شاید در مورد فواید شکلات در رژیم غذایی خود شنیده باشید. اما خواص کاکائو برای پوست می تواند به همان اندازه شیرین و جذاب باشد! از آنتی اکسیدان ها گرفته تا ویتامین ها و مواد معدنی مغذی. کاکائو یک پکیج کامل برای دستیابی به پوستی زیبا را در اختیار شما قرار میدهد. احتمالا کنجکاو شدید که شکلات چه کاری می تواند برای پوست شما انجام دهد؟ ما اطلاعات جالبی در مورد خواص گیاه کاکائو و اینکه چگونه می تواند درخشندگی و شادابی پوست شما را افزایش دهد را در این مقاله گردآوری کرده ایم.

 

5

 

خواص کاکائو برای پوست: مراقبت از پوست خدایان

جالب اینجاست که نام لاتین کاکائو Theobroma cacao است که به معنی غذای خدایان است. دانه های کاکائو دانه های تخمیر شده درخت کاکائو است که بومی منطقه آمازون است و همچنین در آب و هوای گرمسیری مختلف رشد می کند.

دانه های کاکائو علاوه بر نقش شناخته شده ای که در ساخت شکلات دارند، دارای خواص درمانی و دارویی بسیاری هستد. که از زمان تمدن های باستانی مایاها و آزتک ها شناخته شده است. کاکائو آنقدر ارزشمند بود که قبایل بومی آمریکای مرکزی و جنوبی از آن به عنوان پول در دادستد ها استفاده می‌کردند.

تامین مواد مغذی ضروری پوست یکی از خواص کاکائو برای پوست است

پودری که از دانه‌های کاکائو ریز آسیاب شده به دست می‌آید، برای پوست شما بسیار مفید هستند. از شکلات‌های قندی هم میتوانند چنین ارزشی برای پوست شما ایجاد می‌کند. لیکن پودر کاکائو موثرتر است. برای مثال، کاکائو یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است. یک مطالعه منتشر شده در یک مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داد که کاکائو دارای فیتوکمیکال های فنلی بیشتر و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به چای سیاه و چای سبز است!

کاکائو یک نیروگاه آنتی اکسیدان است
چرا آنتی اکسیدان ها برای پوست شما مهم هستند؟ زیرا آنها تولید رادیکال‌های آزاد را که می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب برسانند، محدود می‌کنند. همچنین به ترمیم ظاهر پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان ها به ترمیم آسیب وارد شده به سلول های پوست که توسط رادیکال های آزاد ناشی از سموم محیطی، اگزوز خودرو، اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی خانگی و دود سیگار بروز می‌کنند، کمک می کنند. آنها جریان خون را تقویت می کنند و به رشد سلول های جدید کمک می کنند و در نتیجه پوست را جوان و درخشان تر می کنند. دارا بودن آنتی اکسیدان یکی از خواص کاکائو برای پوست است.

کاکائو سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است که فلاونول نامیده می شوند. مطالعات نشان داده اند که فلاوانول ها به ترمیم پوست آسیب دیده در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید و سموم محیطی کمک می کنند. همانطور که در مجله تغذیه گزارش شده است، بسیاری از محققان به بررسی ترکیبات زیست فعال کاکائو و تاثیر آن بر سلامت پوست پرداخته اند. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که استفاده از فیتوکمیکال های مشتق شده از کاکائو را به عنوان یک رویکرد موثر برای محافظت از پوست تأیید می کند.

از خواص کاکائو برای پوست جوان سازی آن است

یکی از خواص کلیدی استفاده از کاکائو روی سطح پوست، مقابله با آسیب اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید است. یکی از ترکیبات کاکائو تئوبرومین است. این ماده به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند و به افزایش جریان خون به سطح پوست کمک می کند. این افزایش جریان خون به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کند. شبیه به همان روشی است که پوست هنگام آفتاب سوختگی واکنش نشان می دهد. جریان گردش خون حاصل از این فرآیند، اثرات پیری ناشی از اشعه ماوراء بنفش را با بهبود و تجدید آن، معکوس می کند. در نتیجه پوست را درخشان تر می کند و ظاهری جوان تر به آن می بخشد.

با کاکائو زمان را به عقب برگردانید

کمک به کاهش چین و چروک تنها یکی از مزایای کاکائو است. از دیگر مزایای آن، کمک به ترمیم زخم اسکار است. به ویژه برای نوعی از اسکار که به عنوان اسکار انقباضی شناخته می شود. این فقط به علت اثر آنتی اکسیدانی کاکائو نیست. بلکه گیاه کاکائو حاوی ویتامین C و منیزیم نیز هست. که هر دو به حفظ سلامت و محافظت از پوست کمک می کنند.

کاکائو سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. کاکائو همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است که به بهبود پوست در سطح سلولی کمک می کند. این یکی از روش‌هایی است که به بهبود زخم ها کمک می کند. کاکائو جریان خون و آبرسانی پوست را افزایش می‌دهد که به بهبود درخشندگی پوست کمک می‌کند و برای دستیابی به چهره‌ای جوان‌تر ضروری است.

با ماسک کاکائو صورت شاد داشته باشید

بسیاری از افراد از ماسک پودر کاکائو برای افزایش جریان خون در پوست و ارائه قدرت آنتی اکسیدانی آن استفاده می کنند. افزایش جریان خون منجر به پوستی سالم تر و درخشان تر می شود. و در عین حال به التیام آسیب های ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز کمک می کند.

اگرچه بسیاری از مردم از مصرف پودر کاکائو بهره می‌برند. اما استفاده موضعی از آن با استفاده از ماسک صورت، نتایج سریع‌تر و موثرتری را به همراه خواهد داشت. استفاده از ماسک پودر کاکائو و افزایش جریان خون به هیدراته شدن پوست و کاهش تجزیه سلولی کمک میکند. که معمولاً با افزایش سن ایجاد می شود.

یکی دیگر از خواص کاکائو برای پوست این است که حاوی حجم بالایی از ویتامین E است. این ویتامین به افزایش تولید کلاژن معروف است. کلاژن چیزی است که پوست شما را سفت نگه می دارد و به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد. روند پیری سطح کلاژن را کاهش می دهد و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. که باعث ایجاد چین و چروک می شود. ویتامین E به تحریک تولید کلاژن طبیعی بدن کمک می‌کند و پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به شما هدیه می‌دهد.

فواید کاکائو برای پوست: تجدید و افراط
هر چه زودتر از خواص فراوان پودر کاکائو برای پوست استفاده کنید، زودتر شاهد بهبودی در پوست خود خواهید بود. این فواید شامل ظاهری جوان تر و درخشان تر با چین و چروک های کمتر است. در اینجا بهترین بخش این است: با زیاد کردن شکلات به این ترتیب یک گرم وزن اضافه نمی‌کنید! به سادگی از فواید باورنکردنی کاکائو برای پوستی سالم لذت خواهید برد.

-