو می شود، مولکول رنگ را با خود می برد. در نتیجه رنگ آن نیز محو می شود.

برای جلوگیری از این امر، یک نرم کننده خوب روزانه، این ترفند را انجام می دهد. فقط آن را برای مدت طولانی قرار ندهید. اگر موهایی روشن تری دارید، سعی کنید هنگام شستن موها کمی رنگ را به نرم کننده خود اضافه کنید. استفاده از نرم کننده های رسوب دهنده رنگ می تواند تاثیر شگفت انگیزی برای تازه نگهداشتن رنگ مو ایجاد کند.

برای تازه نگهداشتن رنگ مو سعی کنید از شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موهای شما کم رنگ نشود. گزینه های فوق العاده ای برای انواع موها وجود دارد، بنابراین اگر موهای فر، مجعد، صاف یا حتی نازک دارید، برای همه شامپو و نرم کننده بدون سولفات وجود دارد. 

-