با افزایش سن، متوجه خطوط و چین‌های عمیق جدید روی پوست، گونه‌های فرورفته و چانه‌ی نامتقارن می‌شویم. محصولات مراقبت از پوست باکیفیت می‌توانند علائم پیری را تا حدودی دفع کنند. بااین‌حال، چین‌وچروک‌های عمیق و کاهش حجم در ناحیه میانی صورت به رویکرد مستقیم‌تری نیاز دارند.

 

2

 

فیلر پوستی چیست؟

فیلر‌های پوستی یا مواد تزریقی آرایشی، هیالورونیک اسید یا سایر موادی هستند که به زیر پوست تزریق می‌شوند تا آثار ناشی از پیری پوست را بهبود ببخشند و خطوط و چین‌وچروک‌ها را پر کنند. به غیر از هیالورونیک اسید، سایر موادی که معمولاً به‌عنوان پرکننده پوست استفاده می‌شوند عبارتند از: کلاژن، پلی-ال-لاکتیک اسید، پلی‌متیل‌متاکریلات و تزریق چربی.

با‌این‌حال، همه کلینیک‌ها این گزینه‌ها را ارائه نمی‌دهند. اکثر آن‌ها فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید را به شما پیشنهاد می‌دهند. دلیل این موضوع نیز این است که هیالورونیک اسید به‌طور طبیعی در پوست تشکیل می‌شود و به‌همین‌دلیل در طول زمان به راحتی در پوست حل می‌شود. اکثر پزشکان متخصص نشان می‌دهند که نتایج حاصل از فیلرهای پوستی بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند و این به سرعت حل مواد تزریقی توسط بدن بستگی دارد.

برخی از فیلرهای پوستی مانند فیلر ژوابکس، ماندگاری طولانی‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار دارند. شرکت رزفارما، به‌عنوان تولیدکننده‌ی فیلر ژوابکس، از فرمولاسیون خاصی استفاده کرده و با ایجاد اتصالات عرضی فراوان میان زنجیره‌های هیالورونیک اسید، ماندگاری آن در زیر پوست را افزایش داده است. این فیلرهای پوستی به‌دلیل ساختار تک‌فازی خود، لیفتینگ بسیار عالی دارند و پوست را از نظر بیولوژیکی احیا می‌کنند.

البته فیلرهای ژوابکس نیز همانند سایر برندها، درنهایت موقت هستند و برای حفظ نتایج، باید بعد از مدت مشخصی مجدداً فیلرهای پوستی را تزریق کنید. فیلرهای پوستی به‌دلیل نتایج موقت خود، به‌شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ زیرا نتایج آن‌ها برگشت‌پذیر است و اگر کسی از نتیجه ی کار رضایت نداشته باشد، چهره‌اش بعد از چند ماه به حالت قبل باز می‌گردد.

اگر به فکر استفاده از فیلرهای پوستی هستید، مهم است که در مورد هرگونه نگرانی سلامتی با پزشک خود صحبت کنید. برخی از شرایط سلامتی وجود دارد که ممکن است خطر یک واکنش نامطلوب را افزایش دهند. اگر یک بیماری خودایمنی، سابقه اسکار کلوئید، پوست ملتهب یا عفونی، آلرژی شدید، آسم یا آنافیلاکسی داشته‌اید، ممکن است فیلرهای پوستی برای شما مناسب نباشند. اگرچه رایج‌ترین مارک‌های فیلرهای پوستی مانند ژوابکس بسیار ایمن هستند؛ اما هنوز درمورد برخی از برندها نگرانی‌هایی وجود دارد.

فیلر‌های پوستی بهترین راه‌حل برای بیشتر مشکلات پوستی هستند. آن‌ها به‌طور مؤثر پوست چروکیده را صاف می‌کنند، نواحی توخالی صورت را حجیم می‌کنند و به لب‌های نازک حجم می‌دهند.

مانند بسیاری از درمان‌های زیبایی، فیلر‌های پوستی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. این‌ عوارض معمولاً خفیف هستند و به خودی خود برطرف می‌شوند، مشروط بر اینکه از توصیه‌های مراقبت‌های پس از درمان پیروی کنید.

تزریق فیلرهای پوستی روشی غیرتهاجمی است؛ اما دوره‌ی نقاهت کوتاهی نیز دارد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر نکات مربوط به مراقبت بعد از تزریق فیلر را به‌خوبی رعایت کنید، بهترین نتیجه را می‌گیرید.

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر

فیلر‌های پوستی نتایج فوری ارائه می‌دهند. اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا به‌طور کامل در جای خود قرار بگیرند. عوارض جانبی رایج مانند تورم و کبودی نیز به زمان نیاز دارند تا ازبین بروند، پس از آن می‌توانید به‌طور کامل از نتایج تزریق فیلر رضایت داشته باشید و از ظاهر زیبا و جوان خود لذت ببرید. در ادامه نکات مربوط به مراقبت پس از تزریق فیلر آورده شده‌اند.

تسکین درد

معمولاً پس از تزریق فیلر پوستی، درد کمی وجود دارد یا در برخی موارد اصلاً درد وجود ندارد. ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس خارش یا حساسیت داشته باشید. اگر احساس ناخوشایندی دارید، استفاده از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی بی‌خطر است.

دارو‌های رقیق‌کننده خون مصرف نکنید

دارو‌های رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن ممکن است باعث تورم و کبودی شوند. ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلرها، از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

با آرنیکا کبودی را به حداقل برسانید

کبودی در ناحیه تحت درمان یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی فیلرهای پوستی بوده و ممکن است چند هفته طول بکشد. تجربه بیماران نشان می‌دهد که آرنیکا به کاهش کبودی کمک می‌کند. آرنیکا یک محصول گیاهی است که می‌توانید به‌صورت موضعی به عنوان ژل یا لوسیون استفاده کنید یا به عنوان یک قرص هومئوپاتی مصرف کنید. آرنیکا همچنین تورم و درد را کاهش می‌دهد.

هیدراته بمانید

متخصصان پوست توصیه می‌کنند تا چند روز پس از عمل آب فراوان بنوشید. هیدراته ماندن به روند درمان طبیعی کمک می‌کند.

از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد روی ناحیه تحت درمان تورم را کاهش می‌دهد، کبودی را به حداقل می‌رساند و ناراحتی را کاهش می‌دهد. هر چند ساعت یکبار، به‌مدت ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.

از ورزش‌های شدید خودداری کنید

۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از درمان از فعالیت بدنی شدید مانند دویدن و تمرینات قلبی اجتناب کنید. ورزش شدید جریان خون را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی شود. همچنین از شنا خودداری کنید؛ زیرا این نوع ورزش در ترکیب با آب استخر ممکن است باعث کبودی و عفونت شود. از یوگا، پیلاتس و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به خم شدن زیر کمر دارند خودداری کنید.

از گرما و برنزه شدن اجتناب کنید

برای اطمینان از حداکثر اثربخشی فیلرهای پوستی، از قرار گرفتن در معرض گرما و پرتو فرابنفش، از جمله آفتاب، تخت‌های برنزه‌کننده، سونا و موم داغ اجتناب کنید.

الکل مصرف نکنید

نوشیدن الکل گردش خون را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی شود. ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلرهای پوستی، از مصرف الکل خودداری کنید.

از اعمال فشار خودداری کنید

به مدت شش ساعت، از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. این دست زدن شامل فشار دادن، ماساژ دادن، مالیدن یا چیدن موهای ناحیه تحت درمان است. فقط در صورتی که متوجه ایجاد توده شدید می‌توانید به آرامی محل تزریق را ماساژ دهید.

به پشت بخوابید

سعی کنید چند شب به پشت بخوابید و سرتان را بالا قرار دهید و روی یک بالش اضافی بخوابید. این به جلوگیری از تجمع خون در ناحیه تحت درمان کمک می‌کند.

از درمان‌های صورت خودداری کنید

برای دو هفته پس از درمان هیچ گونه درمان صورت مانند لایه‌برداری صورت، لایه‌برداری شیمیایی و لیزر درمانی را برنامه‌ریزی نکنید؛ زیرا فیلر‌ها به زمان نیاز دارند تا تثبیت شوند و اثرات کامل خود را نشان دهند.

از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید

در ۲۴ ساعت اول، از محصولات مراقبت از پوست با موادی که ممکن است عوارض ناحیه تحت درمان را تشدید کنند، خودداری کنید. این‌ محصولات شامل اسید‌های آلفا و بتا هیدروکسی، رتینوئید‌ها و ویتامین C است. اگر در خارج از منزل هستید از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است به مدت ۲۴ ساعت از آرایش خودداری کنید؛ اما اگر احتیاج دارید که آرایش کنید، سعی کنید آن را به‌آرامی انجام دهید و آرایش سنگین نکنید.

از سفر هوایی خودداری کنید

پزشکان توصیه می‌کنند تا یک هفته پس از فیلر درمانی از سفر هوایی خودداری کنید. زیرا تغییرات فشار کابین ممکن است عوارض جانبی را تشدید کند.

جمع‌بندی

فیلرهای پوستی روشی فوق‌العاده برای بازگرداندن ظاهری جوان هستند. آن‌ها سریع و بدون درد هستند و نتایج شگفت‌انگیزی را بدون جراحی و دوره‌ی نقاهت طولانی ارائه می‌دهند. برای این‌که بهترین نتیجه را از تزریق فیلرهای پوستی بگیرید، باید حتما به نکاتی که خدمت شما ارائه کردیم خوب دقت داشته باشید.

-