در صورتی که به دنبال راه های روشن کردن مو بدون دکلره هستید، در نظر داشته باشید که باید مراقب سفید کننده ها باشید.

اگر می خواهید بدون رفتن به سالن های آرایشگری موهای روشن تری داشته باشید، از دلکره استفاده نکنید. فاصله بگیرید. در این شرایط، ممکن است که به پایه رنگی که در نظر داشته نرسیده و یا پوست سر خود را بسوزانید یا باعث شکستن موها و ریزش آنها شوید. خوشبختانه چهار روش ایمن تر برای روشن کردن موها بدون خطرات ناشی از دکلره وجود دارد.

1

 

مراقبت از موهای روشن شده

موهای خود را هر چند روز یکبار به مدت 2 هفته حالت دهید. حالت دادن به موهای شما قبل از کشیدن موها به استحکام آنها کمک می کند و توسط سفید کننده آسیب نمی بینند. برای سالم و قوی نگه داشتن موهای خود، یک نرم کننده طبیعی بدون سولفات انتخاب کنید.

به عنوان یک گزینه دیگر در روشن کردن مو بدون دکلره ، ماسک های مو می تواند موهای شما را به خوبی حالت می دهند، زیرا هم موها را مرطوب می کنند و هم احساس سبکی موها را حفظ می کنند. همچنین 3 روز قبل از دکلره موها، از شستن آنها خودداری کنید. اگر موهای شما به تازگی شسته شده باشد، ممکن است پوست سر شما توسط دکلره تحریک شود. این فرآیند همچنین می تواند باعث خارش سر شود، اما موهای چرب به کاهش خارش کمک می کند.

همچنین می توانید شب قبل از روغن مو استفاده کنید. روغن های بادام ، آرگان یا گل سرخ بهترین محصولات برای استفاده قبل از روشن شدن موها هستند. روغن مو، می تواند با ویتامین B موها را تغذیه کند و به آن کمک می کند تا در طول فرایند روشن کردن مو بدون دکلره قوی بماند.

نکات مهم در روشن کردن مو بدون دکلره

یکی از نکاتی که همواره در رنگ کردن موها مورد توجه است، ایجاد جذابیت بیشتر در چهره افراد است که در صورتی که انتخاب رنگ مو متناسب با چهره باشد، می تواند زیبایی بیشتری را ایجاد کند. اما برای رسیدن به موهایی روشن، عمدتا از دکلره استفاده می شود که می تواند به سادگی باعث آسیب موها شده و آن ها را خشک، شکننده و وز نماید.

برای روشن شدن موهای خود، در صورتی که نمی خواهید از دکلره استفاده کنید، می توانید بین 1 تا 5 سانتی متر را از رنگ مویی 3صفر استفاده کنید. البته این رنگ مو، با وجود آن که امکان روشن کردن مو بدون دکلره را در خود دارد، اما طول عمر آن بر روی موها کم بود و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

دلیل این امر آن است که موهایی که با رنگ 3صفر رنگ شده است، از واریاسون با توانمندی نفوذ پایین همراه است که در لایه های مو، در سطح بسیار کمی نفوذ کرده و به مرور زمان و با شستن موها، از بین خواهد رفت. البته باید اشاره کنیم که این رنگ مو، بدون ضرر بوده و آسیبی به موها وارد نخواهد کرد.

 

اکسیدان مناسب برای روشن کردن مو

شما می توانید از اکسیدان های مختلف همراه با رنگ موی خود استفاده کرده و برای روشن کردن مو بدون دکلره ، اقدام نمایید. اکسیدان های شش، نه یا دوازده درصد برای رنگ مو موجود است که لازم است متناسب با رنگ انتخابی، از آن ها استفاده شود.

برای آن که بتوانید موهای طبیعی خود را نهایت تا سه درجه بیشتر روشن نمایید، می توانید از اکسیدان نه درصد استفاده کرده و همراه با رنگی که انتخاب کرده اید، ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از اکسیدان با درصد بیشتر برای موهای ضخیم توصیه می شود.

این در حالی است که برای روشن کردن مو بدون دکلره تا یک درجه روشن تر، می توانید از اکسیدان 6 استفاده نمایید که موهای شما را به ترکیب مناسبی می رساند. اما برای روشن تر شدن موها تا نهایت پنج درجه روشن تر، لازم است تا از اکسیدان دوازده درصد استفاده نمایید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای موهایی که نیمی از آن سفید شده است، اکسیدان با درصد بالاتر موثر است. همچنین انتخاب اکسیدان برای روشن کردن موها، متناسب با رنگ انتخابی و پایه رنگ مو می باشد. بنابراین می توانید با انتخاب صحیح رنگ و اکسیدان، به یک ترکیب مناسب در روشن کردن مو بدون دکلره رسیده و جذابیت و زیبایی چهره خود را دو چندان نمایید.

 

مواد طبیعی برای روشن کردن مو بدون دکلره

در کنار موارد مطرح شده، شما می توانید برای روشن تر شدن موهای خود از مواد طبیعی همچون چای بابونه استافده کنید که دم کرده آن، هنگامی که در مدت زمان تقریبی هشت ساعت روی موهای شما قرار گرفته شده باشد، می تواند باعث روشن شدن آن گردد.

همچنین روغن نارگیل نیز در این امر موثر است و اگر با اسیدسیتریک ، ترکیب گردد می تواند در روشن کردن مو بدون دکلره نقش داشته باشد. ضمن آنکه محلول آب لیموی تازه با آب گرم و ترکیبی از عسل و روغن زیتون نیز می تواند از جمله راه های طبیعی برای روشن کردن مو باشند.

-