بررسی آثار تنسی ویلیامز در رادیو نمایش

تازه‌ترین برنامه رادیویی «هزارتوی داستان» به بررسی و تحلیل آثار تنسی ویلیامز از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان قرن بیستم می‌پردازد.

به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، آثار خلاق به جا مانده از تنسی ویلیامز بسیار گسترده است، از نمایشنامه های کوتاه و بلند گرفته تا فیلمنامه‌های ساخته‌شده و نشده، مجموعه شعری برای اپرا و ۲ رمان و بیش از صد شعر و یک خودزندگینامه، کتاب خاطرات و بیشتر از ۶۰ داستان کوتاه. او با نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای درخشید و نمایشنامه اتوبوسی به نام هوسش در کنار نمایشنامه مرگ فروشنده میلر و گوریل پشمالوی یوجین اونیل در صدر بهترین نمایشنامه های قرن بیست قرار گرفته است.

آثار ویلیامز با واقع بینی بسیار، زندگی مردم محروم و پرعطوفت را وصف می کند. قدرت ویلیامز در آفرینش شخصیت هایش نهفته است. او با مهارت بی‌مانندی حالات، سرشت‌ها و اندیشه‌های خود را از زبان توده مردم و قهرمانان آثارش بیان می‌کند. ویلیامز نویسنده‌ای بسیار پرکار بود و جوایز بسیاری کسب کرد از جمله جایزه پولیتزر که دوبار موفق به دریافت این جایزه شد.»

 4654100.jpg

پنجشنبه ۱۹ اسفند اسفند ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «کاری از تولستوی» را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به «تحلیل و بررسی» آثار ویلیامز خواهند پرداخت. زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-