اکسسوری‌ها با طراحی‌های نوآورانه، نقش مهمی در ایجاد استایل‌های جذاب و جدید برای فصل گرما ایفاء می‌کنند.در این مطلب از مجله‌ی کمد سارک، شما را با جدیدترین پیش‌بینی‌های اکسسوری فصل آینده آشنا می‌کنیم.

پیش از خواندن مطلب، بهتر است این نکته‌ی بسیار مهم را به یاد داشته باشیم: زمانی ترندها ماندگار و تبدیل به مد روز می‌شوند که آن محصول نه تنها برای متخصصان شناخته‌شده (مانند سلبریتی‌ها، سردبیرهای مد و طراحان)، بلکه برای عموم مردم (توده) نیز جذاب باشد. به نمایش درآمدن محصولی در سکوی مد به تنهایی آن را مدگرایانه نمی‌کند؛ مگر آن‌که توسط تعداد بسیاری از مصرف‌کنندگان استفاده شود.

 

2

 

از این ‌رو، ما در این مطلب تلاش کردیم تا ترندهایی را که احتمال محبوب شدن آن بیشتر است، دسته‌بندی کنیم و در بعضی موارد، نکات استایل کردن آن را نیز یادآور شویم. بعضی از اکسسوری‌ها ادامه دهنده‌ی ترندهای گذشته بودند و برخی کاملا متفاوت از فصل گذشته ارائه شدند؛ به عنوان مثال در پاییز و زمستان کیف‌های بسیار کوچک یا میکرو ترند بودند؛ اما خوشبختانه در فصل پیش ‌رو، کیف‌ها برای نگهداری از وسایل ضروری، فضای کافی دارند.

کیف‌ های کلاچ دایره‌ ای و مستطیلی

دو طرح پرتکرار کیف در فشن‌شوهای بهار- تابستان، شکلی از دایره و مستطیل است. در فرهنگ‌های مختلف، دایره نماد تکامل، بی‌نهایتی و الوهیت است. این‌بار این نماد بی‌نهایت در کیف‌های گرد نمایان شدند. برندهای مختلف در فشن‌شوهای بهار- تابستان، شکلی از دایره را در کیف‌های خود طراحی کردند.

کیف‌های مستطیلی با لباس‌های نسبتا محتاطانه، مانند کت بلیزر، تی‌شرت سفید و در کل استایل کلاسیک بسیار مناسبند. نکته‌ی قابل توجه این است که این کیف‌ها عموما در زیر بازو نگه داشته می‌شوند. در فشن‌شوهای یاد شده، قطعا کیف کلاچ برند بالنسیاگا (Balenciaga) که شبیه کارت پرواز است، از متفاوت‌ترین کیف‌های ارائه شده به شمار می‌رود.

 
 
 
 

اکسسوری‌ با طرح گل بزرگ

رویش گل همیشه تداعی‌کننده‌ی فصل بهار است؛ از این رو نقش گل در دنیای مد نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. همان‌طور که طرح گل در لباس بسیاری از برندها از جمله بِربِری (Burberry)، کِلوئی(Chloé) و وَلنتینو (Valentino) در فشن شوهای بهار-تابستان 2024 استفاده شد؛ این طرح در اکسسوری‌ها نیز به عنوان ترند شناخته می‌شود.

 
 

این اکسسوری انتخابی عالی برای ترکیب کردن با لباس‌های ساده است. از طرح گل در مدل‌های مختلفی از جمله گوشواره‌ی تکی، کیف، گردنبند چوکر و سنجاق سینه‌ی بزرگ می‌توانید استفاده کنید.

 
 
 
 

جلوه‌ رنگ سبز روی کفش‌ها

در حالی‌که عموم لباس‌ها در فشن‌شوها به رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، سیاه و سفید بودند، وقتی نوبت به کفش رسید، طراحان چرخه‌ی رنگ را تغییر دادند و سبز تبدیل به پراستفاده‌ترین رنگ در کفش شد. تمام سایه‌های رنگ سبز از سبز چمنی تا زیتونی را در فشن‌شوهای بهار- تابستان شاهد هستیم.

 
 

ملحقات روی کیف

زمانی که نوجوان بودید، کیف‌های خود را با انواع دکمه، پیکسل، روبان یا هر وسیله‌ای تزئین می‌کردید تا کیفتان را به سبک شخصی تزئین کنید. این‌بار طراحان از همان روحیه استفاده کردند و کیف‌های فصل بهار را به همین روش طراحی کردند. کیف‌های برند کوچ (coach) که با طرح بوسه پوشانده شده و کیف‌های اسکیاپارلی که با وسایل محبوب طراح اصلی این برند از جمله رُژ و مداد طراحی شده‌اند، بخشی از ترند یاد شده هستند. عموم کیف‌های طراحی‌شده، با تزییناتی از جمله نگین آراسته شدند تا یادآور شوند که کیف‌ها نقش مهمی در نشان دادن میزان ثروت افراد دارند.

 
 
 

 صندل انگشتی یا فلیپ فلاپ

برای ایرانی‌ها پوشیدن صندل فلیپ‌فلاپ یا همان دمپایی‌های انگشتی در خیابان قابل هضم نیست؛ اما این صندل به عنوان یکی از ترندهای اصلی فصل گرما پیشنهاد شده و در کالکشن برندهای لوکس و مطرح بین‌المللی مانند شانل (Chanel) دیده می‌شود. از این رو در آینده‌ای نزدیک شاهد پوشیدن این مدل صندل‌ها در خیابان خواهیم بود. صندل‌ها با مدل تخت در برندهایی مانند مایکل کورس (Michael Kors) و به صورت پاشنه‌دار در برندهایی مانند بربری (Burberry) و پُرونزا شولر (Proenza Schouler) ارائه شدند.

 

کفش بالرین

کفش‌های بالرین چندین فصل است که جزو ترندهای محبوب باقی مانده و در سال 2023 یکی از محصولات پرفروش و مورد استقبال به شمار می‌رفت. از این رو، این ترند باز هم در بهار- تابستان 2024 ارائه شده تا بار دیگر فروش خوبی به همراه داشته باشد. این مدل کفش صاف که غالبا با بند تزئین می‌شود، به اندازه‌ی کفش‌های ورزشی کاربردی است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت کفش بالرین به این خاطر است که با انواع استایل‌ از رسمی تا کژوال قابلیت سِت شدن دارد.

 

کمربند پهن، پایین‌ تر‌ خط کمر

تاریخچه‌ی بستن کمربند پایین‌تر از خط عادی کمر یعنی دقیقا روی باسن، به دهه‌ی 1920 و مخصوصا طراحی‌های کوکو شانل برمی‌گردد. حال پس از گذشت یک قرن، طراحان مد دوباره به گذشته رجوع کردند و جای کمربند را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دادند. برندهای مختلفی هم‌چون لویی ویتون (Louis Vuitton)، تام فورد (Tom Ford)، میو میو (Miu Miu) و بربری (Burberry) در کالکشن جدید خود این نوع کمربندها را ارائه کردند. برای استایل بهتر این اکسسوری در نظر داشته باشید که کمربند پهن را با هر لباسی اعم از تونیک و شلوار جین می‌توان پوشید و می‌توانید پایین‌تر از خط طبیعی کمر آن را ببندید.

 

عینک با فریم شفاف

مدتیست که در ایران از عینک‌هایی با فریم شفاف استقبال شده است. جالب است بدانید این عینک‌ها به این زودی از فهرست ترندها حذف نمی‌شوند! عینک‌های فصل گرما نیز مانند گذشته از عینک‌های اسکی و آزمایشگاهی الهام گرفته شده است. بهترین ترفند استفاده از این‌گونه عینک‌هایی که نصف صورت را می‌پوشاند، این است که فریم‌های بسیار شفاف یا لنزهای رنگی داشته باشند. عینک برندهای اترو (Etro)، میسونی (Missoni) و ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham) را می‌توان به عنوان نمونه نام برد.

 
 

گردنبندهای چند لایه

چرا فقط از یک گردنبند استفاده کنید، زمانی که می‌توانید چندین گردنبند را به طور هم‌زمان استفاده کنید؟ ترند گردنبندهای چند لایه، مدتی است که به دلیل محبوبیت از سمت مصرف‌کنندگان، جزو ترندهای هر فصل ارائه می‌شود. برای فصل گرمای پیش‌رو نیز می‌توانید از چندین گردنبند استفاده کنید و هم‌چنان مطابق مد روز باشید. برای استایل بهتر این مدل، از گردنبندهایی با طول متفاوت استفاده کنید تا هر کدام در جای خود و به طور مستقل به چشم بیاید. همیشه ترکیب سه تا پنج تایی گردنبندها جلوه‌ی بهتری دارد.

 

دستکش چرمی بلند

چند سالی است که دستکش‌های بلند به صحنه‌ی فشن‌شوها بازگشته است. اگر می‌خواهید استایل برازنده‌ای داشته باشید، توصیه می‌کنیم از انتخاب رنگ‌هایی مانند سبز و قرمز در این دستکش‌ها دوری کنید و به جای آن، از رنگ‌های تیره یا خنثی استفاده کنید. 

پس از آشنایی با اکسسوری های مناسب در فصل بهار و تابستان، شما می توانید مقاله انواع ست لباس بهاره زنانه را هم مطالعه نمایید تا استایل دلخواه خود را پیدا کنید.

-