زیبایی پوست صورت به کمک تقویت کننده پوست صورت

برای آنکه به زیبایی پوست صورت دست پیدا کنید و به کمک تقویت کننده پوست صورت سالمی داشته باشید. ما در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که می توانید به شادابی پوست خود کمک کنید. به شما می گوییم بهترین چیز برای پوست صورت چیست؟ برخی از مهمترین سوالاتی که ذهن خانم های زیبا رو را خود اختصاص داده است موارد زیر است: برای شادابی پوست چه کار کنیم؟ بهترین ماسک برای شادابی پوست صورت چیست؟ برای صاف شدن پوست صورت چه باید کرد؟ ماسک فوری برای شادابی صورت چگونه تهیه می شود؟ برای شادابی پوست چه بخوریم؟

1

قبل از هر چیز جنس پوست خود را بشناسید

اولین قدم برای داشتن پوست جوان و شاداب این است که روش مراقبت از پوست را که مخصوص پوست شماست تشخیص را دهید. پوست صورت هرکس منحصر به فرد است، بنابراین ممکن است روشی که برای فرد دیگری مفید است، برای شما مناسب نباشد. بنابراین باید به این شناخت برسید که آیا پوست صورت شما طبیعی، پوستی خشک یا پوست چرب دارید؟ آیا پوستتان حساس یا چرب و یا ترکیبی از این موارد است؟

 

انواع مختلف پوست

  • پوست چرب می‌تواند در عرض یک ساعت پس از شستشو چرب و براق شود.
  • اگر پوست صورت شما نرمال است خوش شانس هستید؛ زیرا پوست شما چرب نمی‌شود، منافذ پوست صورتتان باز نیست.
  • پوست خشک معمولا بعد از تمیز شدن احساس کشیدگی می‌کند و این اتفاق زمانی می افتد که در معرض هوای سرد یا خشک قرار می‌گیرید بیشتر حس می‌شود. در ضمن پوست خشک به سرعت خشک می شود.
  • پوست صورت حساس بسیار واکنش پذیر است. بسته به شرایط آب و هوایی، شیوه زندگی و محصولات مورد استفاده شما ممکن است پوستتان تحریک شود و یا دچار حساسیت شوید بنابراین باید دقت بیشتری در هنگام مصرف لوازم آرایش و ماسک های زیبایی صورت داشته باشید.

پوست صورتتان را به طور منظم بشویید

صورت خود را حداقل دو بار در روز بشویید. شستن صورت شما بسیار مهم است چرا که آلودگی، چربی و همچنین آثار آرایش را پاک می‌کند و از نفوذشان به اعماق پوست جلوگیری می‌کند. شستشوی دو بار در روز ایده‌آل است. یک بار صبح برای شستن چربی‌هایی که در طول شب ساخته شده است و یکبار شب برای از بین بردن آلودگی‌هایی که در طول روز بر پوستتان نشسته است.

سعی کنید از پاک‌کننده‌هایی که دارای مواد خوشبو کننده، رنگ یا مواد شیمیایی هستند اجتناب نمایید چرا که ممکن است باعث تحریک پوست شما شوند. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از پاک کننده‌های بر پایه روغن استفاده کنید تا به این ترتیب از خشکی مضاعف پوست جلوگیری کنید.

روش صحیح شستشوی پوست صورت

برای شستن صورت، انگشتانتان را به محلول شستشوی صورت آغشته نمایید. با حرکات ملایم دورانی روی پوست خود بکشید. سپس با آب گرم پوست صورتتان را بشویید. دقت کنید که آب داغ برای پوست صورت مناسب نیست و با آب ولرم پوست صورت خود را بشویید.

2

از تونر غافل نشوید

تونر محصولی نادیده گرفته شده در مراقبت از پوست است و گامی که بسیاری از افراد در مراقبت از پوست از آن غافل می‌شوند. تونر دارای مزایای فراوانی است به عنوان مثال تنظیم ph پوست، و پوست را برای جذب مرطوب کننده‌ها، سرم‌ها و کرم‌های ضد آفتاب آماده می‌کند. اکثر تونرها به صورت مایع هستند و برای استفاده بسیار آسان به نظر می‌رسند. برای استفاده کمی تونر را روی یک پد پنبه‌ای تمیز بگذارید و به آرامی روی پوست ضربه بزنید. یادتان باشد بهترین سن استفاده از تونر در سنین بالای ۱۸سال است.

مرطوب‌کننده‌ها را فراموش نکنید

مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین مراحل در هر روش مراقبت از پوست است. مرطوب‌کننده‌ها با نگه داشتن آب در لایه‌های خارجی پوست، آن را هیدراته می‌کنند. آنها همچنین از پوست محافظت می‎‍‌کنند و بافت پوست را بهبود می‌بخشند. در استفاده از مرطوب کننده‌ها به دنبال انواعی باشید که حاوی مواد آرامش‌بخش مانند آلوئه‌ورا، بابونه و خیار هستند.استفاده از این مرطوب کننده‌ها جوانی و شادابی پوست را به دنبال خواهد داشت. اگر پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید تا پوستتان چرب‌تر نشود.

 

به پوست خود استراحت دهید

گاهی اوقات تمام لوازم آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید. چند روزی به پوستتان استراحت دهید. اگر اهل آرایش دائمی باشید این مورد کمی ترسناک و سخت به نظر می‌رسد اما پوست شما بعد از این چند روز خیلی بهتر خواهد شد. تنفس پوست در این حالت بسیار آسان‌تر شده و پوست سرحال و شاداب می‌شود.

از لوازم آرایش قدیمی یا نامعتبر استفاده نکنید

حداقل هر شش ماه یکبار کیف لوازم آرایشتان را باز کنید و محصولاتی را که تاریخ انقضایشان گذشته و یا آلوده شده‌اند را دور بریزید. برس‌های آرایشی مکان بسیار خوبی برای باکتری‌ها هستند پس هر هفته آن‌ها را بشویید. باز هم تاکید می‌کنیم که از استفاده از لوازم آرایش منقضی شده اجتناب نمایید.

3

ضدآفتاب را فراموش نکنید

به اثبات رسیده است که کرم‌های ضدآفتاب با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید، امکان ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. کرم ضدآفتاب همچنین از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید اشعه خورشید در روزهای زمستانی همانقدر قدرتمند است که در آفتاب داغ تابستانی!

دراین مقاله با نکات کاربردی در حفظ طراوت و شادابی پوست صورت آشنا شدید. همچنین چند راهنمایی ساده برای مراقبت از پوست در برابر این مشکلات و جوان ماندن پوست اشاره کردیم که می‌تواند به شما در حفظ طراوت و زیباییتان کمک کند. بسیار حائز اهمیت است بعد از شستشو و خشک کردن صورتتون با پنبه روی پوست صورتتان به کمک تونر آرایشتان را پاک کنید.

-