یکی از رازهای جوان ماندن و زیبا به نظر رسیدن مراقبت و محافظت از پوست است. از راه‌های مراقبتی پوست پاکسازی صورت در خانه است. روزانه منافذ پوست شما با آلودگی‌ها و کثیفی‌ها پر می‌شود؛ اگر این آلودگی‌ها را از روی پوست صورت برطرف نکنیم، تبدیل به جوش و لکه می‌شود. بنابراین فرایند لایه برداری و پاکسازی پوست باید به صورت مرتب انجام شود. برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، که در ادامه مطلب 15 روش پاکسازی پوست در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

1

  • مراحل پاکسازی صورت
  • پاکسازی پوست خشک
  • قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه

1. پاکسازی صورت در خانه با لیمو

لیمو از میوه‌هایی است که در پاکسازی پوست بسیار مناسب است. ترکیب لیکو با مواد مختلف باعث لایه برداری و پاکسازی پوست در خانه می‌شود. لیمو و خیار باعث مرطوب شدن پوست می‌شود برای تهیه این ماسک آب لیموی تازه را گرفته سپس خیار را رنده کنید و با آب لیمو مخلوط کنید سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید. روش دوم ترکیب لیم و عسل است به این صورت که آب لیمو را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید این گار باعث طراوت و شادابی پوست می‌شود. ماسک دیگری که با لیمو می‌شود تهیه کرد ترکیب لیمو و شکر است که لایه بردار بسیار خوبی است به این صورت که آب لیمو و شکر را به طور مساوی با هم ترکیب می‌کنیم، روی پوست قرار می‌دهیم و بعد از 10 دقیقه آن را شستشو می‌دهیم.

 

2. پاکسازی صورت در خانه با سرکه سیب

یکی از راه‌های ترمیم و احیای پوست، استفاده از ترکیب سرکه سیب و آب است. ماساژ دادن سرکه سیب و آب بر روی پوست باعث صاف شدن و متعادل‌سازی چربی پوست می‌شود.

3. پاکسازی صورت در خانه با عسل

ماسک عسل به تنهایی باعث سفت شدن پوست می‌شود. ماسک عسل و دارچین روش بسیار مناسب برای از بین بردن باکتری پوست می‌باشد و به روشن شدن و پاکسازی پوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک عسل و دارچین را به مقدار مناسب با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل درست شود سپس این مخلوط را روی پوست خود بگذارید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

 

4. پاکسازی پوست در خانه با جوش شیرین

اگر می‌خواهید پوست صافی داشته باشید یک قاشق چایی‌خوری جوش شیرین را با عسل ترکیب کنید و چند دقیقه بعد روی پوست خود ماساژ دهید و در آخر با آب معمولی آن را بشویید.

5. پاکسازی صورت در خانه با نعنا و ماست

برای تهیه این ماسک مقدار مساوی پودر نعنا و مقداری ماست را با هم ترکیب میکنیم و به مدت 15 دقیقه آن را بر روی پوست می‌گذاریم و بعد از آن با آب ولرم پوست را شستشو می‌دهیم.

6. پاکسازی صورت در خانه با گل رخت‌شوی

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رخت‌شویی، آب و بلغور جودوسر را ترکیب کنید و این ترکیب را روی آن بگذارید ۱۰تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. در‌ آخر، صورت خود را با آب معمولی بشویید و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. سپس از یک مرطوب‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. این ماسک به شما کمک می‌کند‌ از منافذ مسدودشده خلاصی پیدا کنید و موادی که این منافذ را مسدود کرده‌اند، بیرون می‌آورد.

7. پاکسازی صورت در خانه با تخم مرغ

برای درمان منافذ مسدود شده پوست می‌توان از سفیده تخم‌مرغ استفاده کرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ دارای خواصی است که پوست را شفاف و جوان‌ می‌کند و اندازه‌ی منافذ را کوچک‌تر کرده و از پوست‌ شما در برابر آلودگی محافظت می‌کند. برای تهیه ماسک آن باید سفیده تخم‌مرغ را به مدت 5 دقیقه در یخچال بگذارید وسپس آن را با آب نصف لیمو ترکیب کنید و روی پوست تمیز قرار دهید و 10 دقیقه بعد آن را بشویید.

2

8. پاکسازی صورت در خانه با جودوسر

 جو دوسر می‌تواند منافذ پوست شما را تمیز کرده و چربی اضافی آن را جذب کند و تا حدودی عمل لایه بدداری را انجام دهد. برای تهیه آن نصف فنجان جو را پخته سپس با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با دستمال مرطوب پاک کنید و صورت خود را با آب خنک یا کاملا سرد پاک کنید.

9. پاکسازی پوست در خانه با آلوئه ورا

بعد از تهیه گیاه الوئه ورا عصاره آن را استخراج کنید روی پوست بگذارید و پس از 30 دقیقه آن را بشوویید از این ماسک می‌توانید در هفته تا 4 بار استفاده کنید.

10. پاکسازی صورت در خانه با زردچوبه

برای تهیه این ماسک در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب آناناس ترکیب کنید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک یکنواخت به دست آورید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

11. پاکسازی صورت در منزل با جعفری

یک کاسه پر از جعفری را داخل کاسه بریزید. اجازه دهید که خنک شود و سپس این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ‌های جعفری کاملا از آب جدا شود. یک پارچه‌ی تمیز را در این محلول بخیسانید. سپس آن را به مدت ۱۰تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. شما می‌توانید هر دو روز یکبار این روش را انجام دهید.

12. پاکسازی صورت در منزل با سیب‌زمینی

سیب زمینی ماسک آبرسان بسیار خوبی برای پوست می‌باشد. برای این کار ابتدا یک عدد سیب زمینی تازه را رنده کنید سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار را یکبار در روز تکرار کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

13. پاکسازی صورت در خانه با توت‌فرنگی

ماسک توت فرنگی و ماست پوست شما را به شدت لطیف و شفاف می‌کند. برای این کار ابتدا چند عدد توت‌فرنگی را له کرده و آن را ب ماست مخلوط کنید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب معمولی بشویید.

 

14.پاکسازی صورت درخانه با گردو

یکی ازموادی که به صاف شدن پوست بسیار کمک می‌کند ماسک گردو است؛ برای تهیه این ماسک، گردو را پودر کنید و با مقدار مساوی ماست ترکیب کنید و روی پوست بگذارید بعد از 10 دقیقه با آب پوست خود را تمیز کنید. ماسک دیگری که با گردو می‌توان درست کرد به این صورت است که چند عدد گردو را در آب خیس دهید و بعد از یک روز آن را له کنید وبا یک قاشق گلاب ترکیب کرده آن را روی پوست به مدت 1 ساعت قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

15. پاکسازی صورت در خانه با موز

 موز باعث پاکسازی پوست شما می‌شود، عسل نیز برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مناسب است. برای تهیه‌ی این ماسک، یک عدد موز را له‌ کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، روی صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.

3

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

در حال حاضر بعضی از آرایشگران که اطلاعات کافی و جامع در مورد ساختمان، فیزیولوژی و آناتومی پوست به صورت تخصصی ندارند، وارد حیطه پوست و مو شده اند که اینکار سبب برخی از مشکلات برای پوست  خانم ها می‌شود. بنابراین پاکسازی پوست نباید در آرایشگاه صورت بگیرد و بهتر است که در مطب دکتر و زیر نظر متخصص انچام شود.


مراحل پاکسازی صورت

  1. تمیز کردن صورت
  2. استفاده از تونیک
  3. لایه برداری
  4. ماساژ صورت
  5. بخور سرد
  6. استفاده از ماسک
  7. استفاده از مرطوب کننده

پاکسازی پوست خشک

برای پاکسازی پوست خشک می‌توان از ماسک الوئورا و ماسک عسل استفاده کرد این دو ماده آب‌رسان بسیار قوی برای پوست‎‌ خشک می‌باشند. ماسک دیگر برای پوست خشک ماسک آب لیمو با شکر است و مانند یک اسکراب عمل می‌کند که باعث شادابی پوست خشک می‌شود.


قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا اگر با دستگاه انجام شود از تمام شیوه‌ها گران‌تر است. این عوامل شامل برند اسکراب و ماسک‌های مورد استفاده، محل زندگی شما، تعداد جلسات درمانی، نوع پوست و ... بستگی دارد.
 

نکات پایانی

  •  برای پاکسازی پوست در خانه بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.
  • قبل از گذاشتن ماسک بهتر است صورت خود را بخور دهید و تا جایی که می‌شود چوش‌های سر سیاه را تخلیه کنید.
  • سعی کنید هر صبح و شب صورت خود را بشویید و ترجیحا شب‌ها ماسک را روی صورت خود بگذارید.
  • رو بالشی خود را هر هفته بشویید و تعویض کنید
  • شما می‌توانید می‌توانید هفته ای یک بار پوست را به صورت عمق پاکسازی کنید. اما این ماسک‌های خانگی را می‌توانید به صورت روزانه مصرف کنید.

-