انواع کفش زنانه و کاربرد آن ها

اولین و مهمترین اصل در انتخاب کفش زنانه مناسب، شناخت انواع کفش زنانه و کاربرد آن ها است. تصور کنید می‌خواهید برای یک مهمانی یک جفت کفش بخرید، درست است راحتی کفش باید اولویت اولتان باشد اما مسلما وجود سنخیت میان کفش منتخب و نوع مهمانی و مکانی که قصد رفتن به آن را دارید را نیز باید مد نظر قرار دهید وگرنه استایل و تیپ شما زیر سوال خواهد رفت!

کفش های زنانه از دو نظر به انواع گوناگون تقسیم می‌شوند؛

  1. از نظر رسمی یا غیر رسمی بودن (سبک کفش)
  2. از نظر جنس و متریال
  3. 15

کفش های رسمی و غیر رسمی زنانه چه سبک کفش هایی هستند؟

بالاتر گفتیم که یکی از فاکتورهای دسته بندی کفش های زنانه، رسمی یا غیر رسمی بودن آن ها است. به طور کلی کفش ها چه زنانه باشند و چه مردانه بسته به سبکی که دارند استفاده های مختلف خواهند داشت و برای موقعیت های رسمی یا غیر رسمی مناسب خواهند بود.

کفش زنانه غیر رسمی / اسپرت

کفش های غیر رسمی آن دسته از کفش های زنانه هستند که حالت اسپرت دارند و برای استفاده در قرارها و موقعیت های رسمی چندان مناسب نیستند. اگر بخواهم دو مورد از ویژگی های بارز این کفش ها را بنویسم باید به راحتی و بدون پاشنه بودن آن ها اشاره کنم! به عبارت دیگر کفش های زنانه غیر رسمی اکثرا بدون پاشنه و کاملا تخت هستند و به همین دلیل هم راحتی بیشتری نسبت به کفش های رسمی زنانه دارند.

کفش های کتانی یکی از انواع کفش های غیر رسمی و اسپرت به حساب می‌آیند که اتفاقا طرفداران زیادی هم در میان خانم ها بخصوص خانم های جوان دارند. کفش های ورزشی، کفش های مناسب کوهنوردی و برخی از مدل های کفش های کالج نیز در زیر مجموعه کفش های زنانه غیر رسمی قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال خرید کفش زنانه راحت هستید که بتوانید ساعت ها، بدون احساس خستگی در پا و کمر از آن استفاده کنید مطمئن باشید که کفش های اسپرت و کتانی ها بهترین گزینه برای شما هستند. فقط توجه داشته باشید که کفش زنانه اسپرت باید با لباس های اسپرت مثل شلوار جین ست شود، پس اگر اهل پوشیدن شلوار جین نیستید و به طور کلی به تیپ های اسپرت علاقه ندارید من خرید کفش اسپرت را به شما توصیه نمی‌کنم.

کفش زنانه رسمی

کفش های زنانه رسمی از دیگر انواع کفش زنانه هستند که بسیاری از خانم ها آن ها را با نام کفش مجلسی می‌شناسند در حالی که عنوان کفش رسمی علاوه بر مدل های مجلسی به مدل های دیگر هم صدق می‌کند!

به طور کلی تمام کفش های پاشنه دار در این دسته جای دارند منتهی برخی از آن ها مثل کفش های پاشنه باریک و بندی، به دلیل مدل و جنسی که دارند برای استفاده در مهمانی ها و مجالس مناسب اند و به این ترتیب با نام کفش زنانه مجلسی شناخته می‌شود، و برخی دیگر حالت رسمی‌تر دارند و برای استفاده در محیط کار و قرارهای رسمی بهتر هستند.

شاید از نظر اکثر شما خانم ها کفش های زنانه رسمی به دلیل داشتن پاشنه، راحت نباشند اما باید بدانید که این سبک کفش ها نشان دهنده وقار و جذبه شما هستند پس بهتر است حداقل در قرارهای رسمی و مهم خود از این مدل کفش ها استفاده کنید.

کفش های زنانه بیشتر از چه متریال هایی تولید می‌شوند؟

دومین عامل موثر در ایجاد تفاوت میان انواع کفش های زنانه، جنس این کفش ها و متریال هایی است که در تولید آن ها بکار می‌رود. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که کفش های زنانه اکثرا چه جنسی دارند و از چه متریال هایی تولید می‌شوند؟!

کفش های زنانه رسمی غالبا جنس چرمی دارند و چرم های طبیعی و مصنوعی و نبوک جزو اصلی‌ترین متریال هایی هستند که در تولید آن ها بکار می‌روند. از طرف مقابل کفش های زنانه مجلسی غالبا یا جنس ورنی و براق دارند یا این که از مخمل، جیر یا پارچه هایی که حالت شاین دارند تولید می‌شوند.

متریال هایی که در تولید کفش های اسپرت و کتانی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما تنوع بیشتری دارند. مثلا همین کفش های کتانی موجود در بازار را اگر بررسی کنید خواهید دید که برخی از آن ها از نبوک، برخی دیگر از پارچه های ضخیم کتان یا جین یا از ترکیب پارچه های منفذدار و ابر و یا حتی از پلاستیک های مخصوص تولید شده اند.

7 نکته طلایی که با عمل به آن ها موفق به خرید بهترین کفش زنانه خواهید شد!

  1. قبل از این که برای خرید کفش زنانه به بازار بروید تکلیفتان را روشن کنید که چه سبک کفشی می‌خواهید.
  2. حتما با سلیقه خودتان کفش را انتخاب کنید نه نظر دیگران!
  3. مطمئن شوید که کفش منتخب راحت است و پاهای شما را اذیت نخواهد کرد.
  4. حتما قبل از رفتن به بازار تعیین کنید که چقدر بودجه دارید و دوست دارید کفشی که می‌خرید حدودا چه قیمتی باشد.
  5. کفش هایی انتخاب کنید که با سن و شخصیت شما تناسب داشته باشند، مثلا اگر یک خانم میانسال هستید کفش کتانی جین یا چسبی برای سن و سال شما مناسب نخواهد بود.
  6. همیشه حداقل یک جفت کفش کتانی راحت، یک جفت کفش رسمی و یک جفت کفش مجلسی داشته باشید چون قرار نیست همه جا و در همه قرارها یک جفت کفش بپوشید!
  7. رنگ کفش را از میان رنگ های خنثی مثل مشکی یا عسلی انتخاب کنید تا ست کردن آن با هر رنگ مانتو و شلوار و کیف راحت باشد

-