آیا تا به ‌حال ماساژ صورت را تجربه کرده‌اید؟ می‌دانید انجام مرتب ماساژ صورت با روغن‌های گیاهی چه خواصی دارد؟ آیا می‌خواهید با بهترین روغن برای ماساژ صورت آشنا شوید؟ باید بدانید که ماساژ صورت با روغن یک موضوع مهم در سلامت پوست به‌حساب می‌آید و از قدیم کاربرد داشته است. برای اینکه از خواص بی‌نظیر ماساژ بر پوست صورت خود بهره‌مند شوید، باید انواع روغن‌ها را بشناسید تا بتوانید روغن مخصوص به خود را تهیه کنید. در این مقاله، به سوالات شما راجع به این موضوع پاسخ می‌دهیم.

 

7

 

انتخاب بهترین روغن برای ماساژ صورت

جنس پوست افراد با یکدیگر کاملا متفاوت است. به همین خاطر انتخاب بهترین روغن ماساژ برای صورت کاملا به شرایط پوستی، سن و سلیقه شما وابسته است. شاید بتوان گفت تنها راه برای پیداکردن روغن مناسب با شرایط پوستی هر فرد، روش آزمون و خطا است. شما با استفاده از این روش می‌توانید در میان انواع روغن‌های ماساژ صورت، بهترین و مناسب‌ترین روغن برای پوست خود را بیابید.

قبل از اینکه از روغن انتخابی خود استفاده کنید حتما باید تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که این روغن با پوست شما سازگاری دارد و باعث ایجاد آکنه یا التهاب روی پوست شما نمی‌شود. برای این کار کافی است مقداری از روغن را روی ناحیه داخلی بازوی خود بزنید و 20 دقیقه منتظر بمانید. این زمان مناسبی است تا از حساسیت‌زا نبودن روغن مطمئن شوید.

در مرحله بعدی باید روغن را روی قسمتی از پوست صورتتان تست کنید تا مطمئن شوید استفاده از آن روغن باعث ایجاد جوش  و آکنه در پوست شما نخواهد شد. برای این منظور کافی است قبل از خواب، کمی از روغن منتخب خود را روی قسمتی از پوستتان بزنید و چند ثانیه آن را ماساژ دهید و بخوابید.

چگونه از بهترین روغن برای ماساژ صورت استفاده کنیم؟

برای اینکه صورت خود را ماساژ دهید، ابتدا باید آرایش خود را پاک کنید، صورتتان را بشویید و خشک کنید. در مرحله بعد باید برای باز شدن منافذ پوست صورتتان، بخور بگیرید. با باز شدن منافذ، جذب روغن بهتر انجام می‌شود. در نهایت روغن انتخابی خود را به صورتتان بزنید و با دست یا با ابزار، صورت خود را ماساژ دهید.

ماساژ صورت را با آرامش انجام دهید و در حین کار فشار زیاد و یا  کشش بیش از حد را به پوست صورتتان وارد نکنید. برای اینکه نتیجه لازم را از ماساژ صورت دریافت کنید، بهتر است دو بار در هفته این کار را انجام دهید. البته اگر کشیدگی و خشکی در پوست خود احساس کردید، تعداد دفعات را کم کنید.

بررسی فواید استفاده از بهترین روغن برای ماساژ صورت

  • ماساژ صورت با روغن سبب شادابی پوست شما می‌شود.
  • تداوم در استفاده از روغن برای ماساژ پوست به زیبایی بیشتر پوست شما کمک می‌کند.
  • هنگامی که با روغن پوست خود را ماساژ می‌دهید، به پوست خود کمک می‌کنید تا سلول‌های جدید تولید کند.
  • استفاده از بهترین روغن برای ماساژ صورت به تقویت عضلات هم کمک می‌کند.

بررسی ویژگی روغن‌های گیاهی مخصوص ماساژ

در این قسمت می‌خواهیم ویژگی بهترین روغن برای ماساژ صورت را بررسی کنیم تا به اهمیت استفاده از آن برای ماساژ صورت پی ببرید. روغن‌های گیاهی افزودنی و عطر ندارند، معمولا هم هیچ بوی خاصی نمی‌دهند، پس به‌راحتی بدون استفاده از هیچ اسانسی، قابل استفاده هستند. روغن‌های گیاهی بسته به نوعشان، انواع ویتامین‌های مختلف و محلول در چربی را دارند. این روغن‌ها چربی خیلی زیادی ندارند و چربی‌شان به گونه‌ای است که به‌اندازه و زود جذب است. این مواد خالص هستند و سبب بروز حساسیت نمی‌شوند.

آشنایی با بهترین روغن برای ماساژ صورت

1 – روغن نارگیل

این روغن خواص خارق‌العاده‌ای برای پوست دارد. روغن نارگیل دارای ویتامین‌های E و k است و خواص مختلفی دارد که سبب آبرسانی و نرم‌کنندگی پوست خشک و معمولی و جوان‌سازی پوست می‌شود. همچنین با داشتن خاصیت ضدچروک، جلوی بروز چروک زودهنگام را می‌گیرد. اگر پوست شما دهیدراته و خشک است، به شما استفاده از روغن نارگیل را به‌عنوان مرطوب‌کننده و آبرسان، پیشنهاد می‌کنیم. این ماده شگفت‌انگیز که به‌سرعت نیز جذب می‌شود، در دمای بالا به‌صورت مایع و در دمای اتاق به‌صورت جامد است. روغن نارگیل اسیدهای چرب اشباع زیادی دارد که سبب می‌شود مانند یک مانع روی پوست عمل کند و رطوبت را در پوست نگه دارد. این روغن یک آنتی‌بیوتیک و ضدقارچ طبیعی است و از پوست شما محافظت می‌کند.

2 – روغن آرگان

این روغن اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E دارد. محل تولید روغن آرگان در مراکش است و خواص مختلفی از جمله آبرسانی و نرم‌کنندگی را دارد. آرگان یک روغن بسیار سبک است و می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده روزمره مورد استفاده قرار گیرد. و یا برخی مشکلات پوستی از قبیل آکنه روزاسه یا اگزما را درمان کند. استفاده مداوم از این روغن سبب می‌شود پوست شما درخشان و شاداب‌تر به نظر بیاید. الاستیسیته آن حفظ شود و آسیب‌های رادیکال آزاد از بین برود. آرگان بهترین روغن برای ماساژ صورتاست و هم برای پوست خشک و هم برای پوست چرب قابل استفاده است.

3 – روغن رزماری

روغن رزماری مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین‌هایی را از جمله منگنز، آهن، کلسیم، ویتامین ب6 دارد. این روغن مناسب پوست‌های چرب است و سبب کنترل ترشح چربی پوست می‌شود. با استفاده از روغن رزماری ظاهری زیبا به پوست خود ببخشید. با استفاده از خاصیت لایه‌برداری آن، سلول‌های مرده پوست خود را از بین ببرید و پوستتان را پاکسازی کنید. روغن رزماری را می توان جزو لیست بهترین روغن برای ماساژ صورت قرار داد. با استفاده از این روغن سبب مرطوب شدن پوست خود شوید. خواص دیگر روغن رزماری شامل درمان جوش، درمان آکنه، کاهش ابتلا به سرطان پوست، جوان‌سازی پوست، مبارزه با پیری، درمان بیماری‌های پوستی، درمان سلولیت و رفع خشکی و ترک پا است.

4- روغن سیاهدانه

برای اینکه از روغن سیاهدانه استفاده کنید، می‌توانید آن را به طور مستقیم روی سطح پوست صورت و سایر نواحی پوست بزنید و آن را ماساژ دهید. با این کار شاهد آب‌رسانی مناسب و بهتری در سطح پوست خود خواهید بود. رطوبت ناشی از استفاده مداوم این روغن، موجب بهبود جای لک، سوختگی و آکنه می‌شود. همچنین ماساژ صورت با روغن سیاهدانه برای کاهش علائم پیری و رفع خطوط ریز در نواحی مختلف سطح پوست مناسب است.

نحوه نگهداری از روغن‌ها

نگهداری مناسب از روغن‌های مخصوص ماساژ، سبب می‌شود تا بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید و ماندگاری آن را بالا ببرید. بهتر است روغن برای ماساژ صورت را در جای خنک و تاریک و به دور از گرما و تابش نور خورشید قرار دهید. برای ذخیره‌سازی روغن، آن را در ظرف شیشه‌ای بریزید و از ریختن آن در ظروف پلاستیکی یا فلزی خودداری کنید. چراکه ممکن است مواد درون روغن‌ها با ظرف واکنش دهد و سبب خراب‌شدن روغن شود.

-